AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 Snakk om å mislede og lure kunden. Målgruppen er unge jenter uten kunnskap om fremstillingen av produktene. Dere veggiser som spiser "naturlig": Det er ingenting som er så til de grader ultraprossesert og lite naturlig som en planteburger. Du spiser ultraprossesert proteinpulver, og det er ingenting NATURLI' i det. Anonymkode: fb2e8...c11 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 Ja, det er tragisk. Unge kvinner er de som det er aller viktigst at har god ernæring mtp. eventuelle barn. Anonymkode: acce4...b13 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Burgeren kan nok være ernæringsmessig grei den. Det som er manipulerende er navnet NATURLI' Skulle det vært naturlig så hadde kunden fått servert en kjemestor bolle med en stor mengde assorterte bønner, som spises med skje. Anonymkode: fb2e8...c11 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 Men å spise dyremuskler og dyrefett er naturlig? 😂 Nei, mennesket er naturlig planteetere. Vi kan spise rå planter, men dør av rått kjøtt. Ett av utallige eksempler 😉 Inb4 "men men men vitamin b12!!!!!" Lol, jainister, buddhister og hinduister har levd på et vegansk kosthold i Nord-India i tusenvis av år. Anonymkode: 7d35c...f15 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 Jepp. Like dumt som "hjemmelaget" syltetøy. Det var en rettssak for noen få år siden hvor et selskap (Nora?) vant retten til å markedsføre produktene sine som "hjemmelaget", selv om de var laget på en moderne fabrikk. Det ble bedømt å ikke være misvisende markedsføring. Klovneri. Anonymkode: 7aadb...d7a 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #6 Skrevet 10. august 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Men å spise dyremuskler og dyrefett er naturlig? 😂 Eh, ja? Anonymkode: 7b47f...25b 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men å spise dyremuskler og dyrefett er naturlig? 😂 Nei, mennesket er naturlig planteetere. Vi kan spise rå planter, men dør av rått kjøtt. Ett av utallige eksempler 😉 Inb4 "men men men vitamin b12!!!!!" Lol, jainister, buddhister og hinduister har levd på et vegansk kosthold i Nord-India i tusenvis av år. Anonymkode: 7d35c...f15 Ikke gå rett i skyttergrava da. Jeg har ingenting imot vegetarianere eller veganere, problemet her er markedsføringen. TS la heller ikke opp til en kjøtt vs. plante-krig her, så vidt jeg ser. Argumentene dine fremstår forresten både dårlige og hoverende. Uten at jeg dømmer alle veganere av den grunn. Anonymkode: 7aadb...d7a 7 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 Før dere gjør videre narr av gruppen "unge kvinner" som dere har bestemt dere for så husk at helsedirektoratet påpeker at det er best med en diett hovedsakelig bestående av plantebasert mat. Jeg er helt enig i at ultraprossesert mat bør unngås så mye som mulig, men Naturli' er ikke verre eller bedre enn andre burgere her. "Et høyt inntak av plantebasert mat, inkludert planteproteiner, er generelt sunt og anbefales, men det er omdiskutert om det å spise sterkt bearbeidete produkter tilsatt salt, isolerte proteiner, stivelse og fett, er like gunstig. Kjøttproduktene de er laget for å erstatte, er imidlertid også bearbeidete, og er i seg selv forbundet med økt risiko for visse typer kreft, hjerte- og karsykdommer og andre kroniske sykdommer." Sunnere med kjøtterstatninger enn kjøtt? Vet ikke, svarer ekspertene | Mat og Marked På bramat.no er det enkelt å sammenligne næringsinnhold, tilfeldig eksempel: Energi: 994 kJ (239 kcal) (kjøttburger) Fett: 18,0 g Mettet fett: 7,0 g Karbohydrater: 2,0 g Protein: 17,0 g Salt: 1,00 g Kjøtt: 74,0 % Produsent/distributør: Grilstad AS Energi: 880 kJ (210 kcal) (Naturli' burger) Fett: 16 g Mettet fett: 7 g Umettet fett: 9 g Karbohydrater: 2,8 g Sukker: 0,9 g Kostfiber: 4,5 g Protein: 12 g Salt: 1,2 g Produsent/distributør: Naturli Foods AS At reklame er misvisende forstår alle som ser glade bønder kose med dyra sine.. Så min konklusjon er at reklame er misvisende og at de aller fleste burgere er usunne, samme hva de er basert på og bør ikke være et fast inventar i et sunt kosthold (lag da heller selv fra bunnen av, med planter). Anonymkode: 5e0b5...843 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #9 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Før dere gjør videre narr av gruppen "unge kvinner" som dere har bestemt dere for så husk at helsedirektoratet påpeker at det er best med en diett hovedsakelig bestående av plantebasert mat. Jeg er helt enig i at ultraprossesert mat bør unngås så mye som mulig, men Naturli' er ikke verre eller bedre enn andre burgere her. "Et høyt inntak av plantebasert mat, inkludert planteproteiner, er generelt sunt og anbefales, men det er omdiskutert om det å spise sterkt bearbeidete produkter tilsatt salt, isolerte proteiner, stivelse og fett, er like gunstig. Kjøttproduktene de er laget for å erstatte, er imidlertid også bearbeidete, og er i seg selv forbundet med økt risiko for visse typer kreft, hjerte- og karsykdommer og andre kroniske sykdommer." Sunnere med kjøtterstatninger enn kjøtt? Vet ikke, svarer ekspertene | Mat og Marked På bramat.no er det enkelt å sammenligne næringsinnhold, tilfeldig eksempel: Energi: 994 kJ (239 kcal) (kjøttburger) Fett: 18,0 g Mettet fett: 7,0 g Karbohydrater: 2,0 g Protein: 17,0 g Salt: 1,00 g Kjøtt: 74,0 % Produsent/distributør: Grilstad AS Energi: 880 kJ (210 kcal) (Naturli' burger) Fett: 16 g Mettet fett: 7 g Umettet fett: 9 g Karbohydrater: 2,8 g Sukker: 0,9 g Kostfiber: 4,5 g Protein: 12 g Salt: 1,2 g Produsent/distributør: Naturli Foods AS At reklame er misvisende forstår alle som ser glade bønder kose med dyra sine.. Så min konklusjon er at reklame er misvisende og at de aller fleste burgere er usunne, samme hva de er basert på og bør ikke være et fast inventar i et sunt kosthold (lag da heller selv fra bunnen av, med planter). Anonymkode: 5e0b5...843 Mulig kostholdet gjør at du ikke tar poenget. Markedsføringen av NATURLI' som noe naturlig er juks og bedrag. Unge jenter biter på, og det er også målsettingen til Orkla. Anonymkode: fb2e8...c11 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #10 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Mulig kostholdet gjør at du ikke tar poenget. Markedsføringen av NATURLI' som noe naturlig er juks og bedrag. Unge jenter biter på, og det er også målsettingen til Orkla. Anonymkode: fb2e8...c11 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snakk om å mislede og lure kunden. Målgruppen er unge jenter uten kunnskap om fremstillingen av produktene. Dere veggiser som spiser "naturlig": Det er ingenting som er så til de grader ultraprossesert og lite naturlig som en planteburger. Du spiser ultraprossesert proteinpulver, og det er ingenting NATURLI' i det. Anonymkode: fb2e8...c11 Ja for dette her er kjempe unaturlige ingredienser 🙄 Anonymkode: 6681b...431 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #11 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja for dette her er kjempe unaturlige ingredienser 🙄 Anonymkode: 6681b...431 Når man kjører litt grønnsaker sammen med soyaprotein i en food prosessor blir det ikke mye naturlig det som kommer ut i andre enden. Og soyaproteinet er allerede prosessert før det blir blandet i den grøten. Anonymkode: 4663a...eb4 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #12 Skrevet 10. august 2022 Jeg vet godt at hjemmelaget grønnsaksburger er sunnere enn naturli, beyond og alt det der. Jeg spiser det fordi jeg synes det er godt. Jeg tror forresten på at naturli burgeren er mye sunnere enn burger laget på drepte dyr, men det er en annen diskusjon. Jeg spiser ikke min veganske burger proppet full i dressing med milkshake og pommes frites på siden for å være sunn. Jeg spiser det for å kose meg. Anonymkode: 078bf...b08 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #13 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når man kjører litt grønnsaker sammen med soyaprotein i en food prosessor blir det ikke mye naturlig det som kommer ut i andre enden. Og soyaproteinet er allerede prosessert før det blir blandet i den grøten. Anonymkode: 4663a...eb4 Det er ikke noe mere unaturlige enn annen animalsk prossesert mat. Og angående soya så får man også i seg soya ved å spise animalsk mat med tanke på at kraftforet inneholder soya Anonymkode: 6681b...431 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå