Gå til innhold

Saus til laks...hvordan beregne til 1 person?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du ikke en vekt?

Det står på posen hvor mange gram som er i den, du deler det på 5 og så veier du opp så mye.

Eksempel: Det er 125 gram pulver, da skal du ha 25 gram. Var det bedre forklart?

Ellers er jeg enig med @Muskath, lag halve eller hele og frys ned det du ikke bruker i dag i porsjoner.

Endret av Brunhilde

Åh, minner meg om studentdagene mine 🤩

Jeg ville delt på fire, det er ikke så store porsjoner i de posene, akkurat. Hvis du ikke har vekt, så vite at det ikke er supernøye. Legg pulveret på en liten tallerken, og glatt det ut så det ligger så jevnt du klarer. Del i fire «kakestykker» Ha det ene kakestykket i en gryte, og tilsett 1/4 av mengden melk og smør.

De tre andre kakestykkene kan du pakke inn i hvert sitt stykke plast- eller aluminiumsfolie og legge tilbake i sauspakken.

Anonymkode: 26933...a7c

Annonse

Sist jeg spiste posesaus må ha vært rundt 2010. 

TS, det er (med litt trening) like enkelt, og rimeligere å lage dine egne sauser.

https://www.melk.no/Oppskrifter/Tilbehoer/Sauser

Anonymkode: a5cb5...dcc

• Liker 1
Gjest Adobyen

Siden du alt har den posen, så kan du fint dele den opp slik som de andre sier.  Jeg pleier bare å bruke litt rømme eller yoghurt og tilsette litt smak.  På kiwi har de oppskrifter på veldig enkle sauser, f.eks disse, som er enkelt å lage halv mengde av:

Lettrømme tilsatt salt og karri-pulver: 2 dl rømme til 2 ts karri og salt etter ønske

Lettrømme tilsatt sitron og persille. Sausen kan også lages med yoghurt: 2 dl rømme blandes med 2 ts sitronsaft og 1 dl hakket persille

Lettrømme tilsatt hvitløk, salt, persille og litt pepper: 2 dl rømme, 2 fedd presset hvitløk, 0,5 dl persille, 0,5 ts lime. Salt og pepper etter smak

Endret av Adobyen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...