Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #1 Skrevet 22. november 2005 Tok blodprøver og det viste at jeg hadde litt forhøyet lymfocytter...altså en infeksjon antagelig. Hva kan dette være? eneste "symptom" jeg har er trøtthet og slapphet.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #2 Skrevet 22. november 2005 Man får generelt flere lymfocytter i blodet ved infeksjoner. Kan være alt fra forkjølelse til mer alvorlige infeksjoner. Lymfocytter er en del av immunforsvaret og når det jobber aktivt produseres det flere lymfocytter for å få bukt med inntrengerne som lager infeksjon.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #3 Skrevet 22. november 2005 Så det kan være at jeg har et virus i meg f.eks bare? lillebroren min har vært forkjølet i to uker...Kan det være at han kan ha smittet meg på en måte uten at jeg er blitt veldig forkjølet selv? Høres så rart ut.
Gjest Virvel Skrevet 22. november 2005 #4 Skrevet 22. november 2005 Det kan godt tenkes, men det er kul umulig for oss her inne å si noe som helst. Litt forhøyet antall lymfocytter sier i grunnen fint lite om hva som skjer i kroppen din, det er en analyse som må vurderes i forhold til en rekke andre parametere for å ha noen nytteverdi. Så hvis det ikke er noe grunnlag for å tro at det feiler deg et eller annet "ordentlig", trenger du nok ikke å bry deg om dette her i det hele tatt. Hvis du hadde tatt blodprøver jevnlig ville du nok oppdage at de fleste verdiene dine svinger litt opp og ned, uten at du nødvendigvis merker noe til det selv. Det er absolutt ikke rart. :icon_smile:
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #5 Skrevet 22. november 2005 Du høres ut som at du kan noe om dette Virvel...Jeg fikk beskjed om at jeg hadde 9,7...sier meg ingenting, men hun sa at alt mellom 3 og 8 var normalt. Er 9,7 mye over egentlig? Bare nysgjerrig..
Gjest Virvel Skrevet 23. november 2005 #6 Skrevet 23. november 2005 Det er som du sier "litt forhøyet". Du kan godt ha en ubetydelig infeksjon uten å merke det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå