Gå til innhold

Bestilte service på bilen…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bestilt service på bilen min, fikk oppgitt pris  og trodde alt var greit. Så fikk jeg sms som førte meg inn på denne siden, der jeg må godkjenne? 

Den øverste fikk meg virkelig til å stusse. Premium olje? Finnes det et dyrere alternativ enn produsentens spesifikasjoner? 

Venter i spenning på telefon fra Bertel O Steen 

04A44E22-D105-4697-A9C1-9C6A8E5D341E.jpeg

Anonymkode: f35e2...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den øverste er vel den servicen du bestilte i utgangspunktet. Ser for meg ut som om du har bestilt riktig service (B service) men du tok ikke med alle tilleggsarbeidene som bilen trenger utifra alder og kilometerstand, derfor ble det lagt til manuelt i ettertid av serviceleder.

Luftfilter og tennplugger bør du ta med, men bremsevæske kan du drøye til neste service hvis du vil spare litt penger (hvis det ikke er 10 år siden sist den ble skiftet da..) 

Anonymkode: 5a860...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke bremsevæsken har vært skiftet så lenge jeg har hatt bilen (2014, jeg kjøpte den i 18, den er gått rett under 80.000 nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes har en vanlig olje og en premium, premium inneholder andre tilsetninger, og er "bedre" enn den vanlige. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Premium olje var vanlig oljeskift det. Hvorfor det kalles plusspakke var fordi de kikket på bremser og hjuloppheng og bla bla. 
Ja, det gjorde de på EU i mars også. Byttet alle bremsene for å få den godkjent og! 

Hun kundekonsulenten som ringte var ….ja. Flink til å lese uten å forstå hva hun ramset opp?  
Neste gang blir det nok ikke merkeverksted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkeverksted er helt ok, men IKKE bertel o Steens… der er det kun penger ikke service.

Anonymkode: c13d8...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...