AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 Når man ser her på kg så har de fleste gått i flere år i behandling. Man snakker da om 5-10år i ukentlig behandling. Hvem er alle de som stadig klager over at det ikke er noe hjelp å få? For her inne går alle i årevis på dps (privat blir selvsagt noe helt annet. Snakker om det offentlige). Jeg tror ikke helsevesenet i Norge er så dårlig som man skal ha det til, er ikke mange land i verden der man får gå gratis i behandling i 5år. Anonymkode: 351b1...33d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Når man ser her på kg så har de fleste gått i flere år i behandling. Man snakker da om 5-10år i ukentlig behandling. Hvem er alle de som stadig klager over at det ikke er noe hjelp å få? For her inne går alle i årevis på dps (privat blir selvsagt noe helt annet. Snakker om det offentlige). Jeg tror ikke helsevesenet i Norge er så dårlig som man skal ha det til, er ikke mange land i verden der man får gå gratis i behandling i 5år. Anonymkode: 351b1...33d Prater du om meg? Som gikk til en psykiater på dps i 5 år? Anonymkode: 973ce...319
Topsi Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Noen er døde, andre i fengsel. Noen sliter seg gjennom hverdagen 2 1 2
Ichiko Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 5 minutter siden, Topsi said: Noen er døde, andre i fengsel. Noen sliter seg gjennom hverdagen Det stemmer.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 Topsi skrev (22 minutter siden): Noen er døde, andre i fengsel. Noen sliter seg gjennom hverdagen Hvorfor er de i fengsel? Ja, det er dessverre altfor mange som mister livet sitt som ikke får den hjelpen de trenger. Og ja, altfor mange sliter i hverdagslivet... Anonymkode: 973ce...319
Topsi Skrevet 10. august 2022 #6 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er de i fengsel? Ja, det er dessverre altfor mange som mister livet sitt som ikke får den hjelpen de trenger. Og ja, altfor mange sliter i hverdagslivet... Anonymkode: 973ce...319 Handlinger begått i desperasjon, psykose etc, masse alvorlig psykisk syke i fengsel
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 Topsi skrev (1 minutt siden): Handlinger begått i desperasjon, psykose etc, masse alvorlig psykisk syke i fengsel Håper de får hjelp i fengsel? Anonymkode: 973ce...319
Topsi Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håper de får hjelp i fengsel? Anonymkode: 973ce...319 Lov å håpe, men har liten tro på det, fengslene har enda mindre ressurser enn psykiatrien...
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #9 Skrevet 10. august 2022 Skjønner ikke spørsmålet i tråden. Noen trenger hjelp livet ut for å forebygge at de ikke går til grunne, andre trenger kortvarig terapi, noen lengre alt etter som. Anonymkode: 67943...0ec
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #10 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man ser her på kg så har de fleste gått i flere år i behandling. Man snakker da om 5-10år i ukentlig behandling. Hvem er alle de som stadig klager over at det ikke er noe hjelp å få? For her inne går alle i årevis på dps (privat blir selvsagt noe helt annet. Snakker om det offentlige). Jeg tror ikke helsevesenet i Norge er så dårlig som man skal ha det til, er ikke mange land i verden der man får gå gratis i behandling i 5år. Anonymkode: 351b1...33d Jeg tror dessverre at det er ganske tilfeldig hvem som får hjelp. Du har jo sett hvor mange drapssaker som vi har med folk med skikkelig alvorlige diatnoser som paranoid schizofreni som ikke har fått hjelp i de siste årene. Så har du damene som har angst og kjenner på vondter i smerten, som kanskje (?) får alt for mye hjelp- der ressurser skulle blitt brukt på andre. Jeg opplever at det er ganske tilfeldig. Vi har en syk ungdom som ligger an til å få en alvorlig diagnose. Det har vært en kamp å få nok hjelp. Samtidig så ble jeg som mor tilbudt psykolog...når ikke barnet mitt som virkelig trengte det fikk psykolog. Hvorfor? BUP er overbelastet. Og det er jo mye kjekkere å behandle voksne damer som har kontroll over seg selv, enn veldig syke mennesker. Jeg opplever at det er mye rart.. Anonymkode: 8d3b4...80f 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #11 Skrevet 10. august 2022 det er kvaliteten på behandlingen som er ræv Anonymkode: e7456...226 1
Solnexy Skrevet 10. august 2022 #12 Skrevet 10. august 2022 Som ansatt i helsevesenet så tør jeg å påstå av erfaring at psykisk helsevern er elendig. Mange som trenger hjelp som ikke får tilbud ofte når de faller mellom to stoler rus/psyk. Tror uansett hvor enn bor i landet så blir det mindre og mindre tilbud samt mindre sengeplasser. Alle de som ikke får hjelp prøver så godt de kan å klare seg alene eller er inn og ut av akuttmottaket.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #13 Skrevet 10. august 2022 Solnexy skrev (8 minutter siden): Som ansatt i helsevesenet så tør jeg å påstå av erfaring at psykisk helsevern er elendig. Mange som trenger hjelp som ikke får tilbud ofte når de faller mellom to stoler rus/psyk. Tror uansett hvor enn bor i landet så blir det mindre og mindre tilbud samt mindre sengeplasser. Alle de som ikke får hjelp prøver så godt de kan å klare seg alene eller er inn og ut av akuttmottaket. Så hva gjør man om man faller mellom to stoler? Anonymkode: 973ce...319
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #14 Skrevet 10. august 2022 De som har endt med å gå privat er jo VELDIG relevant, for de fikk ikke hjelp offentlig meg f eks Anonymkode: 72585...144
Gjest Chroma Skrevet 10. august 2022 #15 Skrevet 10. august 2022 Noen av de lever ikke lenger, blant annet svært unge mennesker som ikke fikk god nok hjelp eller hjelp i tide.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #16 Skrevet 10. august 2022 Chroma skrev (Akkurat nå): Noen av de lever ikke lenger, blant annet svært unge mennesker som ikke fikk god nok hjelp eller hjelp i tide. Det er veldig trist. Det som gjør meg sint er at de som virkelig trenger hjelp ikke får det, mens de som bare har luksusproblemer pga korona tar opp plassen fordi det er fælt at de ikke får være sosiale som før. Anonymkode: 973ce...319 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #17 Skrevet 10. august 2022 Jeg kjente 3 stk som har gått bort de siste 3 årene, pga dårlig helsehjelp offentlig Anonymkode: 72585...144
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #18 Skrevet 10. august 2022 Mangen sitter 24/ 7 i leilighet/ rom og gamer. Snur opp ned på døgnet Anonymkode: 878f7...53b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #19 Skrevet 10. august 2022 Det er vel 6-700 selvmord i året blant annet. Så er det skammelig mange som ikke får noe hjelp og da gjerne sliter med rus i tillegg til psyk. Spørsmålet oppfattes litt rart. Det er jo ikke sånn at disse menneskene tar til gatene og protesterer. De lider i stillhet, sitter mye hjemme, fungerer ikke i noen form for jobb så de er et pengesluk for staten. Mange har rusproblemer i tillegg, og uten hjelp blir de bare tyngre og tyngre rusmisbrukere. Truer og stjeler fra sine nærmeste. Det er rett og slett forferdelig å være pårørende i en slik situasjon. Det offentlige tilbyr ingen hjelp før de er så langt nede at de færreste kommer seg opp igjen. Anonymkode: 40fcb...b90
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #20 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man ser her på kg så har de fleste gått i flere år i behandling. Man snakker da om 5-10år i ukentlig behandling. Hvem er alle de som stadig klager over at det ikke er noe hjelp å få? For her inne går alle i årevis på dps (privat blir selvsagt noe helt annet. Snakker om det offentlige). Jeg tror ikke helsevesenet i Norge er så dårlig som man skal ha det til, er ikke mange land i verden der man får gå gratis i behandling i 5år. Anonymkode: 351b1...33d Her. 2 stk 1stk suicidal med 2 forsøk bak seg, 1stk med ptsd. Den suicidale fikk primært lykkepiller, som ikke fungerte, og noen psykolog timer som hadde enda mindre betydning. Den andre fikk faktisk timer på DPS, men det ble skiftet behandler så ofte at det ikke hadde noen gevinst. Anonymkode: ac748...b96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå