AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 Har vi blitt så egoistisk? F eks, dersom jeg sier til en kollega at jeg gjorde noe spesielt i går (noe som ikke akkurat skjer hver dag) så kan jeg få til svar "åja, JEG gjorde det og det". "Alle" snakker om seg selv, jeg synes det er fantastisk med de få som stiller spørsmål og er interessert. Er det flere som merker dette? Anonymkode: ddd0d...932 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 Når jeg svarer sånn er det går på si at jeg skjønner hva du prater om. Anonymkode: 18427...57d 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Såh.. du klager på at andre snakker om seg selv når du snakker om deg selv..? Anonymkode: 55f27...b45 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Såh.. du klager på at andre snakker om seg selv når du snakker om deg selv..? Anonymkode: 55f27...b45 Morsomt. Hvis du leser HI står det at jeg sjeldent gjør det ("noe jeg ikke akkurat gjør hver dag"). Anonymkode: ddd0d...932
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 Alle er seg selv nærmest, noen er bare flinkere til å skjule det. Anonymkode: aa476...628 3
norw Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Såh.. du klager på at andre snakker om seg selv når du snakker om deg selv..? Anonymkode: 55f27...b45 Ja, det var liksom poenget med tråden.
Olive_North Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har vi blitt så egoistisk? F eks, dersom jeg sier til en kollega at jeg gjorde noe spesielt i går (noe som ikke akkurat skjer hver dag) så kan jeg få til svar "åja, JEG gjorde det og det". "Alle" snakker om seg selv, jeg synes det er fantastisk med de få som stiller spørsmål og er interessert. Er det flere som merker dette? Anonymkode: ddd0d...932 Det er fantastisk med folk som vet hvordan man kommuniserer og er virker interesserte😅 men ut fra det jeg leser her, er du irritert over mangelen på oppmerksomhet og synlighet i det du forteller. Og ønsker at fler stiller deg spørsmål og virker interesserte idet du har å fortelle, som også er egoistisk (ikke negativt ment). 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #9 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har vi blitt så egoistisk? F eks, dersom jeg sier til en kollega at jeg gjorde noe spesielt i går (noe som ikke akkurat skjer hver dag) så kan jeg få til svar "åja, JEG gjorde det og det". "Alle" snakker om seg selv, jeg synes det er fantastisk med de få som stiller spørsmål og er interessert. Er det flere som merker dette? Anonymkode: ddd0d...932 I eksempelet ditt er det jo du som begynner med «din» historie. Altså du snakker om deg selv. Så nevner din kollega en historie om seg selv. Og så er det din tur igjen. Ingen gidder sitte en hel samtale og late som om dette ikke er gi og ta, men bare ta og ta fra din side. Anonymkode: f745e...bbd 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #10 Skrevet 10. august 2022 Det er få som lytter for å høre hva du faktisk sier - de fleste lytter etter noe som kan vri fokus over på dem selv i svaret. De som klarer å lytte og vise interesse og tilstedeværelse i en samtale er gode å snakke med👍🏼 Anonymkode: 22cec...4b1 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #11 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har vi blitt så egoistisk? F eks, dersom jeg sier til en kollega at jeg gjorde noe spesielt i går (noe som ikke akkurat skjer hver dag) så kan jeg få til svar "åja, JEG gjorde det og det". "Alle" snakker om seg selv, jeg synes det er fantastisk med de få som stiller spørsmål og er interessert. Er det flere som merker dette? Anonymkode: ddd0d...932 Det er ekstremt mange som er slik, og jeg orker ikke folk som alltid skal ta over hele samtalen og få den til å handle om seg selv. Jeg har gått så mye oppi slike folk at jeg bare blokker de ut når de begynner. Jeg hører faktisk ikke hva de sier, hodet klarer ikke. eks på jobben. En kollega sier hun har vondt i hodet, den andre kollegaen svarer åååh, jeg hadde vondt i hodet i helga 😴😴😴 så snakker hun om det i 10 min.. hva som skjedde før / etter hodepinen. Hva faen?? kan ikke folk få lov å si noe uten at andre skal ta over ?? om jeg sier jeg har vært på en fjelltur er det fordi jeg har lyst å fortelle om denne turen.. ikke for å bli avbrutt av at mottaker skal fortelle at en venn av en vann hadde vært på samme turen og hele historien.. enkelte eier ikke antenner Anonymkode: 2ca96...d3e 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #12 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når jeg svarer sånn er det går på si at jeg skjønner hva du prater om. denne skjønte jeg ikke🤔 Over til TS-innlegget: - Forøvrig har ts vel rett i at det er mye egoisme og relativt lite selvinnsikt her inne. Anonymkode: b9518...478
Pinner Skrevet 10. august 2022 #13 Skrevet 10. august 2022 Det er litt vanskelig å prate om noe som ikke involverer en selv.. 😜 Man går fort tom for temaer 😎
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #14 Skrevet 10. august 2022 Du burde prate med meg i stedet. Jeg svarer med enstavelsesord og sier ingenting om meg selv heller. Andre folk er totalt uinteressante. Og de tenker det samme om meg, så hvorfor gidde. Anonymkode: 26413...8cb
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #15 Skrevet 11. august 2022 Kanskje alle du møter snakker om seg selv fordi du er kjedelig? Tenkt den tanken? Anonymkode: 5b1e5...f4f 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 Til en viss grad er det jo vanlig å blande inn egne erfaringer og snakke om seg selv, det hadde jo vært kjedelig om man aldri gjorde det også selvsagt! Men jeg skjønner hva du mener TS, noen snakker utelukkende om seg selv. Jeg har startet i en ny jobb, og unngår den ene kollegaen av nettopp den årsaken. Ikke bare snakker hun kun om seg selv, men historiene er også uendelig lange og kjedelige. Hun er veldig åpen og smilende og omgjengelig og starter med "Så fin du var i dag da! Hvordan går det med deg?", så svarer man og sender spørsmålet tilbake, og så har man det gående. Hun driter vel i hvordan det går med meg, hun ville bare at jeg skulle spørre sånn at hun kunne legge ut om kneet sitt og andre ilsker vondter 😅 Anonymkode: 68562...2a5 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #17 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har vi blitt så egoistisk? F eks, dersom jeg sier til en kollega at jeg gjorde noe spesielt i går (noe som ikke akkurat skjer hver dag) så kan jeg få til svar "åja, JEG gjorde det og det". "Alle" snakker om seg selv, jeg synes det er fantastisk med de få som stiller spørsmål og er interessert. Er det flere som merker dette? Anonymkode: ddd0d...932 Bedre enn å snakke om andre. Anonymkode: 97993...69d 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #18 Skrevet 11. august 2022 begynte med det som vane ved å si at "jeg" sier noe og ikke når jeg uttaler en "sannhet som er for alle". "jeg synes det var dårlig vær og" - en persons personlige mening om været. "Dårlig vær i dag" - betyr at det er en allmenn sannhet at det er dårlig vær, men så vet en at noen synes regn er fint vær andre liker ikke regn. Altså det er ikke bare du som mener det er dårlig vær, men alle mener det. Er nok mange som bruker jeg fordi de er blitt kritisert på et tidligere tidspunkt. Det er tryggere å si "jeg mener", fordi ingen kan si at du mener noe annet. Sier du "det er dårlig vær" kan andre si at "nei, det er ikke dårlig vær. du må tåle regn" etc. Anonymkode: 027a2...28c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #19 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er ekstremt mange som er slik, og jeg orker ikke folk som alltid skal ta over hele samtalen og få den til å handle om seg selv. Jeg har gått så mye oppi slike folk at jeg bare blokker de ut når de begynner. Jeg hører faktisk ikke hva de sier, hodet klarer ikke. eks på jobben. En kollega sier hun har vondt i hodet, den andre kollegaen svarer åååh, jeg hadde vondt i hodet i helga 😴😴😴 så snakker hun om det i 10 min.. hva som skjedde før / etter hodepinen. Hva faen?? kan ikke folk få lov å si noe uten at andre skal ta over ?? om jeg sier jeg har vært på en fjelltur er det fordi jeg har lyst å fortelle om denne turen.. ikke for å bli avbrutt av at mottaker skal fortelle at en venn av en vann hadde vært på samme turen og hele historien.. enkelte eier ikke antenner Anonymkode: 2ca96...d3e Akkurat! Regner med det er slik du tenker ts? Det er supert at man gir og tar i en samtale, men om person 1 vil snakke om fjelltur, så kan vel den få fortelle ferdig om den fine turen også kan pers 2 bare stille noen spørsmål om den? Men så når person 2 vil bytte emne, heller snakke om noe annet enn «jeg var også på fjelltur» for å MÅ overgå den første. Anonymkode: 22a04...45a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #20 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Akkurat! Regner med det er slik du tenker ts? Det er supert at man gir og tar i en samtale, men om person 1 vil snakke om fjelltur, så kan vel den få fortelle ferdig om den fine turen også kan pers 2 bare stille noen spørsmål om den? Men så når person 2 vil bytte emne, heller snakke om noe annet enn «jeg var også på fjelltur» for å MÅ overgå den første. Anonymkode: 22a04...45a Åssen vet du at person 2 ønsker å overgå person 1? Kan være person 2 ønsker å dele erfaringer. Anonymkode: 027a2...28c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå