Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi er i en situasjon der hvor det er vanskelig for far å ta ut sine 15 uker da han er eneste ansatte i sin ganske nyetablerte jobb. Jeg har ikke mulighet til å ta 15 uker ulønnet permisjon. Vi vil neppe komme på kant med nav, men lurer på om det finnes noen lovlig måte å gjøre det på? Hans leder betaler foreldrepermisjon og får dette tilbakebetalt av nav, kan han jobbe og motta foreldrepenger, og at de for eksempel ansetter meg som vikar for han? Eventuelle andre måter for å sikre at vi har 2 inntekter disse 15 ukene?

Anonymkode: 5d9cb...6cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med at du skal bli ansatt som vikar for din mann? Skal du faktisk jobbe der?

Anonymkode: b8efd...6aa

Skrevet

Du kan sikkert bli ansatt som hans vikar, men da er det du som må jobbe og han være i permisjon, noe annet er ikke livlig.

Anonymkode: b7878...f19

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan sikkert bli ansatt som hans vikar, men da er det du som må jobbe og han være i permisjon, noe annet er ikke lovlig.

Skrevet

Han kan ta gradert permisjon. Dvs jobbe en eller flere dager i uka.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, vi er i en situasjon der hvor det er vanskelig for far å ta ut sine 15 uker da han er eneste ansatte i sin ganske nyetablerte jobb. Jeg har ikke mulighet til å ta 15 uker ulønnet permisjon. Vi vil neppe komme på kant med nav, men lurer på om det finnes noen lovlig måte å gjøre det på? Hans leder betaler foreldrepermisjon og får dette tilbakebetalt av nav, kan han jobbe og motta foreldrepenger, og at de for eksempel ansetter meg som vikar for han? Eventuelle andre måter for å sikre at vi har 2 inntekter disse 15 ukene?

Anonymkode: 5d9cb...6cc

Du skriver at du kan jobbe for han samtidig som du sier at du ikke kan ta permisjon fra jobben din.

I så tilfelle kan du vel ta fri fra jobben din og ta kvelds/helgevakter i en butikk eller på et sykehjem i den perioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...