Gå til innhold

12-14 tusen utbetalt ved 50% stilling (helsefagarbeider, to skift)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lite?

Anonymkode: 08ed4...907

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Googler du "helsefagarbeider lønn" får du opp utdanning.no , som forteller hva medianlønnen er.

Hva man betaler i skatt varierer fra person til person pga. for eksempel skattefradrag for lån, så du må aldri sammenligne nettolønn (utbetalt), du må sammenligne bruttolønn (før skatt).

Anonymkode: 8ab98...505

• Liker 1
Skrevet

Det høres helt greit ut.

Anonymkode: 997df...362

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Lite?

Har vernepleier mer? Min søster er vernepleier og jobber 50% og 50 % ufør. Hun fikk utbetalt tilsammen 40 000 kr i mai. Jobbet noen helligdager i April 

Anonymkode: 9f622...ea7

Skrevet

Det er ca det samme jeg får som sykepleier I 85% stilling om du ganger det med to, så helt ok  vil jeg si

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har vernepleier mer? Min søster er vernepleier og jobber 50% og 50 % ufør. Hun fikk utbetalt tilsammen 40 000 kr i mai. Jobbet noen helligdager i April 

Hvorfor får hun så mye utbetalt?

Er ikke noe av det forsikringspenger kanskje?

Anonymkode: 59b0d...015

• Liker 1
Skrevet
Topsi skrev (5 minutter siden):

Det er ca det samme jeg får som sykepleier I 85% stilling om du ganger det med to, så helt ok  vil jeg si

Det er nesten det samme som jeg får i 100% stilling som kokk 

Anonymkode: 59b0d...015

Skrevet

Kommer an på ansiennitet, skatteprosent og andre tillegg, men høres ut som en gjennomsnittlig helsefagarbeider lønn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lite?

Hadde heller jobba på rema.

Anonymkode: 1b54b...72e

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Lite?

Ja litt. Jeg fikk det samme utbetalt i 50% stilling som hjelpepleier for 20 år siden. Lønna må vel ha gått litt opp på alle de årene?

Anonymkode: b1303...aa7

Skrevet

Det er vel helt vanlig? 24-28 000 etter skatt i full stilling? 

Anonymkode: e36d4...4bc

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er MYE! Jeg er spesialsykepleier med fagansvar og 22 års ansiennitet, får ut 36 500 hver mnd. Så hyggelig at en som er 50 % ufør tjener mer enn meg da.

Anonymkode: 4a34a...85b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er vel helt vanlig? 24-28 000 etter skatt i full stilling? 

Jeg får 24 til 28 000 utbetalt etter skatt. Jeg har 78% stilling. 

Anonymkode: b1303...aa7

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er MYE! Jeg er spesialsykepleier med fagansvar og 22 års ansiennitet, får ut 36 500 hver mnd. Så hyggelig at en som er 50 % ufør tjener mer enn meg da.

Anonymkode: 4a34a...85b

Det er mer enn meg som har 10+ års høyere utdanning, nærmere 20 års ansiennitet og PhD også. Men jeg mistenker vel at det kanskje var en god del helligdagsvakter bakt inn i den lønna? Kan godt hende at hun har endel skattefradrag også, og kanskje også penger fra SPK? Å være ufør er jo ikke lukrativt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...