AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 Jeg trenger litt innspill her, og kanskje er det mulig at dere kan bidra her, derfor prøver jeg. Jeg har en utrolig god venninne ( trodde jeg) som kom flyttende hit da hun hadde truffet mannen i livet sitt som da bor her borte. De giftet seg og fra den dagen tok det 2, 5 år før hun kom hit. ( ja hun er utenlandsk) De har med tiden fått 2 små barn, og familien hennes bor jo ikke i nærheten så vi har blitt veldig nære , ja nesten som søstre og det er sikkert derfor dette er så vanskelig. Hun har som sagt ikke så mange å be om hjelp hos og jeg har de 2 siste uke passet ungene hver dag, fra 0700- 1800, jeg har i tillegg kjørt på ei som hun hjelper, da min venn ikke har lappen. Så jeg har hatt svært lite tid her hjemme for meg selv. Men problemet er at de kom hjem fra helgetur da de ha vært borte, og jeg hadde brukt firmabilen for å frakte varer frem og tilbake , den ansatte i hennes firma som skulle fra a-b , og har ikke brukt bilen privat et sekund, det er jo en firmabil. Jeg sendte henne en mld på Lørdag at bilen var tom for drivstoff, men fikk ikke svar fra henne. VI hadde en levering så jeg måtte fylle noe drivstoff, og så manglet den ansatte en del ting til jobben så jeg måtte jo kjøpe dette også. Min venninne har flere ganger sagt at dersom je trenger oe eller ønsker meg noe så må jeg bare si i fra siden jeg hjelper de nesten hver eneste uke med et eller annet. Men jeg har ikke visst hva det skal være. Jeg var så uheldig å miste mobilen min så den knuste og snakket med henne i dag. Jeg har ikke økonomi til å kjøpe selv av egne penger. Men i dag var tone en annen, ikke har hun penger til å dekke de tingene jeg la ut for henne og ikke har hun planer om å gi meg noe som takk for hjelpen. Og det er her det stopper opp, for jeg har brukt så mye tid på hele henne og en del penger har det og gått. Og jeg kjenner at hun er alltid en som har behov for støtte og hjelp men når jeg ber om vi kan møtes for kaffe eller noe har hun aldri tid. Jeg ble spurt i morges om jeg kunne ha ungene denne uken og også fra søndag - mandag men jeg svarte nei. Nå er hun gretten. Men jeg kjenner at jeg vil egentlig bare trekke meg helt unna men samtidig har hun ingen andre . Noen tanker? Anonymkode: db5e0...e87 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 Høres ikke ut som du er en venn på meg, du er mer en gratis altmuligmann og barnepasser. Det der hadde ikke jeg giddet. Anonymkode: a1c07...009 6 1
Million Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Hvis hun ikke har noen andre, bør hun sannelig behandle sine venner bedre enn dette. Å ikke betale tilbake og utnytte deg som barnevakt dag ut og dag inn smaker av ren utnyttelse. Det spørs om det er så mye venninnefølelser fra henne lenger. Det lukter som sagt utnyttelse. Send henne Vippsforespørsel på drivstoffet, evt be mannen hennes om det og si til han at hun ikke betaler for seg. Kanskje han ikke vet hvordan hun er? Du bør i alle fall IKKE passe ungene hennes noen gang igjen! Håper du har lært leksen og ikke lar deg utnytte mer. 6 1
Gjest Hottentått Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 Her blir du utnytta. Skriv en nedbetalingsplan så du får igjen for det du har lagt ut, og så kutter du henne ut.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 Er det noe å spørre om, sånn egentlig ? Du blir utnyttet. Jeg hadde ikke giddet stille opp for henne når det skal være på den måten. Anonymkode: 8c02c...ba8 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #6 Skrevet 10. august 2022 Million skrev (1 minutt siden): Hvis hun ikke har noen andre, bør hun sannelig behandle sine venner bedre enn dette. Å ikke betale tilbake og utnytte deg som barnevakt dag ut og dag inn smaker av ren utnyttelse. Det spørs om det er så mye venninnefølelser fra henne lenger. Det lukter som sagt utnyttelse. Send henne Vippsforespørsel på drivstoffet, evt be mannen hennes om det og si til han at hun ikke betaler for seg. Kanskje han ikke vet hvordan hun er? Du bør i alle fall IKKE passe ungene hennes noen gang igjen! Håper du har lært leksen og ikke lar deg utnytte mer. Nei jeg kommer ikke til å passe de. Jeg har aldri følt meg så utnyttet som nå. Jeg har nok annet å gjøre Anonymkode: db5e0...e87 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 Jeg skjønner ikke helt HI. Du har brukt hennes firma sin varebil for å kjøre varer fram og tilbake, og en ansatt i dette firmaet som skulle fra a til b ? Så du har jobbet (gratis) for denne venninnes firma og i tillegg lavt ut for bensin ? Eller er det et firma du jobber i, og du har kjørt en ansatt i hennes firma og vil ha bensinpriser for dette ? 🤷♀️ Uansett så burde du ikke stille opp som gratis barnepasser, nei, og denne venninnen kan du nok lett kutte ut. Anonymkode: f435e...d23 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 Det høres ut som at du har gitt langt mer enn et normalt vennskap! Samtidig renset noe med det å troppe opp og forvente økonomisk bistand til ny telefon uten å ha avtalt det på forhånd eller avklart forventinger rundt «hvis jeg gjør dette for deg, forventer jeg dette tilbake»…. Anonymkode: 0e842...44b 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #9 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres ut som at du har gitt langt mer enn et normalt vennskap! Samtidig renset noe med det å troppe opp og forvente økonomisk bistand til ny telefon uten å ha avtalt det på forhånd eller avklart forventinger rundt «hvis jeg gjør dette for deg, forventer jeg dette tilbake»…. Anonymkode: 0e842...44b Samtidig er det* Anonymkode: 0e842...44b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #10 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun har som sagt ikke så mange å be om hjelp hos og jeg har de 2 siste uke passet ungene hver dag, fra 0700- 1800, jeg har i tillegg kjørt på ei som hun hjelper, da min venn ikke har lappen. Så jeg har hatt svært lite tid her hjemme for meg selv. Men problemet er at de kom hjem fra helgetur da de ha vært borte, og jeg hadde brukt firmabilen for å frakte varer frem og tilbake , den ansatte i hennes firma som skulle fra a-b , og har ikke brukt bilen privat et sekund, det er jo en firmabil. Jeg sendte henne en mld på Lørdag at bilen var tom for drivstoff, men fikk ikke svar fra henne. VI hadde en levering så jeg måtte fylle noe drivstoff, og så manglet den ansatte en del ting til jobben så jeg måtte jo kjøpe dette også. Anonymkode: db5e0...e87 Hvorfor? Hvorfor passer du barna hennes 11 timer om dagen? Hvorfor kjører du rundt på "ei som hun hjelper"? Hvorfor kjører du rundt på hennes ansatte? Hvorfor "måtte" du kjøpe en del ting for den ansatte? Er du ansatt i firmaet også? Hvis ikke så skjønner jeg absolutt ingenting om hvorfor du gjorde dette eller følte du måtte betale. Du har tatt på deg en masse oppgaver som er helt unormalt for en venn å ta på seg. Veldig spesielt Anonymkode: 63aeb...07e 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #11 Skrevet 10. august 2022 Du må slutte å stille opp så mye. Dy blir utnyttet til de grader. Passe unger fra morgen til kveld over lang tid, ubetalt. Jeg er dånn selv. Men fikk meg en oppvekker av sønnen min, at vi hadde hatt bedre råd om jeg fikk betalt for alt jeg gjør for andre. Spesielt når de ikke stiller opp når jeg ber om noe Anonymkode: 61e09...77a 2
skruf Skrevet 10. august 2022 #12 Skrevet 10. august 2022 Her hadde jeg kuttet tvert, uten et snev av dårlig samvittighet, og jeg hadde forklart vedkommende på en saklig måte hvorfor jeg kutter henne ut. Ikke rart hun ikke har noen andre hvis det er sånn hun behandler folk. Hadde også vurdert å fortelle mannen hennes hva som er årsaken til at det fra nå av er stopp på all hjelp og tjenester, i tilfelle han ikke vet at kona ikke gjør opp for seg og snylter og utnyttet deg. Så slipper han å sitte der som et spørsmålstegn Pengene ville jeg ansett som tapt. En dyr erfaring dog, men så lenge dere ikke har en skriftlig avtale så kommer du ingen vei. Du har vært altfor snill og godhjertet ts, og sånne mennesker som denne damen her vet å utnytte mennesker som deg. Det har jo egentlig ikke vært ett vennskap, da ett vennskap går to veier. Man gir og tar og støtter og hjelper hverandre. Livet er for kort til å la seg utnytte 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå