Gå til innhold

Rask fosterlyd uke 14+5. hva var deres? Mulige årsaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en doppler her hjemme, som jeg bruker en gang om dagen, en liten trygghet i forhold til at jeg har mistet tidligere❤️ 

de siste gangene har fosterlyden vært veldig rask, rundt 170, og mer. Kjenner jeg blir engstelig. Og ønsker å spørre dere, om noen har opplevd det samme, Eller evnt vet om mulige årsaker? 
 jeg finner ingenting om dette på nett 😕 skal til jordmor senere i dag, men er så utålmodig og redd.. 

håper på svar ❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd det samme, dog ikke med hjemmedoppler, men hos legen. Ble sendt til sykesjuket hvor de tok en undersøkelse og alt var fint. 

Anonymkode: a2ec8...6bb

Skrevet

Dette er grunnen til at man ikke skal drive med doppler og medisinsk utstyr hjemme. Pulsen kan ligge veldig høy på babyer, også til 170. Vet du hva som har vært vanlig for din baby?

Ville også spurt meg selv: Er det virkelig en trygghet og ha doppler eller vil du bare bli mer bekymret? Til og med helsepersonell har slitt med og finne en hjerterytme hver gang på min baby, de har måtte bruke tid for hun ligger rart til eller beveger seg for mye til og være stabilt. 

Anonymkode: 58bb2...20b

• Liker 4
Skrevet

Du bør snakke med jordmor om bruk av doppler hjemme. Fikk beskjed om at for hyppig bruk kunne stresse babyen. 

Synes for øvrig ikke 170 høres ekstremt høyt ut så tidlig i svangerskapet. Jeg er passert termin og på trivselskontrollen (ctg registrering) i går varierte pulsen mellom 130-160 etter hvor aktiv baby var

Anonymkode: 624dd...054

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dette er grunnen til at man ikke skal drive med doppler og medisinsk utstyr hjemme. Pulsen kan ligge veldig høy på babyer, også til 170. Vet du hva som har vært vanlig for din baby?

Ville også spurt meg selv: Er det virkelig en trygghet og ha doppler eller vil du bare bli mer bekymret? Til og med helsepersonell har slitt med og finne en hjerterytme hver gang på min baby, de har måtte bruke tid for hun ligger rart til eller beveger seg for mye til og være stabilt. 

Anonymkode: 58bb2...20b

Dette.

Ta en telefon til jordmor/fastlege for å få lagt vekk bekymringen, etterpå legger du vekk doppleren.

Anonymkode: d661d...e95

• Liker 1
Skrevet

Jeg var til ultralyd 14+4 og hjertelyden lå rundt 170.  Jordmor sa alt var fint og normalt og fin hjertelyd :) 

Var på på OUL forrige uke 19+2 og babyen har det helt strålende.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...