AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 Blir helt gal! legger henne i sengen da får hun kyss og kos også fra moren min (bor sammen med moren min) men når jeg lukker døren.. så begynner hele grine og skrike showet.. sutrer fordi den bamsen ikke er der, sutrer og skriker fordi hun griner seg til hun blir helt tett i nasen, sutrer og skriker fordi hun er tørst. Og roper og skriker at hun vil ha mer kos og kyss.. etter å allerede fått.. og dette kan gå i ca 30 minutter før hun sovner.. jeg har bare latt henne skrike og grine til søvne.. og har sagt til henne at nå må du sove og i morgen kan du få mer kos og leke men at nå trenger du og hvile litt, osv. hun er rolig til jeg lukker døren men 5 min etterpå så blir hun helt hysterisk og skriker og griner som om hun hadde blitt slaktet.. fordi hun vil ha mer nattakyss og kos osv.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. hun sovner av hele skrikingen og griningen.. som hun blir så trøtt av.. forstår ikke engang at hun virkelig orker å klarer.. har dere erfaringen? hva hjalp dere? Anonymkode: d66f7...15c
Kenelz Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 Nattlampe som lyser opp en stjernehimmel, rolig nattamusikk i bakgrunnen og en stor flaskevann på nattbordet. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Du lar ikke barnet gråte seg i søvn Anonymkode: 54fcf...09c 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 Kan det hjelpe hvis du etter nattakos setter deg på en stol ved siden av sengen til hun sovner? Ikke mer prat og kos, du kan gjerne sitte med mobilen. Men bare være der uten å gi henne oppmerksomhet, som en trygghet. Anonymkode: 39e1e...671 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 Sitt inne hos henne til hun sovner. Det er tydelig at hun trenger det. Ikke la henne gråte seg i søvn, det er ikke bra. Anonymkode: fe8a8...8c5 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #6 Skrevet 10. august 2022 Kan du ikke bare sitte med henne til hun sovner? Anonymkode: c111a...195 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 Kanskje la være å lukke døra? Anonymkode: cc0f5...b19 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir helt gal! legger henne i sengen da får hun kyss og kos også fra moren min (bor sammen med moren min) men når jeg lukker døren.. så begynner hele grine og skrike showet.. sutrer fordi den bamsen ikke er der, sutrer og skriker fordi hun griner seg til hun blir helt tett i nasen, sutrer og skriker fordi hun er tørst. Og roper og skriker at hun vil ha mer kos og kyss.. etter å allerede fått.. og dette kan gå i ca 30 minutter før hun sovner.. jeg har bare latt henne skrike og grine til søvne.. og har sagt til henne at nå må du sove og i morgen kan du få mer kos og leke men at nå trenger du og hvile litt, osv. hun er rolig til jeg lukker døren men 5 min etterpå så blir hun helt hysterisk og skriker og griner som om hun hadde blitt slaktet.. fordi hun vil ha mer nattakyss og kos osv.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. hun sovner av hele skrikingen og griningen.. som hun blir så trøtt av.. forstår ikke engang at hun virkelig orker å klarer.. har dere erfaringen? hva hjalp dere? Anonymkode: d66f7...15c La være å lukke døren. Eller la være å gå. At du lar henne skrike og hyle seg i søvn er helt sjukt, hun trenger deg. Anonymkode: 5681d...73e 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #9 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): La være å lukke døren. Eller la være å gå. At du lar henne skrike og hyle seg i søvn er helt sjukt, hun trenger deg. Anonymkode: 5681d...73e Jeg kan jo ikke være inne og vere der 30 minutter eller 1 time ver dag med henne når hus arbeid trenges å gjøre.. Anonymkode: d66f7...15c
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #10 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kan jo ikke være inne og vere der 30 minutter eller 1 time ver dag med henne når hus arbeid trenges å gjøre.. Anonymkode: d66f7...15c Vet at i dag blir det nesten ett krav å sitte inne med ungene. Jeg har delvis gjort det selv. Det kan ta ganske lang tid. Ett familiemedlem lot barna skrike litt. De barna er veldig sosiale, intelligente og veloppdragne i dag! Minste er blitt tenåring. De er suksessrike barn. Husk at rådene har jo ytterpunkt. Kan være greit å legge seg kanskje midt imellom? Lykke til 😁 Anonymkode: 47f89...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #11 Skrevet 10. august 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kan jo ikke være inne og vere der 30 minutter eller 1 time ver dag med henne når hus arbeid trenges å gjøre.. Anonymkode: d66f7...15c Hva er viktigst - husarbeid eller ditt barns behov? Anonymkode: 39e1e...671 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #12 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kan jo ikke være inne og vere der 30 minutter eller 1 time ver dag med henne når hus arbeid trenges å gjøre.. Anonymkode: d66f7...15c Sånn er det litt å ha barn… du kan jo gjøre en mellomting. Rydde den delen av huset som er utenfor rommet hennes for eksempel. Jeg pleier brette tøy, rydde gangen, vaske badet som er like i nærheten. Og noen ganger sitter jeg bare der litt. Og leser på mobile. Kvinneguiden for eksempel. Anonymkode: c981d...d42 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #13 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kan jo ikke være inne og vere der 30 minutter eller 1 time ver dag med henne når hus arbeid trenges å gjøre.. Anonymkode: d66f7...15c Hallo? Å bruke en halvtime på legging er da ingenting? Du rekker å gjøre alt av husarbeid allikevel, du får sitte en halvtime mindre i sofaen etterpå istedet. Anonymkode: 340b7...d8a 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #14 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg kan jo ikke være inne og vere der 30 minutter eller 1 time ver dag med henne når hus arbeid trenges å gjøre.. Anonymkode: d66f7...15c Øøøh. Jo, det må du faktisk. vi må det med det ene barnet vårt, det suger, men det trenger han. 30 min er pokker meg ingenting, mot en unge som får skadet tilknytningen sin. Anonymkode: 5681d...73e 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #15 Skrevet 10. august 2022 Eg berre ligger med vårt barn til ho sovner. Ho blir henta 16:30 og legger seg 18:30, vi står opp 6:00. Det betyr at vi har 2 timar å vere saman kvar vekedag, som er ingenting. Ho trenger det lille ho kan få av oss. Har du også lite tid med barnet ditt? Anonymkode: a3522...73a 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #16 Skrevet 10. august 2022 Gjer det noko om du rydder 19:30/20:00 da? Anonymkode: a3522...73a
klarinetta Skrevet 10. august 2022 #17 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Blir helt gal! legger henne i sengen da får hun kyss og kos også fra moren min (bor sammen med moren min) men når jeg lukker døren.. så begynner hele grine og skrike showet.. sutrer fordi den bamsen ikke er der, sutrer og skriker fordi hun griner seg til hun blir helt tett i nasen, sutrer og skriker fordi hun er tørst. Og roper og skriker at hun vil ha mer kos og kyss.. etter å allerede fått.. og dette kan gå i ca 30 minutter før hun sovner.. jeg har bare latt henne skrike og grine til søvne.. og har sagt til henne at nå må du sove og i morgen kan du få mer kos og leke men at nå trenger du og hvile litt, osv. hun er rolig til jeg lukker døren men 5 min etterpå så blir hun helt hysterisk og skriker og griner som om hun hadde blitt slaktet.. fordi hun vil ha mer nattakyss og kos osv.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. hun sovner av hele skrikingen og griningen.. som hun blir så trøtt av.. forstår ikke engang at hun virkelig orker å klarer.. har dere erfaringen? hva hjalp dere? Anonymkode: d66f7...15c En 3åring forstår ikke de ordene du bruker, når du forsøker å forklare og tenke langsiktig. Hun har heller ikke språk for å forklare deg logisk hva hun trenger, derfor er hennes språk gråting, og å ville flytte på bamser. Det er deg hun vil ha, du er hennes tryggeste person, og så andre sier - du kan prøve å bare sitte der inne. Les en bok. Kombiner det med å slappe av. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #18 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg kan jo ikke være inne og vere der 30 minutter eller 1 time ver dag med henne når hus arbeid trenges å gjøre.. Anonymkode: d66f7...15c Jo, det kan du. Jeg ligger ved siden av treåringen min til han sovner, hver eneste kveld. Det tar 30-60 min. Anonymkode: f6856...602 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #19 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 10.49): Blir helt gal! legger henne i sengen da får hun kyss og kos også fra moren min (bor sammen med moren min) men når jeg lukker døren.. så begynner hele grine og skrike showet.. sutrer fordi den bamsen ikke er der, sutrer og skriker fordi hun griner seg til hun blir helt tett i nasen, sutrer og skriker fordi hun er tørst. Og roper og skriker at hun vil ha mer kos og kyss.. etter å allerede fått.. og dette kan gå i ca 30 minutter før hun sovner.. jeg har bare latt henne skrike og grine til søvne.. og har sagt til henne at nå må du sove og i morgen kan du få mer kos og leke men at nå trenger du og hvile litt, osv. hun er rolig til jeg lukker døren men 5 min etterpå så blir hun helt hysterisk og skriker og griner som om hun hadde blitt slaktet.. fordi hun vil ha mer nattakyss og kos osv.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. hun sovner av hele skrikingen og griningen.. som hun blir så trøtt av.. forstår ikke engang at hun virkelig orker å klarer.. har dere erfaringen? hva hjalp dere? Anonymkode: d66f7...15c sånn er det og ha bortskjemt barn Anonymkode: 42a7f...cfa
~white lady~ Skrevet 13. august 2022 #20 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): sånn er det og ha bortskjemt barn Anonymkode: 42a7f...cfa Utdatert holdning og ikke i tråd med dagens forskning på barns utvikling, tilknytning og behov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå