Gå til innhold

Tips til gode nordiske romaner?

Khloe P.T

Anbefalte innlegg

Jeg er gått helt tom. Synes jeg har begynt på - og forkastet hundre bøker i det siste. Bruker Nextory og Storytel og det er jo bøker i fleng, men ingen jeg "faller" for. Eller kanskje er jeg i en vanskelig fase med problemer med å konsentrere meg?

Jeg liker nordiske romaner. Samtidsromaner. Er ganske lei krim, men leste nettopp "Polarsirkelen" av Liza Marklund, og den er fin. Kosekrim. Nina Lykke er super! 

Er det noen som har tips til en god bok? Helst tilgjengelig som lydbok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde samme problem som deg til jeg oppdaget serien Jentene og mørket av Camilla Grebe

finns på storytel! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IntrovertDeluxe skrev (1 time siden):

Hadde samme problem som deg til jeg oppdaget serien Jentene og mørket av Camilla Grebe

finns på storytel! 

Takk! Skal prøve meg på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må leser papirbøker eller til nød Kindle. 

Jeg er glad i Vigdis Hjort sitt forfatterskap. 

Anonymkode: 467a3...fca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ramona1970

Det er en serie bøker av Kari Bøge som jeg tilfeldigvis oppdaget på bokbåten da jeg bodde i en avsides krok av landet. De handler om to venninner og dynamikken og dramaet som spiller seg ut dem imellom. De heter: Viviann hvit, Lyset er så hvitt om sommeren, Viviann og Lin, Søster Viviann, Lins bok og Viviann fri. Ser ikke ut som de finnes som lydbøker.

Endret av Ramona1970
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips fra dere alle! Jeg skal sjekke ut alt dere har tipset om. Det er ekstra motiverende å lese bøker andre har sagt de liker godt. Det er jo ikke sikkert jeg liker alle bøkene, men det er interessant å se hva andre liker :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga Flatland? Jeg har likt alt jeg har lest av henne, men Bli hvis du kan-trilogien er et veldig fint sted å begynne :jepp:

Endret av Rumle
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også inn her og foreslå Helga Flatland. En moderne familie var den første jeg leste av henne, og den anbefales. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...