Gå til innhold

Bryr man seg mindre om utseende jo eldre man blir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at damer ikke bryr seg om menns utseende jo eldre man blir, og menn i forhold til damer, og at noen ikke bryr seg om den andre sitt utseende i det hele tatt - altså at man er likegyldig i forhold til hvordan den andre ser ut?

Anonymkode: e00d4...e34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke likegyldig, men heller at en blir mindre overfladisk. Man ser skjønnhet på ulike måter i ulike aldre.

Anonymkode: 2132f...826

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

De fleste legger ikke så mye vekt på utseende, men noen bryr seg veldig mye hele livet. 

Anonymkode: 79413...518

• Liker 3
Skrevet

Det er vel forskjellig fra person til person, men det er bo vanlig å bli tryggere på seg selv når man blir eldre og er i et etablert forhold, samt at man nok blir mer oppmerksom på at det finnes langt viktigere ting i livet enn å være attraktiv.

Anonymkode: cb941...48f

Skrevet

Utseendet blir vanskeligere å vedlikeholde for det kreves mer.

Jeg har begynt å få litt grå hår, men ikke faen om hårfargen henger på.

Frisøren sier at det er glasshår uten pigment i, og da trekker ikke fargen inn.

Enn så lenge bruker jeg hårmascara på de fjona rundt ansiktet som er hvite, men hvis alle hårene blir sånn er det jo umulig å bruke hårmascara på hele hodet, og da blir jeg hvithåret.😳

Ellers må man sminke seg annerledes og ta botox og fillers.

Et jævla stress.

Misunner de som driter i alt og er registrert selv!

Anonymkode: ac101...92a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enn så lenge bruker jeg hårmascara på de fjona rundt ansiktet som er hvite, men hvis alle hårene blir sånn er det jo umulig å bruke hårmascara på hele hodet, og da blir jeg hvithåret.😳

Et jævla stress.

Og er seg selv, skulle det være.

• Liker 1
Skrevet

Personlig bryr jeg meg kanskje enda mer om utseendet til mannen nå enn da jeg var ung. Da jeg var ung hadde jeg et forferdelig selvbilde og trodde bare jeg kunne få de mindre pene mennene.
Nå vet jeg hva jeg liker. Og hvilke menn jeg faktisk kan få. Mye av skjønnhet handler om utstråling. Derfor har jeg ikke noe imot at menn mister håret eller får mage eller andre ting som alder bringer med seg. Men hjertevarmen, glimtet i øyet, godheten - det tiltrekkes jeg veldig av. Også må jeg også nevne at dybde, kunnskap, visdom og andre ting man oppnår med å bli eldre også er enormt tiltrekkende. Sånn sett betyr nok personlighet enda mer for meg.

Jeg som kvinne har muligens blitt enda mer opptatt av å ivareta eget utseende. Fordi jeg merker at jeg blir eldre. 😛

Jeg er 35 forøvrig.

Anonymkode: 6b6ad...ef9

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det slik at damer ikke bryr seg om menns utseende jo eldre man blir, og menn i forhold til damer, og at noen ikke bryr seg om den andre sitt utseende i det hele tatt - altså at man er likegyldig i forhold til hvordan den andre ser ut?

Neida. Må se stelt ut.

Anonymkode: 788df...65a

• Liker 1
Skrevet

Må se stelt ut men jeg har ett mere avslappet forhold til klær nå enn når jeg var yngre.

Anonymkode: 7f852...5bc

Skrevet

Nei må se stelt ut og kunne ta vare på seg selv. Men utseende er ikke alt. Sånn at jo bedre jeg liker andre ting jo mindre fokus har jeg på utseende. 

Tenker det samme om meg selv. Vil se velstelt ut. Kjedelig om samboeren min skjemmes av å gå sammen med meg ute i offentligheten.

• Nyttig 1
Skrevet

En eldre mann sa en gang at når man kommer opp i årene så er det ikke bare utseende som teller men  det indre 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Et jævla stress.

Spirulina og Søl hjelper mot grå hår. Søl heter Atlantic dulse på engelsk. Jeh kjøper Atlantic dulse på glimja.no. Merket er Vimergy. 

Kjøper også Vimergy spirulina og barley grass juice powder på glimja. Å ta de to sammen er som en multivitamin. Og sammen med søl(Atlantic dulse, er det en super kombinasjon.

Pleier å blande dette i en smoothie med blåbær, appelsin, banan, koriander for god smak.

Om du er interessert kan du drikke sitronvann og sellerijuice før denne smoothien som går under navnet heavy metal detox smoothie. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Spirulina og Søl hjelper mot grå hår. Søl heter Atlantic dulse på engelsk. Jeh kjøper Atlantic dulse på glimja.no. Merket er Vimergy. 

Kjøper også Vimergy spirulina og barley grass juice powder på glimja. Å ta de to sammen er som en multivitamin. Og sammen med søl(Atlantic dulse, er det en super kombinasjon.

Pleier å blande dette i en smoothie med blåbær, appelsin, banan, koriander for god smak.

Om du er interessert kan du drikke sitronvann og sellerijuice før denne smoothien som går under navnet heavy metal detox smoothie. 

Nei, det gjør det ikke. 

Og detox er bare humbug, jeg trodde vi var enige om det nå. Har du lever, «detoxes» du kontinuerlig.

For å svare på tema, så er jeg vel like (lite) opptatt av utseende på motsatt kjønn nå som tidligere. En kvinne blir mer og mer attraktiv også utseendemessig hvis vi finner tonen. Personlig har jeg blitt litt mer opptatt av å bruke fuktighetskrem og SPF. For å unngå de verste rynkene (og kreft) :)

Anonymkode: fea0f...bd7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Overhodet ikke.

Det som overrasker meg er at menn i forhold går rundt med hår stikkende ut av nesen og ørene uten at konen sier noe.

Det verste er alle disse mennene som har lange øyenbryns hår som stikker ut i luften.

Det kalles gammelmanns hår og er noe man får når man begynner å trekke på årene.

Man må trimme og klippe ansiktshårene og hvis ikke mannen selv ser de er det komfort plikt å opplyse han om det.

• Liker 3
Skrevet

Har aldri brydd meg så mye om utseende men heller om livet.

Anonymkode: 65cf2...bf7

Skrevet

Ja og heldigvis for det.

Skrevet

Dame på nærmere 50 år her… Jeg har aldri vært særlig opptatt av utseendet, og synes oppriktig synd i jenter/damer som er det. Men jeg ser heldigvis at mange damer klarer å slappe av i sitt eget skinn med årene 😊 Dusjer hver dag, kler meg i rene og hele klær fra billigkjeder, og skjønnhetsskrinet består av deodorant, solkrem og fuktighetskrem. Utseendet har aldri stoppet meg fra å få oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Ser at jeg stort sett tiltrekker meg sporty, sjarmerende, høflige, snille, trofaste og ordentlige menn med gode verdier. Det er helt greit for meg😀 

Anonymkode: 1e79f...d89

Skrevet

Det er det nok ikke en generell regel for, nei. 

Eldre er like ulike som yngre. 

Jeg bryr meg mye mer om utseende nå når jeg er 40, enn jeg gjorde da jeg var 20. Da fantes jeg ikke interessert i klær og sminke, mens nå liker jeg veldig godt å sette sammen antrekk, shoppe, eksperimentere med hårpleie, neglelakk, osv. 

Ene bestemoren min var alltid veldig nøye med utseendet, med klær, sminke, osv, til den dagen hun døde i en alder av 96. Andre var mer sånn at håret var viktig, men klær var nå bare der for å varme.

Anonymkode: d5c2c...c01

Skrevet

Jeg bryr meg like mye som da jeg var ung, om ikke mer. Nå må jeg jo bruke mer tid og penger på å vedlikeholde. Før hadde jeg glødende hud og sprettrumpe automatisk, nå må jeg liksom drive og trene og ta hudpleie og sprøyte gifter og dyrebare serumer i huden.

Den ene forskjellen er at jeg nå klarer å gå uten sminke. Da jeg var ung kunne jeg ikke hente posten uten mascara engang, nå kan jeg fint gå uten. Jeg har ikke sluttet å bruke sminke, men er ikke avhengig av det og synes jeg er fin uten også. Før syntes jeg at jeg omtrent var stygg uten. Selvsagt ikke sant. 

Anonymkode: fb2cb...401

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Dame på nærmere 50 år her… Jeg har aldri vært særlig opptatt av utseendet, og synes oppriktig synd i jenter/damer som er det. Men jeg ser heldigvis at mange damer klarer å slappe av i sitt eget skinn med årene 😊 Dusjer hver dag, kler meg i rene og hele klær fra billigkjeder, og skjønnhetsskrinet består av deodorant, solkrem og fuktighetskrem. Utseendet har aldri stoppet meg fra å få oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Ser at jeg stort sett tiltrekker meg sporty, sjarmerende, høflige, snille, trofaste og ordentlige menn med gode verdier. Det er helt greit for meg😀 

Anonymkode: 1e79f...d89

Du ser ut til å blande snørr og bart. Å bry seg om utseendet er ikke det samme som å ha komplekser for utseende ;)

Jeg bryr meg ikke om utseendet som i at jeg stresser over hva andre måtte synes om utseendet mitt. Jeg bryr meg om utseende som i at jeg synes det er gøy å gå med glitter-neglelakk (selv om alle andre måtte synes det er blodharry), finner glede i å sette sammen antrekk som jeg føler meg fin i (uten å bry meg om det er moteriktig eller ei), osv. 

Anonymkode: d5c2c...c01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...