AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 Jeg får ikke nok proteiner gjennom kosten, og lurer derfor på om det er lyrt for meg å ta proteinpulver? Er redd for å legge på meg. Jeg går mye tur og har en kort treningsøkt hver dag, men ligger også mye grunnet at jeg nylig er operert 🫠 Anonymkode: 58773...aba
aazy Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 Absolutt. Om du ikkje er totalt sengeliggande ville eg sagt at proteintolskot uansett form er bra, og pulver er vel billigast i lengden.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg får ikke nok proteiner gjennom kosten, og lurer derfor på om det er lyrt for meg å ta proteinpulver? Er redd for å legge på meg. Jeg går mye tur og har en kort treningsøkt hver dag, men ligger også mye grunnet at jeg nylig er operert 🫠 Anonymkode: 58773...aba Det må må være bedre å supplere med mer protein i kosten? Egg feks. Tilskudd inneholder jo så mye annet som ikke nødvendigvis er så bra. Kan da umulig være vanskelig? Eller hva er grunnen til at du ikke får i deg nok? Anonymkode: e933a...a6d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det må må være bedre å supplere med mer protein i kosten? Egg feks. Tilskudd inneholder jo så mye annet som ikke nødvendigvis er så bra. Kan da umulig være vanskelig? Eller hva er grunnen til at du ikke får i deg nok? Anonymkode: e933a...a6d Lang historie, men det er så mye mat jeg ikke tåler 😞 Egg er migrenefremkallende for meg dessverre. Spiser det jeg tåler av belgfrukter, blant annet kikerter, så helt håpløst er det ikke 🙏🏻 ts Anonymkode: 58773...aba
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 aazy skrev (12 minutter siden): Absolutt. Om du ikkje er totalt sengeliggande ville eg sagt at proteintolskot uansett form er bra, og pulver er vel billigast i lengden. Tusen takk for svar 🙏🏻 ts Anonymkode: 58773...aba
jabx Skrevet 10. august 2022 #6 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg får ikke nok proteiner gjennom kosten, og lurer derfor på om det er lyrt for meg å ta proteinpulver? Er redd for å legge på meg. Jeg går mye tur og har en kort treningsøkt hver dag, men ligger også mye grunnet at jeg nylig er operert 🫠 Anonymkode: 58773...aba Det kan nok være lurt, spesielt hvis du ønsker å bygge muskler. Jeg tror det var 1,2-1,6 gram protein per kg kroppsvekt som var ideelt for å maksimere muskelvekst.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 Det er jo ultraprossesert, og inneholder mye rart. Så dersom du ikke tåler vanlige ting som egg, rent kjøtt osv så bør du kanskje være litt forsiktig? Hva med måltidserstatningsdrikker fra apoteket i stedenfor? Eller melk? Anonymkode: cf4ad...28c
aazy Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo ultraprossesert, og inneholder mye rart. Så dersom du ikke tåler vanlige ting som egg, rent kjøtt osv så bør du kanskje være litt forsiktig? Hva med måltidserstatningsdrikker fra apoteket i stedenfor? Eller melk? Anonymkode: cf4ad...28c Rein myse er ikkje veldig rart. Mange pulver er attpåtil produsert i Norge, med myse levert av Tine. Melk er ganske dyrt pr gram protein, det er óg ferdigdrikke frå apoteket. Endret 10. august 2022 av aazy
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg får ikke nok proteiner gjennom kosten, og lurer derfor på om det er lyrt for meg å ta proteinpulver? Er redd for å legge på meg. Jeg går mye tur og har en kort treningsøkt hver dag, men ligger også mye grunnet at jeg nylig er operert 🫠 Anonymkode: 58773...aba Hvordan vet du at du ikke får i deg nok proteiner? Veldig mange overvurderer hvor mye protein man egentlig trenger, fordi utgangspunktet så får man i seg nok kalorier så lenge man har et variert kosthold med riktig mengde kalorier. Anonymkode: c5567...fab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå