Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt abort fordi mannen ikke ønsket barn. Hvordan gikk det med dere? 

Anonymkode: 09b70...918

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke gjort det, men vet personlig at jeg virkelig hadde angret på å gjennomføre abort pga noen andre ønsket det. Selv om det var barnefar. Han har vært med på det og må ta ansvar, han må da velge om han vil være delaktig eller ikke. 

Anonymkode: 8b21e...397

Skrevet

Om man har valgt partneren foran barn har man jo på mange måter tatt valget. Om en abort her ville vært så vondt at det ville gitt anger videre ville jeg i alle tilfeller innsett at jeg hadde tatt feil valg, og gått fra mannen. 

Det sagt. Jeg har alltid visst at jeg ikke ville kunne klare å gjennomføre en abort. Det sa jeg tydelig til mannen allerede en måneds tid etter at vi ble et par. Synes det er en viktig ting å være ærlig på i et forhold, da mange, kanskje særlig menn, tenker at en abort er "bare fjern det". 

Anonymkode: 7d33e...02d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen som har tatt abort fordi mannen ikke ønsket barn. Hvordan gikk det med dere? 

Hva mener du? 

Det går vel slik det har gått med alle andre som har tatt abort. Veldig bra. 

Det utføres 15 000 aborter i Norge årlig. Det burde vært noen fler hvis vi tenker barnets beste, og ikke bare fokuserer på at mor ønsker barn for alt i verden. 

Sjekkliste for å få barn, for Barnets Beste

1. Mor og far har et stabilt forhold

2. Mor og far har ikke nevneverdige helseutfordringer, mentalt og fysisk

3. Mor og far har gjort unna utdannelse 

4. Mor og far har arbeid

5. Mor og far har et godt forhold til sin familie, som de kan få avlastning hos når tiden er inne for det (begrenset)

6. Mor og far har eget felles eid bosted

7. Mor og far har ingen skjeletter i skapet som de ikke har nevnt for hverandre

Anonymkode: ee64e...227

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva mener du? 

Det utføres 15 000 aborter i Norge årlig. Det burde vært noen fler hvis vi tenker barnets beste, og ikke bare fokuserer på at mor ønsker barn for alt i verden. 

4. Mor og far har arbeid

5. Mor og far har et godt forhold til sin familie, som de kan få avlastning hos når tiden er inne for det (begrenset)

Jøss. Jeg skulle ikke vært født.

Det var jo synd. For jeg har hatt 40 dønn lykkelige år, med en fantastisk oppvekst, omgangskrets, karriere, og verdens beste mann. 

Anonymkode: 7d33e...02d

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må finne ut hvorfor han ikke ønsker barn.

Er det nå han ikke ønsker barn fordi det ikke passer (jobb, studier, økonomi, annet) eller er det generelt han ikke ønsker barn? Er det deg han ikke ønsker barn med eller generelt med hvilken som helst kvinne?

Til syvende og sist er det du som bestemmer om du tar abort eller ikke. Han kan ikke tvinge deg.

Han kan forlate deg hvis du beholder mot hans vilje, men da har du tatt valget og valgt baby framfor partner.

Uansett er det beste utgangspunktet å snakke sammen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har gjort det. Gjorde meg ingenting, jeg ser ikke på et foster som verdifullt. Det er bare en celleklump som kan bli til noe mer. Vi kan alltids få barn når vi begge vil. 

Anonymkode: 91e0a...86f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har gjort det. Gjorde meg ingenting, jeg ser ikke på et foster som verdifullt. Det er bare en celleklump som kan bli til noe mer. Vi kan alltids få barn når vi begge vil. 

Er du ikke bekymret for at du ikke kan bli gravid igjen? Ingen garanti for at man kan bli gravid igjen. Jeg tok medisinsk abort for 2 år siden, hadde ingen komplikasjoner, men menstruasjonene har endret seg fra å blø moderat 5 - 4 dager, til å blø veldig beskjedent i maks 3 dager. Om dette har noe å si for fertiliteten vet jeg ikke. 🤷‍♀️ 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tok abort både fordi partneren mente det var feil tid å få barn, og fordi jeg hadde veldig dårlig helse på det tidspunktet. Orket ikke tanken på å gå gjennom svangerskap, fødsel og barseltid alene. Jeg måtte også gått gjennom et risikosvangerskap alene, noe som gjorde meg ekstra bekymret.
Selv om jeg hadde gode grunner, angrer jeg aborten. Jeg var under sterkt press fra barnefar og en kropp som ikke spilte på lag, men jeg klarer likevel ikke forsone meg med valget jeg har tatt. Det er utrolig slitsomt. Partneren gjorde det slutt noen måneder etter aborten.

Endret av mo1234
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva mener du? 

4. Mor og far har arbeid

Skulle ikke vært født mange barn i verden med den sjekklisten der, gitt!

Anonymkode: 8b7a2...fe3

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva mener du? 

4. Mor og far har arbeid

Finnes det noen som tikker alle disse punktene? 🤣

Anonymkode: 3cdc8...e6e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Finnes det noen som tikker alle disse punktene? 🤣

Anonymkode: 3cdc8...e6e

Ja! Og hvis du ikke kan krysse av på alle punktene, vennligst ta abort. (Er nok slik noen føler det, dessverre)

Skrevet
mo1234 skrev (2 timer siden):

Er du ikke bekymret for at du ikke kan bli gravid igjen? Ingen garanti for at man kan bli gravid igjen. Jeg tok medisinsk abort for 2 år siden, hadde ingen komplikasjoner, men menstruasjonene har endret seg fra å blø moderat 5 - 4 dager, til å blø veldig beskjedent i maks 3 dager. Om dette har noe å si for fertiliteten vet jeg ikke. 🤷‍♀️ 

Det har ikke noe å si. Mensen endrer seg etter hver fødsel også - vær glad for at du blør mindre :) Det som gjør deg fertil er eggproduksjon og muligheten for det befruktede egget å feste seg i livmoren. Hvor mye du blør har pent lite å si. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri noensinne kjent på en lignende sorg eller følt et mer intenst hat mot et annet menneske en det jeg følte for min eks etter at han presset meg til abort fordi han ikke ville ha barnet. Det er og noe jeg aldri kommer til å tilgi. Jeg har følt utelukkende avsky mot han ettertid. 

Anonymkode: 23bf9...f7e

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 22.57):

Jeg har aldri noensinne kjent på en lignende sorg eller følt et mer intenst hat mot et annet menneske en det jeg følte for min eks etter at han presset meg til abort fordi han ikke ville ha barnet. Det er og noe jeg aldri kommer til å tilgi. Jeg har følt utelukkende avsky mot han ettertid. 

Anonymkode: 23bf9...f7e

Føler med deg! Jeg ble utsatt for det samme. Vet at jeg aldri kommer til å havne i en lignende situasjon igjen.

Endret av mo1234
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har møtt flere som virkelig angrer på abort, og noen som ble psykisk syke av det. Mange forhold tar også slutt etter abort. Selvsagt reagerer ikke alle sånn, men det du sier stemmer simpelthen ikke

På den annen side, jeg er helt imot abort, og hadde gjort det veldig klart for enhver mann at jeg er det, så fikk han velge selv om han ville ta risikoen

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
mo1234 skrev (15 timer siden):

Nei, det bekymrer meg ikke overhode. Barn er ikke alt her i verden. Lever et like fint liv uten.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 12.51):

Stor sannsynlighet for at forholdet tar slutt etter en abort. Vil du være sammen med en mann som ønsker du skal ta abort?

Skrevet

Jeg klarte heldigvis å stå i mot presset da samboer ønsket abort av et uplanlagt  barn. (Vi hadde et barn fra tidligere).  Han truet med å gå fra meg om jeg valgte å beholde barnet.. vel, forholdet hadde ikke vart uansett. Å bli truet til å ta abort, og gjennomføre det, ville kun gjort meg bitter og jeg ville uansett ikke klart å sett på han på samme måte som før..  

Dersom du tenker at du er i stand til å gjennomføre alene så gjør det. Kanskje overrasker han og stiller opp likevel. Men ikke ta det som en selvfølge. 

Anonymkode: 0c27e...a7f

Skrevet
mo1234 skrev (På 10.8.2022 den 19.53):

Provosert abort påvirker ikke fertiliteten (holder kompliserte tilfeller utenom, graviditet utenfor livmor og lignende). Hvor mye man blør, har heller ingenting med fertilitet å gjøre.

Anonymkode: 78fbd...1fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...