Gå til innhold

Be om fri i to uker for å lære hunden som ikke klarer være hjemme alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp fått meg en voksen omplasseringshund som jeg har oppdaget ikke klarer være hjemme alene da den blir stresset og står og uler meste parten av tiden jeg er vekke. (Veldig dumt jeg ikke var klar over det før, jeg vet). 

Det jeg gjerne ønsker er minst 2 uker fri for å trene hunden til det å være hjemme alene. Håper jeg kan klare det på denne tiden.

Jeg er i tiltak igjennom NAV, er det noe jeg kan spørre om der om det er mulig å få til? Og hvordan burde jeg spørre? Jeg vet jeg kan jo så klart spørre men ønsker bare så veldig gjerne å få ett ja. 

Jeg har dessverre ingen andre muligheter da jeg ikke kan ta med hunden på jobb, ikke har noen som kan passe på dagtid, ikke har råd til å betale for deg og ikke har bil. 

Anonymkode: 5ab8a...a09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du egentlig spør om er: kan jeg få felleskapet til å betale regningene mine mens jeg er hjemme og oppdrar hunden?

Du kan gjette deg til svaret på spørsmålet ditt ut fra det….

Anonymkode: f96ac...6c3

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette burde du vel ha tenkt på på forhånd? Dumt å ta til seg en hund, og så har du ikke råd til det. Hva om du blir syk, eller hunden? Hvem skal passe på og betale for vetrinærutgifter? Forøvrig må du vel ta deg ut to uker ferie da, for å kunne gjøre dette.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Her må du bruke ferien din. 

Anonymkode: 5981e...137

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har nettopp fått meg en voksen omplasseringshund som jeg har oppdaget ikke klarer være hjemme alene da den blir stresset og står og uler meste parten av tiden jeg er vekke. (Veldig dumt jeg ikke var klar over det før, jeg vet). 

Det jeg gjerne ønsker er minst 2 uker fri for å trene hunden til det å være hjemme alene. Håper jeg kan klare det på denne tiden.

Jeg er i tiltak igjennom NAV, er det noe jeg kan spørre om der om det er mulig å få til? Og hvordan burde jeg spørre? Jeg vet jeg kan jo så klart spørre men ønsker bare så veldig gjerne å få ett ja. 

Jeg har dessverre ingen andre muligheter da jeg ikke kan ta med hunden på jobb, ikke har noen som kan passe på dagtid, ikke har råd til å betale for deg og ikke har bil. 

Lol

Anonymkode: 8d2b9...b46

Skrevet
KristinF skrev (5 minutter siden):

Dette burde du vel ha tenkt på på forhånd? Dumt å ta til seg en hund, og så har du ikke råd til det. Hva om du blir syk, eller hunden? Hvem skal passe på og betale for vetrinærutgifter? Forøvrig må du vel ta deg ut to uker ferie da, for å kunne gjøre dette.

Ja, jeg vet jeg burde tenkt på det på forhånd, men ettersom den var vandt med det fra forrige eier tenkte jeg det ville gå fint hos meg også. Noe jeg nå har lært ikke er tilfelle. Har selvfølgelig veldig dårlig samvittighet for det. Jeg har forsikring og penger satt av til veterinær, og har venner som kan passe. Men ettersom de også er på jobb på dagtid er der ingen som kan passe mens jeg er på jobb. 

• Hjerte 1
Skrevet

Be om ferie.

Anonymkode: e77e5...163

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her må du bruke ferien din. 

Anonymkode: 5981e...137

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Be om ferie.

Får ikke noe ferie når man går på ytelser fra NAV.

Anonymkode: a1a1a...989

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Be om ferie.

Jeg har nettopp hatt 4 uker ferie. Men kanskje jeg kan be om å bruke ferien for neste år i år? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Får ikke noe ferie når man går på ytelser fra NAV.

Jeg trekker tilbake utsagnet mitt.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har nettopp hatt 4 uker ferie. Men kanskje jeg kan be om å bruke ferien for neste år i år? 

Er dette en trolletråd?

• Liker 1
Gjest parkeringsvakten
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det du egentlig spør om er: kan jeg få felleskapet til å betale regningene mine mens jeg er hjemme og oppdrar hunden?

Du kan gjette deg til svaret på spørsmålet ditt ut fra det….

Anonymkode: f96ac...6c3

ja, uff, tenk om vi må bruke av "våre" penger på å gi et individ litt frihet og glede i 2 uker. Nei, send heller flere våpen til utlandet som kan drepe mennesker, enn å gi noe som helst til nordmenn som går gjennom en tøff periode, Nordmenn har blitt skikkelig meg og mitt, og mistet gangsyn for hva som skal til for å skape et bra samfunn med mennesker som er motivert til å hjelpe og støtte hverandre

Sannsynligvis vil de to ukene gjøre at ts kan fortsette ha hund, noe som vil hjelpe på psykisk helse, som vil øke sjansen for at hun kommer seg i arbeid på sikt, om det er det som er viktig for deg. Å knekke mennesker gjør psyken dårligere og øker sjansen for at de blir ufør

Skrevet

Du får ta ulønnet permisjon sånn som vi andre gjør

Anonymkode: bf089...c97

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får ta ulønnet permisjon sånn som vi andre gjør

Anonymkode: bf089...c97

Skal spørre om det er en mulighet.

Skrevet

ikke gi opp Ts. Håper det ordner seg for deg og hunden.

Anonymkode: bc4a4...81d

Skrevet
parkeringsvakten skrev (17 minutter siden):

ja, uff, tenk om vi må bruke av "våre" penger på å gi et individ litt frihet og glede i 2 uker. Nei, send heller flere våpen til utlandet som kan drepe mennesker, enn å gi noe som helst til nordmenn som går gjennom en tøff periode, Nordmenn har blitt skikkelig meg og mitt, og mistet gangsyn for hva som skal til for å skape et bra samfunn med mennesker som er motivert til å hjelpe og støtte hverandre

Sannsynligvis vil de to ukene gjøre at ts kan fortsette ha hund, noe som vil hjelpe på psykisk helse, som vil øke sjansen for at hun kommer seg i arbeid på sikt, om det er det som er viktig for deg. Å knekke mennesker gjør psyken dårligere og øker sjansen for at de blir ufør

Ja helt enig!! Folk her blir jo direkte sure så fort noen har noen behov som vil gå på «bekostning» av andre. 
Ts er nok ikke den eneste ansatte på jobben og det er jo så mange som bare har deltidsstillinger eller ingen jobb i det hele tatt, disse kan sikkert med glede ta Ts sin i den perioden. Kanskje disse også går på ytelser fra nav (noe de mest sannsnylig gjør) og da får de ikke ytelser for den perioden de jobber.... 

Skrevet

Det kan være at hunden blir bedre etterhvert. Min hund bjeffet og tygde istykker ting når jeg var på jobb før, men det gav seg. Nå er han rolig, og har vært det de siste 6 årene.

Går du lang nok tur med han om morgenen? Får han snust mye og da blitt stimulert mentalt? Har han tyggeleke han kan holde på med mens du er på jobb, og et vindu han kan kikke utav?

Et alternativ er å legge ut en annonse, hvor du spør om noen har lyst til å ha besøk av hunden mens du er på jobb. Kan jo være noen ensomme pensjonister som hadde synes det var helt topp 😄

Skrevet

Ulønnet permisjon😉🐕‍🦺

• Liker 1
Skrevet

Dette er hvorfor folk sliter med å få jobb etter navtiltak, når de må ha fri for å passe hunden og lignende latterlige ting. Nei du får ikke fri til dette, og skulle du likevel sutre deg til det blir det uten penger. 

Anonymkode: 07297...baa

Gjest parkeringsvakten
Skrevet (endret)
11 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er hvorfor folk sliter med å få jobb etter navtiltak, når de må ha fri for å passe hunden og lignende latterlige ting. Nei du får ikke fri til dette, og skulle du likevel sutre deg til det blir det uten penger. 

Anonymkode: 07297...baa

Kom gjerne med bevis for at 2 uker borte fra tiltak er 1. i det hele tatt noe som skjer regelmessig utenom sykdom og 2. arbeidsgivere gir ikke folk jobb etter å ha funnet det ut 3. arbeidsgivere har en magisk evne til å sanse at for 2 år siden var Berit 2 uker borte fra jobb for å passe hunden sin

For dette er et fenomen jeg aldri har hørt om.

Det er som om noen mennesker leter etter grunner til å gjøre seg selv sinte og sure, selv om de må engasjere en dose virkeligehtsfjern for å få det til

Endret av parkeringsvakten
Skrevet

Du må jo begynne å tenke som om du er i vanlig jobb. Selvfølgelig får/tar man ikke fri for dette med mindre man har ferie å ta ut. Til sammenlikning får man kun fri fra jobb en dag for å gå i begravelse dersom den døde er rett «opp» eller «ned» i slekt. Dersom personen ikke er i slekt på denne måten har man ikke krav på fri. Man kan få ulønnet perm, men man har ikke krav. Og du tenker to uker fri pga hunden er selskapssyk er ok? 

Anonymkode: 796e4...94b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...