Gå til innhold

Du og eksen vil finne sammen på nytt. Men så får du vite at hun har hatt sex med noen andre. Hva tenker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du og din eks vil prøve å finne sammen på nytt. Et halvt år har gått.
Men så får du vite at i tiden etter bruddet har hun datet og hatt sex med en annen mann, og at dette skjedde ganske raskt etterpå.
Hun sier det skjedde fordi hun var emosjonelt ødelagt og ikke hadde noe håp om at dere skulle bli dere to igjen. At det ikke var noen følelser inne i bildet og at hun fortsatt elsket deg.

Hva hadde du tenkt? Hadde tanken om henne sammen med en annen mann vært så ubehagelig at det ville ødelagt for relasjonen videre?

Tipper folk vil reagere helt ulikt, men hadde vært fint å høre noen meninger. Spesielt fra de litt sjalu typene. Eller om noen har vært i en slik situasjon selv?

Anonymkode: c6d3a...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært en slik situasjon, og selvsagt lå han med noen andre, hqn var jo singel.

Vondt? Ja, absolutt, men sånn er det. Han hadde jo hatt sex med andre før meg også. 

Anonymkode: 49859...d64

• Liker 19
  • Nyttig 4
Gjest Ghostface
Skrevet

Hadde ikke orket å gitt det et nytt forsøk.

Skrevet
Ghostface skrev (Akkurat nå):

Hadde ikke orket å gitt det et nytt forsøk.

Hvorfor?
TS

Skrevet

Hvordan er det forskjellig fra de andre hun har hatt sex med mens hun var singel før dere ble sammen?

Anonymkode: 6bf93...3a0

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg personlig tenker at en x er en x, og det skulle eventuelt svært mye til før jeg ville prøvd med en x igjen. 

Når det kommer til sexbiten derimot, så var hun jo singel da det skjedde. Så at en x har sex i perioden det er slutt, har jo egentlig ikke den andre parten så mye med. At det er vondt å tenke på derimot, kan jeg forstå, så dersom det stopper deg fra å prøve på nytt, så skjønner jeg følelsen. 

Anonymkode: 72b98...7b9

• Liker 9
Skrevet

Æsj.

Anonymkode: 9bdc6...e39

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor lurer du? Har du blitt sammen med exen din igjen, og nå er han sjalu? 

Anonymkode: 66a23...efc

Skrevet

Sålenge det var avklart fra begges side at relasjonen var over der og da hadde jeg bare latt det gå. Spesielt om jeg hadde elsket eksen og innsett at han var personen jeg virkelig ville være med. 

For meg en åpenhet rundt ting og evnen til å prate om ting viktigere enn random sex hatt når relasjonen var over, selvom det var midlertidig. 

• Liker 6
Skrevet

Dette handler jo om hvordan man tolker det. 

Rent faktisk er den ingen grunn til å klandre noen for å ha sex med andre når det er slutt. Slutt er slutt. 

Så vil sikkert noen tolke det som et tegn på at man gav opp / ikke elsket likevel / ikke ønsket å bli sammen igjen etc. 

Men det er ikke svik eller utroskap. 

Anonymkode: df34f...a87

• Liker 3
Skrevet

Jeg var av den sjalu typen, men det var snakk om to ons, så bortsett fra at jeg snoka meg til å finne ut hvem de var, så gikk det fint. Ikke noe som har plaga meg siste 12 årene. 

Anonymkode: f234e...274

Skrevet

Hun var jo singel, så da må en jo godta det! Hun visste jo ikke da at dere skulle bli sammen igjen. Synes det er helt naturlig at man dater andre når etter at et forhold tar slutt.

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville tenkt at hun ikke har gjort noe som helst galt. Hun har ingen ting å unnskylde eller forklare.

Samtidig ville det vært litt vondt.

• Liker 6
Skrevet

Det er jo normalt når det er slutt at man går ut med andre, og gjerne fører det til sex.. Har prøvd på nytt med en eks, og var veldig klar over at han ikke hadde vært en munk etter at det ble slutt. Var også ganske sikker på at det var meg han var glad i, men at han hadde festet og utagert da han var singel.. Det plaget meg jo selvsagt litt, men hallo; Hadde selv hatt et lite forhold selv- og sånn er det. 

Blir du ikke sammen med henne av den grunn, så vil du treffe et annet menneske som også har hatt sex før deg. Ment sannsynligvis. 

Da må dere jo ikke gjøre det slutt i hytt og gevær hvis dere faktisk ikke vil at den andre skal ha sex. 

Anonymkode: eebb5...ee7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du og din eks vil prøve å finne sammen på nytt. Et halvt år har gått.
Men så får du vite at i tiden etter bruddet har hun datet og hatt sex med en annen mann, og at dette skjedde ganske raskt etterpå.
Hun sier det skjedde fordi hun var emosjonelt ødelagt og ikke hadde noe håp om at dere skulle bli dere to igjen. At det ikke var noen følelser inne i bildet og at hun fortsatt elsket deg.

Hva hadde du tenkt? Hadde tanken om henne sammen med en annen mann vært så ubehagelig at det ville ødelagt for relasjonen videre?

Tipper folk vil reagere helt ulikt, men hadde vært fint å høre noen meninger. Spesielt fra de litt sjalu typene. Eller om noen har vært i en slik situasjon selv?

Ja, det var oss. Han dumpet meg, jeg prøvde likevel å reparere oss, men måtte tilslutt dra fra han. Han sa gang på gang at han var ferdig med meg, så jeg forsøkte å komme meg videre.

Møtte, datet og hadde sex med en annen mann en stund. Eksen fikk nyss i dette og begynte å jobbe for å få meg tilbake. Ting skjedde som gjorde at jeg mistet interessen for dagen min. En tid gikk før jeg og eksen begynte å bygge vennskap igjen. Vennskap førte til å prøve igjen.

Han har slitt så sterkt med sjalusi i ettertid. Han har hatet meg i blant, men det var jo han som ville ha brudd så han får takke seg selv. 

Jeg hadde aldri tenkt at jeg og eksen kunne fungere igjen, men vi gjør det. Så i et år jobbet vi med tillit, han var ganske paranoid i perioder, men vi har taklet det. 

Anonymkode: 803ea...6ec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han har slitt så sterkt med sjalusi i ettertid. Han har hatet meg i blant, men det var jo han som ville ha brudd så han får takke seg selv. 

Hvor langt di etter bruddet møtte du noen ny? Og hva tror du han mener/tenker/føler når han sier han hater deg?
TS.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor langt di etter bruddet møtte du noen ny? Og hva tror du han mener/tenker/føler når han sier han hater deg?
TS.

2.5 måned også datet vi i 2 mnd så var jeg ferdig for jeg mislikte flere sider ved han. 

Jeg tror ar han sliter for sinne mot seg selv og sitt valg, det er vel lettere å legge det på meg. I tiden jeg datet han andre så mente eksen at jeg var utro. For i hans paranoide hodet så var det ikke brudd. Jeg ble beskyldt for mye rart i den tiden, fordi han sleit med psyken. En gang fikk jeg høre at han var livredd for å gå fra ulåst dør for han var sikker på at jeg gikk inn når jeg ville. En annen gang hadde han sagt til folk at jeg hadde kastet klærne hans mens vi var sammen. Pga han ikke fant igjen sine klær, men han tenker ikke på at han pleier å legge igjen et og annet plagg uansett hvor han er. 

Han måtte ta seg kraftig sammen for å bygge noe vennskap igjen. Han måtte gå til folk å fortelle sannheten om hva han hadde drevet med. Han var usikker på meg i ettertid for flere ting. Han sa at uansett hvordan han behandlet meg så var han sikker på at jeg aldri kom til å faktisk reise fra han. Han trodde han hadde meg rundt lillefingeren. At noen andre ønsket å være med meg såret stoltheten hans. At jeg klarte å kjøre 10 flyttelass alene hadde han aldri trodd. At jeg klarte å leve uten å ta kontakt med han var utenkelig. 

Skal sies at årsaker til disse tankegangen hans var en kamerat som hatet meg. Så eksen ble påvirket av kameraten meninger om at jeg ikke var verdt noe og var en ingen andre ville ha. 

Så han har ikke følt seg god nok for meg etter vi fant tilbake. Så har han gått å ventet på å bli forlatt. 

Ved å bygge tillit, være ærlig, sette ned foten i blant, bygge hverandres selvtillit og å bruke tid sammen så er ting veldig bra. Vi viser kjærlighet og respekt hver dag, akkurat som det skal være. Sånn var det ikke før brudd, da hadde han styringen og mente at jeg skulle føye han i alt. 

• Liker 3
Skrevet

Seriøst?? Det var slutt!! 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: e1810...cb1

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke brydd meg. Er det slutt, så er det slutt. Hva som skjer før man blir sammen er i utgangspunktet fortid.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

2.5 måned også datet vi i 2 mnd så var jeg ferdig for jeg mislikte flere sider ved han. 

Jeg tror ar han sliter for sinne mot seg selv og sitt valg, det er vel lettere å legge det på meg. I tiden jeg datet han andre så mente eksen at jeg var utro. For i hans paranoide hodet så var det ikke brudd. Jeg ble beskyldt for mye rart i den tiden, fordi han sleit med psyken. En gang fikk jeg høre at han var livredd for å gå fra ulåst dør for han var sikker på at jeg gikk inn når jeg ville. En annen gang hadde han sagt til folk at jeg hadde kastet klærne hans mens vi var sammen. Pga han ikke fant igjen sine klær, men han tenker ikke på at han pleier å legge igjen et og annet plagg uansett hvor han er. 

Han måtte ta seg kraftig sammen for å bygge noe vennskap igjen. Han måtte gå til folk å fortelle sannheten om hva han hadde drevet med. Han var usikker på meg i ettertid for flere ting. Han sa at uansett hvordan han behandlet meg så var han sikker på at jeg aldri kom til å faktisk reise fra han. Han trodde han hadde meg rundt lillefingeren. At noen andre ønsket å være med meg såret stoltheten hans. At jeg klarte å kjøre 10 flyttelass alene hadde han aldri trodd. At jeg klarte å leve uten å ta kontakt med han var utenkelig. 

Skal sies at årsaker til disse tankegangen hans var en kamerat som hatet meg. Så eksen ble påvirket av kameraten meninger om at jeg ikke var verdt noe og var en ingen andre ville ha. 

Så han har ikke følt seg god nok for meg etter vi fant tilbake. Så har han gått å ventet på å bli forlatt. 

Ved å bygge tillit, være ærlig, sette ned foten i blant, bygge hverandres selvtillit og å bruke tid sammen så er ting veldig bra. Vi viser kjærlighet og respekt hver dag, akkurat som det skal være. Sånn var det ikke før brudd, da hadde han styringen og mente at jeg skulle føye han i alt. 

Kan høres ut som at bruddet fikk han til å skjerpe seg. At det kanskje var en bra ting. Godt å høre at dere har det bra nå og takk for et så personlig og utfyllende svar.
TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...