Marimma Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 I jobber i det offentlige helsevesenet, og i et vanlig år har jeg rundt 800k i lønn før skatt. 500 av disse er fastlønn, 100 faste tillegg og de resterende 200 overtid/ekstravakter. Nå går jeg ut i foreldrepenger, men får da bare utbetalt 6g. Vi har tenkt til å kjøpe bolig til neste vår/sommer, og da vil min inntekt tilsynelatende fremstå litt lavere enn den reellt sett er. Vil dette bli hensyntatt ved en eventuell lånesøknad, eller ser man seg blind på finansieringsbeviset?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 De vil mest sannsynlig legge vekt på at du tjener 500 i fastlønn og 100 i faste tillegg. Overtid og ekstravakter er ikke fast inntekt Anonymkode: d360e...c64
Marimma Skrevet 10. august 2022 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): De vil mest sannsynlig legge vekt på at du tjener 500 i fastlønn og 100 i faste tillegg. Overtid og ekstravakter er ikke fast inntekt Anonymkode: d360e...c64 Nei, men jeg har hatt den samme inntekta de siste sju årene (800-900), så det ville være kjedelig om fødselspermisjonen skulle bikke det så mye nedover. Men jaja, får vurdere å flytte med en nyfødt da, før vi må ha nytt finansieringsbevis.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 Marimma skrev (2 timer siden): Nei, men jeg har hatt den samme inntekta de siste sju årene (800-900), så det ville være kjedelig om fødselspermisjonen skulle bikke det så mye nedover. Men jaja, får vurdere å flytte med en nyfødt da, før vi må ha nytt finansieringsbevis. I banken jeg jobber kan vi hensynta det så lenge det er jevn ekstra inntekt over de 3 siste årene. Vi ser ikke på tallene for fødselspermisjon, den er ikke fast. Anonymkode: 0b9b4...5b8 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 Det er en illusjon å tro at du får jobbet like mye overtid etter du har fått unge, så inntekten din kommer til å gå ned. De fleste banker ser heller ikke på ekstravaktjobbingen som stabil inntekt. Anonymkode: 75452...0eb 3
Marimma Skrevet 10. august 2022 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er en illusjon å tro at du får jobbet like mye overtid etter du har fått unge, så inntekten din kommer til å gå ned. De fleste banker ser heller ikke på ekstravaktjobbingen som stabil inntekt. Anonymkode: 75452...0eb Det er ikke en illusjon, nei. Hva med å spørre før du antar? Halve stillingen min er i beredskap, overtiden utgjør utrykning i denne, inkludert telefonkonsultasjoner. Ved fysisk utrykning tar mannen (eller familie) seg av barnet. Ekstravakter blir det noe mindre av, men det koster svært lite å ta en ekstravakt når jeg sitter hjemme i beredskap. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 Marimma skrev (3 timer siden): Det er ikke en illusjon, nei. Hva med å spørre før du antar? Halve stillingen min er i beredskap, overtiden utgjør utrykning i denne, inkludert telefonkonsultasjoner. Ved fysisk utrykning tar mannen (eller familie) seg av barnet. Ekstravakter blir det noe mindre av, men det koster svært lite å ta en ekstravakt når jeg sitter hjemme i beredskap. AB har rett i at det er en illusjon. Anonymkode: b9a8d...ae1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå