Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et forhold med svært lite sex og et fraværende kjærlighetsliv. Men vi har stor respekt for hverandre, har det fint sammen (og med barna) i hverdagen og det er lite som i det praktiske liv ikke fungerer. Praktisk og økonomisk har vi det bra, men når det gjelder parforholdet, så er det dødt. 

Hva hadde du valgt? Et relativt harmonisk liv, uten de store materielle eller tidsmessige hindringene? Eller lidenskap, nærhet og fysiske bekreftelser på at en er ønsket? Jeg har innsett at jeg kan ikke få begge deler her jeg er.

Anonymkode: a52fa...1dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke brukt livet mitt til å kun ha det praktisk. Jeg ville hatt kjærlighet og sex. 

Anonymkode: 45260...313

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det sånn at du vet at du får lidenskap, nærhet og fysiske bekreftelser på at en er ønsket hvis du går ut av forholdet? Det høres ut som en ideell situasjon, men jeg tror det er en del mennesker som ikke opplever det uansett. Og i hvert fall ikke i lengden.

Anonymkode: 95586...f62

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Praktisk og økonomisk har vi det bra, men når det gjelder parforholdet, så er det dødt. 

Hvordan var forholdet deres i starten? Mer sex og lidenskap da?

Hvis ja, vet du at det har vært til stede og hvis dere gjør en god jobb sammen, kanskje dere kan finne tilbake til dette. 

Anonymkode: 5c9a9...265

• Liker 5
Skrevet

Når man har barn kommer egen lykke bak barnas lykke. 

Hvis dere er gode venner og det ellers er relativt harmonisk i hjemmet er det utvilsomt nødvendig å prioritere barna. Altså holde sammen 

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg er i et forhold med svært lite sex og et fraværende kjærlighetsliv. Men vi har stor respekt for hverandre, har det fint sammen (og med barna) i hverdagen og det er lite som i det praktiske liv ikke fungerer. Praktisk og økonomisk har vi det bra, men når det gjelder parforholdet, så er det dødt. 

Hva hadde du valgt? Et relativt harmonisk liv, uten de store materielle eller tidsmessige hindringene? Eller lidenskap, nærhet og fysiske bekreftelser på at en er ønsket? Jeg har innsett at jeg kan ikke få begge deler her jeg er.

I denne vurderingen er jo barna ikke med. For meg er valget ditt heller et harmonisk liv med familien rundt deg hver dag og lite sex eller en jakt på sex og lidenskap der prisen er (statistisk) 50% av tiden uten barna og flere brudd.

Endret av Brunello
  • Liker 2
Skrevet

Kjærlighet❤️

Anonymkode: efbf5...3c1

Skrevet

Er i samme båt her.

Det blir sex men det er eneste form for "kjærlighet" mellom oss to. Ikke noe kyssing, klemming eller noe slikt.. Med en gang jeg er borti han tenker han kun på 1 ting, og jeg synes ikke det er greit hele tiden...

Ellers er vi to foreldre som bor sammen og barna har det fint. Men vi er mye uenige oss imellom. 

Savner så inderlig noen som ville elsket meg og tatt vare på meg på en helt annen måte enn det materielle og praktiske.. Drømmer ofte om at jeg har en kjæreste som jeg elsker dypt, og kan føle at det er gjensidig. Alltid heartbroken når jeg våkner. Har bare tenkt at enten blir det bedre når ungene vokser opp, eller så blir det ikke det og jeg flytter ut. 

Anonymkode: 8d11e...2c4

• Hjerte 1
Skrevet

Akkurat samme situasjon her.. Etter 15 år har jeg bestemt meg for å forlate. Det er steintøft, det gjør vondt å skulle dra barna gjennom det og jeg føler meg aldri 100%sikker på at valget er riktig, men etter så mange år med å leve med tanken så har jeg bestemt meg for å ta sjansen. Kanskje er der mulig å oppleve noe mer. Hva tror du innerst inne du selv ønsker, TS? 

Anonymkode: 1e139...f04

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ville valgt å prøve å endre forholdet til nåværende kjæreste. 

Anonymkode: 7f41a...ec9

Skrevet

Jeg hadde gått inn for å pleie forholdet tilbake til noe bedre, sammen med mannen. Har du det slik har nok han det slik også. 

Anonymkode: 12c9f...e57

• Liker 1
Skrevet

TS her. 

Vi hadde det veldig fint sammen før vi fikk barn. Etter det ble vi fanget i den travle hverdagen, som vi fikser fin fint, men hvor gnisten har blitt borte. 

Jeg mener å ha vurdert alle alternativ. Utroskap ble raskt lagt til side, det kan jeg ikke leve med. 

Jeg har vel landet på at jeg velger den gode hverdagen - den har vi - familien sammen - nå.

Og jeg ble kanskje enda mer sikker nå i sommer: vår eldste sønn har fått seg kjæreste (16 år), som har tilbragt mye tid sammen med oss i sommer. Hun kommer fra et hjem som er splittet, og hun forteller om hvor slitsomt og opprivende det har vært å ikke ha "ett hjem", men stadig skifte mellom 2. Hun snakket åpent om hvor godt det er å være hos oss, å se hvor harmonisk og trivelig vi har det sammen som én familie. 

Hjertet mitt smeltet... og jeg forstod at det vi har er for godt til gi opp. 

• Liker 2
Skrevet

Det sistnevnte eksisterer ikke. De som mener de har det har ikke selv innsett at det er en illusjon som de bruker til å lyve til seg selv om at deres forhold er fullt av disse tingene de idoliserer. 

Sex er noe man ikke trenger et forhold til. Og er noe som ikke trenger å være knyttet opp til ÉN partner. Det er jo det som dreper intimitet, spenning o.l over tid uansett. 

Hadde valgt logistikk, økonomi etc anyday. Da det er dette som er vitsen med et forhold. Også hadde jeg holdt sex utenfor, og kost meg med det når, hvor og med hvem jeg vil. 

Anonymkode: fb846...b2b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Som jeg leser det så er det du ønsker er å gå fra:

To venner som drifter enn velfungerende familie, som av og til har sex

Til

To venner som drifter en velfungerende familie, som også er kjærester

Så da bør vel spørsmålet være hvordan denne forbedringen skal komme til?

• Liker 1
Skrevet

Av og til tror jeg folk har et litt for rosenrødt forhold til «kjærlighet og sex», det er ikke eventyret med Askepott man skal leve etter. 

Anonymkode: 0f2a4...feb

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i samme situasjonen. Men her er det absolutt ingen sex heller. Jeg har bestemt meg for å gå. Vært sammen i 15 år. To barn. 

Anonymkode: be1d4...c37

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis du vil ha sex, så må du stache deg opp til at mannen din våkner. Du må ha sexy antrekk som formidler du ønsker mer. Du må snakke mer om det du elsker i sex, få opp hans tenning på deg. Vis brystene dine mer. Våg mer, og snakk sensuelt. 

Anonymkode: 72022...aa7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her. 

Vi hadde det veldig fint sammen før vi fikk barn. Etter det ble vi fanget i den travle hverdagen, som vi fikser fin fint, men hvor gnisten har blitt borte. 

Jeg mener å ha vurdert alle alternativ. Utroskap ble raskt lagt til side, det kan jeg ikke leve med. 

Jeg har vel landet på at jeg velger den gode hverdagen - den har vi - familien sammen - nå.

Og jeg ble kanskje enda mer sikker nå i sommer: vår eldste sønn har fått seg kjæreste (16 år), som har tilbragt mye tid sammen med oss i sommer. Hun kommer fra et hjem som er splittet, og hun forteller om hvor slitsomt og opprivende det har vært å ikke ha "ett hjem", men stadig skifte mellom 2. Hun snakket åpent om hvor godt det er å være hos oss, å se hvor harmonisk og trivelig vi har det sammen som én familie. 

Hjertet mitt smeltet... og jeg forstod at det vi har er for godt til gi opp. 

Hvor travel er hverdagen når eldstemann er nesten voksen? Jeg trodde dere hadde bare småbarn ut fra sånn du skrev...

Anonymkode: 7f41a...ec9

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Av og til tror jeg folk har et litt for rosenrødt forhold til «kjærlighet og sex», det er ikke eventyret med Askepott man skal leve etter. 

Anonymkode: 0f2a4...feb

Helt riktig. Vi lever i egoismens tidsalder, hvor egen nytelse settes i førersetet på bekostning av andre; tilogmed ens egne barn blir satt til side fordi man jager noe annet.

Fordi man tror at lykke er noe man finner istedenfor noe man lager.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Til TS,

Hvis du og mannen din hadde vært single idag, og ikke hatt deres fortid sammen, kunde dere kunnet ha blitt kjærester?

Hvis svaret er et enkelt ja:

Det finnes mye hjelp i form av bøker, nettsider og ulike typer av kurs, leir, og terapialternativer dere kan bruke som hjelp.

Hvis svaret er ikke et enkelt ja:

Hva er det som gjør at du er i tvil?

Det at gnisten har forsvunnet er ikke et godt svar. Det normale er at gnist kommer etterhvert i starten av en relasjon. Men kan finnes mange andre gode svar. Et kan være utseende. Et annet kan være opplevd adferd. Hvilke av disse "problemene" eier du, hvilke eier dere i fellesskap, og hvilke av disse eier mannen din.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...