AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 Jeg har søkt jobb hos Meny som vareplukker. Fikk mail om at jeg må oppgi 3 referanser. Jeg er bare 19 år og kun hatt en jobb. Den referansen skrev jeg opp. Har fått påminnelse om å sende inn referansene. Bør jeg ringe å forklare? De ser jo på cv at jeg ikke har flere og det sa jeg på intervjuet også Anonymkode: 2bc9b...249
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 Ja bare forklar. Det er helt innafor. Noen har vært i arblivet i 15 år og har allikevel bare vært på èn arbplass og har èn referanse Anonymkode: b7ae6...2ff
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Du kan også ha flere referanser fra samme jobb, trenger ikke å være din sjef, det kan også være en skiftleder eller kollega. Og i så tilfelle kanskje en litt eldre kollega så de ikke tenker dere er venninner 😉 Anonymkode: a3897...248
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan også ha flere referanser fra samme jobb, trenger ikke å være din sjef, det kan også være en skiftleder eller kollega. Og i så tilfelle kanskje en litt eldre kollega så de ikke tenker dere er venninner 😉 Anonymkode: a3897...248 Å ja. Det viste jeg ikke. Da kan jeg skrive opp flere fra der jeg jobbet før. Trodde det måtte være en leder eller noe sånt Anonymkode: 2bc9b...249
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Å ja. Det viste jeg ikke. Da kan jeg skrive opp flere fra der jeg jobbet før. Trodde det måtte være en leder eller noe sånt Anonymkode: 2bc9b...249 Du kan jo ringe å høre. Men jeg oppga kun teamleder og kollegaer da jeg fikk min andre jobb og de ringte en teamleder og en kollega. Og husk at referansene bør avklares på forhånd, og nettopp dette er en grunn til at noen ikke en gang oppgir sjefer for de vil ikke at sjefen skal vite at de søker ny jobb. Men i andre tilfeller er det jo åpenlyst at en er på jobbjakt og da er det jo greit. Anonymkode: a3897...248
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå