AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 Hvorfor trenger sekretærer å sette seg inn i hvorfor jeg er sykemeldt? Har vært sykemeldt i 3 mnd. Ringer for å bestille enda en oppfølgingstimepå tlf som jeg har gjort hver 14 dag. Å H*n kommenterte at sykemeldinger gikk ut en dato snart. Sekretæren svarer med at h*n skal lese seg opp hva sykemld. gjelder..jeg tenker hvorfor trenger h*n det? Så fortsetter Sekretæren med ja, her er det flere ting ser æ.. Det gjelder min helse, hvorfor jeg er sykemeldt og arbeidssituasjon på jobb. At arbeidsgiver ikke har fulgt retningslinjene av at jeg er sykeldt. Svigermoren til min sjef jobber på legekontoret. Det var heldigvis ikke henne som tok tlf. Men en kollega. Jeg følte meg ukomfortabel. Liker ikke å diskutere med sekretærer hvorfor jeg er sykemeldt. Legen ringer uka her, skeptisk på hvor mye jeg skal utlevere meg når sekretærer sitter å leser seg opp. Kan det sperres for noe informasjon for sekretærene? Anonymkode: 36b3a...764
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 Hvis man ringer inn til legekontoret, må gjerne sekretæren ha litt info for å gi beskjed videre til legen. Det er helt normalt, slik at legen er litt forberedt til timen som kun er avsatt 15 minutter til. Hvis du er ukomfortabel med dette, synes jeg du bør skifte legekontor. Jeg jobber på sykehus, og vi får inn mange kjentfolk. Hvis alle de skulle være "redd" for hva vi får vite, måtte de reist til en annen del av landet. Vi har taushetsplikt! Mistenker du at svigermoren til sjefen din bryter denne, må du ta det videre! Anonymkode: 433ee...26e 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Svigermoren til din sjef har selvfølgelig taushetsplikt som alle andre på legekontoret. Sekretærene har tilgang til journalen, sånn er det på sykehus, dps og kommunehelsetjeneste også. Anonymkode: 36a89...7c7 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 I en perfekt verden holder alt helsepersonell taushetsplikten. De fleste gjør det. Men noen klarer ikke å holde kjeft. Helsesekretærer er nok den gruppen jeg stoler minst på. Yrket har en tendens til å tiltrekke seg sladrekjerringer. Anonymkode: 3626a...87c 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): I en perfekt verden holder alt helsepersonell taushetsplikten. De fleste gjør det. Men noen klarer ikke å holde kjeft. Helsesekretærer er nok den gruppen jeg stoler minst på. Yrket har en tendens til å tiltrekke seg sladrekjerringer. Anonymkode: 3626a...87c Ja, legekontoret her er jo kjent for å ikke holde taushetsplikten sin. De forsvarer hverandre så du ikke klarer å ta dem. Anonymkode: 36b3a...764
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #6 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man ringer inn til legekontoret, må gjerne sekretæren ha litt info for å gi beskjed videre til legen. Det er helt normalt, slik at legen er litt forberedt til timen som kun er avsatt 15 minutter til. Hvis du er ukomfortabel med dette, synes jeg du bør skifte legekontor. Jeg jobber på sykehus, og vi får inn mange kjentfolk. Hvis alle de skulle være "redd" for hva vi får vite, måtte de reist til en annen del av landet. Vi har taushetsplikt! Mistenker du at svigermoren til sjefen din bryter denne, må du ta det videre! Anonymkode: 433ee...26e Det er snakk om en tlf time å jeg snakket med legen for 2 uker siden legen trenger ikke å vite, h*n vet hva det gjelder. Anonymkode: 36b3a...764
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man ringer inn til legekontoret, må gjerne sekretæren ha litt info for å gi beskjed videre til legen. Det er helt normalt, slik at legen er litt forberedt til timen som kun er avsatt 15 minutter til. Hvis du er ukomfortabel med dette, synes jeg du bør skifte legekontor. Jeg jobber på sykehus, og vi får inn mange kjentfolk. Hvis alle de skulle være "redd" for hva vi får vite, måtte de reist til en annen del av landet. Vi har taushetsplikt! Mistenker du at svigermoren til sjefen din bryter denne, må du ta det videre! Anonymkode: 433ee...26e Det er vel forskjell på et stort sykehus og et stakkars lite legekontor på landet der alle kjenner alle. Anonymkode: 36b3a...764 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 Jeg tror folk har en tendens til å overvurdere hvor interessant deres helsesituasjon er. De aller, aller fleste som jobber i helsevesenet er så vant til å høre om forskjellige sykehistorier dag ut og dag inn, at de bryr seg særdeles lite om fru Hansen kommer med et beinbrudd eller depresjon eller diare. Det er glemt i det pasienten går ut døra eller legger på telefonen, tro meg. Anonymkode: 77193...455 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #9 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tror folk har en tendens til å overvurdere hvor interessant deres helsesituasjon er. De aller, aller fleste som jobber i helsevesenet er så vant til å høre om forskjellige sykehistorier dag ut og dag inn, at de bryr seg særdeles lite om fru Hansen kommer med et beinbrudd eller depresjon eller diare. Det er glemt i det pasienten går ut døra eller legger på telefonen, tro meg. Anonymkode: 77193...455 Ikke på bygda. Der skjer det så lite at alt snakkes om. Til og med på legekontoret. Anonymkode: 36b3a...764 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #10 Skrevet 10. august 2022 Send heller melding direkte til fastlegen vi HelseNorge.no. Anonymkode: a396c...745
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #11 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Send heller melding direkte til fastlegen vi HelseNorge.no. Anonymkode: a396c...745 Som om ikke helsesekretærene leser disse, liksom? Anonymkode: 23308...14c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå