AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 Hvor mange har 14-15 åringer som spiller fotball og har foreldre som trenere? Hva er mest vanlig? Anonymkode: bffd3...545
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 Det kommer helt an på idrett, foreldrenes idrettskompetanse, idrettslagets økonomi, kontigent ++ Min 15-åring spiller fotball og har både foreldretrener og annen trener. Foreldretrenerne er fortsatt med fordi de har B-lisens og en har også spilt eliteseriefotball. Den som ikke er foreldretrener har det faglige ansvaret med å legge opp treningene, mens foreldretrenere følger opp på selve øvelser og kamp. 13-åringen spiller samme idrett, har en med B-lisens som ikke er forelder noen treninger, foreldretrenerne er ikke like skolert som for eldstemann, de får litt hjelp innimellom av damelagsspillere. Barnas klubb har egentlig regel om ikke foreldretrenere fra de starter i ungdomsfotballen, men er for dyrt å ha kun ikke-foreldre. På sønnens lag er de 40 spillere- har 4 foreldretrenere og 1 ikke-forelder. Jeg er veldig ambivalent til foreldretrenere. Er trenerne faglig kompetente og har god tone med barna- ikke noe problem, men når de tydelig favoriserer eget barn og overser andre og ikke har høy fotballkompetanse- da vil jeg ha de bort. Forskjellen på fotball/håndball osv er at det er så mange foreldre som selv har drevet med de idrettene, slik at oppbygging av trenerkompetanse blir lettere. Barna mine har gått på turn og dansing også- dette krever mer spesialisert trenerkompetanse som færre voksne har, så det er mindre naturlig med foreldretrenere. Har selv vært foreldretrener for yngre lag og merket at det ikke alltid å være lett å måtte forholde deg til barnas foreldre på en annen måte enn som bare to foreldre på trinnet. Det er ikke alltid ting fungerer på trening og man må ha ubehagelige samtaler med foreldre. Anonymkode: e314c...56d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå