AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 Det er mye snakk om barneoppdragelse og det å være en pedagogisk riktig forelder. Da jeg var lita gikk jeg til naboen som hadde fått kattunger. Kom hjem med kattunge og sa til pappa at jeg hadde fått en kattunge.. pappa ble selvsagt litt sur. Men hadde ikke hjerte til å levere tilbake. En annen gang skaffet jeg meg undulat som sto på kjøkkenet å gnålet. Ingen barn er perfekte, men heldigvis hadde jeg snille foreldre som lot meg ha disse dyrene Anonymkode: 2c823...a29
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er mye snakk om barneoppdragelse og det å være en pedagogisk riktig forelder. Da jeg var lita gikk jeg til naboen som hadde fått kattunger. Kom hjem med kattunge og sa til pappa at jeg hadde fått en kattunge.. pappa ble selvsagt litt sur. Men hadde ikke hjerte til å levere tilbake. En annen gang skaffet jeg meg undulat som sto på kjøkkenet å gnålet. Ingen barn er perfekte, men heldigvis hadde jeg snille foreldre som lot meg ha disse dyrene Anonymkode: 2c823...a29 Så fint at du fikk beholde dyra da.. Hadde det skjedd her, hadde jeg nok villet beholde ja 😊 Nå derimot er det mannen som har dratt på seg dyr,.. Fisk... Så det er kos 😊 Anonymkode: 67200...19b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Spørs hvilket dyr det er. Husker søstera mi kom hjem med kattunge, og den beholdt vi. Men jeg kom hjem med kaninunge fra naboen, den måtte vi levere tilbake. hos meg hadde jeg godtatt katt, men ingen andre dyr. Er voksne som har hovedansvar for dyrene i en husholdning, og jeg er ikke villig til å ha ansvar for andre dyr enn katter. Anonymkode: 99c31...e04
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spørs hvilket dyr det er. Husker søstera mi kom hjem med kattunge, og den beholdt vi. Men jeg kom hjem med kaninunge fra naboen, den måtte vi levere tilbake. hos meg hadde jeg godtatt katt, men ingen andre dyr. Er voksne som har hovedansvar for dyrene i en husholdning, og jeg er ikke villig til å ha ansvar for andre dyr enn katter. Anonymkode: 99c31...e04 Katter er jo det enkleste en kan dra på seg. Kaniner må jo ofte ha eget bur og mye mer styr. Katter klarer seg selv om en skal reise bort også. Bare å få en nabo til å sette ut mat. Fuglen min var det jeg som tok ansvar for. Tror aldri mamma har skiftet på buret. Og det var helt greit. Men hun hadde jo klubb med venninnene sine, som hylte og skreik da fuglen fløy en runde 😅 så hun har plagdes litt med den. Anonymkode: 2c823...a29
Hactar Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 Det handler jo ikke bare om hvor snill forelder man er, men om familien har hverdag og forutsetning til å ta seg av disse dyra på en skikkelig måte. Man kan jo lure på ansvarsfølelsen og redeligheten til dyreeiere som gir dyreungene sine til barn uten å spørre foreldrene først. Det kan jo bare være i håp om at foreldrene ikke skal klare å si nei til å beholde, for hva skulle ellers være poenget med å gå gjennom barnet? Et barn kan ikke forventes å se rekkevidden av ansvaret, når ikke en gang en del voksne klarer å holde på interessen når dyret kommer i veien for sommerplanene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå