Gå til innhold

Sjalu/irritert på oppførsel rundt KATTER .. av alle ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med kjæresten i et halvt år. Han er 23 jeg er 29. Virker som han generelt har livserfaring enn meg og er ganske sjalu, men i dette tilfelle er det JEG som har/er problemet.

Jeg er egentlig UHYRE glad i dyr. Har vokst opp med katt og hund og div. andre dyr. Liker ofte dyr mer enn mennesker. 🤷‍♀️Så da vi fant ut vi skulle adoptere to kattunger var jeg kjempeglad. 

I starten var han veldig slik at det var «våre» katter og vi gjorde dette sammen. Det endret seg raskt til at han tok helt eierskap og kun snakket om holdt på med dem. I tillegg kommer med teite kommentarer om meg rundt dem som at jeg skremmer dem, de ikke liker meg like godt osv. Det har gjort at jeg har meldt meg litt ut med dem. Virket som han hadde et stort behov for at de skulle like han best og deretter gni det inn. Jeg syntes hele greia er irriterende. 

Han skal absolutt ha kattene i senga med oss, selv om jeg har sagt uttallige ganger at de holder et sabla liv når jeg må sove og de har ingen fare med å ikke være akkurat der. Han har INNETID på kattene og dersom de kommer litt senere eller er ute hele natten (som er normalt for katter ???) blir han helt nervevrak og blir irritert på meg fordi jeg er ubekymret.

Jeg har meldt meg helt ut når det gjelder kattene, noe som er helt merkelig for meg siden jeg vanligvis elsker dyr. Men han har fått meg til å føle at DE ikke liker meg og at HAN prioriterer dem og viser dem mer kjærlighet enn meg.  Vet det høres helt teit ut men jeg er kanskje sjalu?? Hvorfor blir dette et så sykt irritasjonsmoment? Vi har tilgomed hadd flere krangler/diskusjoner angående dem og dette og hver gang bare sitter jeg å føler at dette må være den teiteste krangelen jeg har hatt.. Dyr skal jo være noe hyggelig man jør SAMMEN men det har han bare ødelagt helt føler jeg.

Noen råd tanker perspektiver?? Uff! Takk ..

Anonymkode: 680b0...247

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han har INNETID på kattene og dersom de kommer litt senere eller er ute hele natten (som er normalt for katter ???) blir han helt nervevrak og blir irritert på meg fordi jeg er ubekymret.

Han har ikke den mest grunnleggende kunnskap om katter.

I tillegg oppfører han seg som et rasshøl.

Skrevet

Eksen min oppfører seg også sånn, faktisk.  Men med barna. Mange vil kanskje si du er teit som føler det sånn rundt to katter, men jeg vil si at dette er et enormt rødt flagg som viser veldig tydelig hvordan samlivet deres vil bli, spesielt om dere i tillegg får barn.

Han konkurrerer med deg og har et behov for å være best. Han kritiserer din tilnærming til dyrene, enda du er vant med dyr og vet hvordan man må oppføre seg rundt dem for å vekke tillit. Dette gjør at du mister tilknytning til dem og trekker deg bort fra dem. I stedet blir kattene noe du må stelle med fordi han ikke gidder, men noe du ikke får lov å gi kjærlighet fordi det er det kun han som skal.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Husker ekssvigermor satt barnevakt hos oss og klagde på at katten hadde vært ute hele natten 😂😂😂 Hallo!? Den pleide jo det! Katter har jo ikke godt nattesyn for å være inne og sløve om natten.

Anonymkode: ec666...965

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har vært sammen med kjæresten i et halvt år. Han er 23 jeg er 29. Virker som han generelt har livserfaring enn meg og er ganske sjalu, men i dette tilfelle er det JEG som har/er problemet.

Jeg er egentlig UHYRE glad i dyr. Har vokst opp med katt og hund og div. andre dyr. Liker ofte dyr mer enn mennesker. 🤷‍♀️Så da vi fant ut vi skulle adoptere to kattunger var jeg kjempeglad. 

I starten var han veldig slik at det var «våre» katter og vi gjorde dette sammen. Det endret seg raskt til at han tok helt eierskap og kun snakket om holdt på med dem. I tillegg kommer med teite kommentarer om meg rundt dem som at jeg skremmer dem, de ikke liker meg like godt osv. Det har gjort at jeg har meldt meg litt ut med dem. Virket som han hadde et stort behov for at de skulle like han best og deretter gni det inn. Jeg syntes hele greia er irriterende. 

Han skal absolutt ha kattene i senga med oss, selv om jeg har sagt uttallige ganger at de holder et sabla liv når jeg må sove og de har ingen fare med å ikke være akkurat der. Han har INNETID på kattene og dersom de kommer litt senere eller er ute hele natten (som er normalt for katter ???) blir han helt nervevrak og blir irritert på meg fordi jeg er ubekymret.

Jeg har meldt meg helt ut når det gjelder kattene, noe som er helt merkelig for meg siden jeg vanligvis elsker dyr. Men han har fått meg til å føle at DE ikke liker meg og at HAN prioriterer dem og viser dem mer kjærlighet enn meg.  Vet det høres helt teit ut men jeg er kanskje sjalu?? Hvorfor blir dette et så sykt irritasjonsmoment? Vi har tilgomed hadd flere krangler/diskusjoner angående dem og dette og hver gang bare sitter jeg å føler at dette må være den teiteste krangelen jeg har hatt.. Dyr skal jo være noe hyggelig man jør SAMMEN men det har han bare ødelagt helt føler jeg.

Noen råd tanker perspektiver?? Uff! Takk ..

Anonymkode: 680b0...247

Dere har vært sammen et halvt år? Da må kattungene fortsatt være kattunger og da skal de IKKE være ute hele natten. Katter har ikke stedsans før de er 8 mnd og er ikke fullvoksen før de er godt over et år. 

Hilsen ei med to katter

Anonymkode: 7e3df...d1b

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...