Gå til innhold

Ikke alle psykologer skulle vært psykolog dessverre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psykologen min f eks virker rett og slett uegnet i jobben sin. Hun er en utrolig hyggelig dame i slutten av 20 årene, veldig forståelsesfull og snill dame, men virker som hun ikke helt vet hvordan hun skal forholde seg til mennesker og gjøre jobben sin skikkelig. Jeg har slitt med depresjoner og angst hele livet og har en ADHD diagnose i tillegg og det virker ikke som hun forstår hvordan folk med forskjellige diagnoser er. Hun har en tendens til å sette alle med samme diagnose i bås, har likt syn på alle, og har vanskeligheter med å se enkeltmennesker, og å forstå seg på forskjellige mennesker med utfordringer, at folk med samme diagnose kan reagere forskjellig og slike ting. I tillegg så virker det ikke som hun er egentlig noe engasjert i pasientene sine. Hun spør meg f eks om de samme tingene på hver time, og glemmer ting jeg har sagt fra forrige time og slike ting. Dette synes jeg er utrolig synd da vi kommer liksom ikke noe videre i behandlingen pga hun på neste time spør meg om ting som «Hvor gammel var du igjen?», «Ja hva var det du slet sånn med sa du?» etc.

Jeg føler jeg kunne likegodt sittet hjemme og snakket med en venninne istedenfor, og hun ville da kommet med bedre råd.. Virker som psykologen har vært utrolig sterk faglig og klart å få sine 6ere på eksamen, og klart å komme seg inn på psykologistudiet, men mangler den emosjonelle og følelsesmessige forståelsen for å klare å forstå seg på mennesker.

Er det flere som har opplevd slikt? At psykologen (eller andre som jobber i systemet) ikke gjør jobben sin skikkelig/ikke er egnet i jobben? Sikkert mange som kommer til å føle seg truffet nå men jeg tenker det er viktig å ta dette opp da det er synd det skal være slik..

Anonymkode: 34056...5da

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du ville fått mer respons om du la dette innlegget på kropp og helse eller på karriere og jobb forumet, men selvsagt finner en psykologer som ikke skulle vært psykologer. På samme måte som en finner lærere, sosionomer, birøktere, vernepleiere og skoselgere som aldri skulle vært det, enten fordi de gjør en dårlig jobb generelt eller fordi de er usikker og mangler erfaring eller fordi de er for gammel og har grodd fast og har jobbet der for lenge til å være nyskjerrig og kunnskapssøkende etc. Og noen igjen av disse gjør en fantastisk jobb med noen mens har full kræsj og gjør en dårligere jobb med andre de møter i sin arbeidsdag. Noen dårlige epler i kurven vil det alltid finnes. Når det er sagt så er det også veldig mange drivende dyktige psykologer, selvsagt!

Å gå til en psykolog som en har en god kjemi med eller som en mener at kan hjelpe deg er jo det viktigste, av og til må en bytte, slik en bytter fastlege om en skulle være misfornøyd med h*n. Men mange klager også på psykologer her på kg fordi de har lest noe i journalen og blir sint/frustrert/ oppgitt eller bare potte sur, fremfor å ta det opp med vedkommende -Hva mente du, eller hvorfor skrev du det eller det i journalen?  Det går an å si ting til en psykolog, det går an å gi tilbakemeldinger, det går an å korrigere, det går an å aktivt gjøre noe for at sin egen behandling og tilfriskning skal bli til det bedre. En psykolog er som alle andre mennesker -IKKE tankelesere... En må på mange måter gjøre jobben selv, det er selvsagt vanskeligere når en ikke får noe ut av en psykolog time pga psykologen men da må du også selv ta litt grep. Hvordan ønsker du en psykolog time skal være? Hva kan hun gjøre annerledes for at du skal få mer utbytte? Kan du eventuelt snakke med hun om dette? Viss svaret er nei, kan du bytte? Det kan jo ikke være ok å gå til en psykolog du mener er udugelig:vetikke:

Nei jeg er ikke psykolog men av og til spesielt når jeg har lest på kropp og helse forumet skulle en av og til tro at alle psykologer omtrent er riv ruskende gal, har en tullejobb der de ødelegger mer av sine pasienter sin mentale helse enn viss pasienten ikke hadde gått til psykolog. Og det blir litt vel negativt og høres noe lugubert ut i mine ører... 

• Liker 1
Skrevet

Det finnes i alle yrker. Ikke alle burde vært lærere, butikkpersonal, sjåfør, transportør, avisbud, kommentator, influenser osv osv. 

Du bør ta opp med psykologen det du skriver her, at du føler hun ikke følger med og at tiden din kastes bort. 

Anonymkode: cee9f...f7f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...