Gå til innhold

Jeg og kjæresten har begynt å spille Mario Kart 8 sammen, men jeg blir så kvalm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, vi er 27 år og småbarnsforeldre, men dette har vi funnet litt glede i begge to istedenfor å sitte å trykke på tlf eller være veldig usosiale sammen etter at minsten vår er lagt på kveldene. Men jeg blir altså så kvalm, skikkelig kvalm, sånn typ veldig bilsyk eller sjøsyk og det er så irriterende. Er dette noe som vil gå over av seg selv? Skal sies at jeg har ikke spilt veldig mye opp gjennom, sist gang jeg spilte tv spill var på barneskolen på playstation 2. Noen andre som sliter med det samme og som har noen tips? 

Anonymkode: bb22d...34e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er synet? Jeg kan bli uvel hvis jeg ikke bruker briller når jeg spiller. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
pia mater skrev (7 minutter siden):

Hvordan er synet? Jeg kan bli uvel hvis jeg ikke bruker briller når jeg spiller. 

Jeg bruker linser hver dag, i tillegg sitter vi et stykke fra tv'n når vi spiller, men ikke før det har gått 1 time nesten blir jeg skikkelig uggen.🤢

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker linser hver dag, i tillegg sitter vi et stykke fra tv'n når vi spiller, men ikke før det har gått 1 time nesten blir jeg skikkelig uggen.🤢

Ta noen pauser innimellom 😅 mulig du fokuserer så voldsomt at det blir for mye for øynene dine. 

Anonymkode: a6ff7...9ad

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ta noen pauser innimellom 😅 mulig du fokuserer så voldsomt at det blir for mye for øynene dine. 

Anonymkode: a6ff7...9ad

Ja, prøver på det, er jo mye farger og helt sinnsykt mye som skjer i det spillet, men er så gøy😅

Skrevet

Så på nett at flere sa de fikk såkalt «motion sickness» med kvalme av å spille Mario Kart 8, så tydeligvis ikke et ukjent fenomen <_< 

• Nyttig 2
Skrevet

Prøv Mario Party? :) Det er gøy!

Anonymkode: 04585...281

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er fargene og de konstante svingene. Kaster opp av at ungene spiller det. 

Endret av BobbySocks
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har aldri kunnet spille kjørespill - blir bilsyk. Så føler med deg!
Det er heldigvis mange andre  gøye spill dere kan prøve, som Mario Bros! Jeg hadde aldri Nintendo så har ikke så god oversikt over  spill som er tilgjengelig, men Donkey Kong er et annet jeg kommer på som dere sikkert vil like!

På Playstation kan jeg anbefale Raymond, Spyro, Tekken.. Alle spill jeg fint kan spille uten å bli bilsyk!

Anonymkode: d045b...909

• Liker 1
Skrevet

Nå fikk jeg også lyst til å spille Mario Kart... 😏

Hilsen en 30+ småbarnsmor

• Liker 1
Skrevet

Om dere har mulighet - prøv en mindre skjerm.

Å spille på en stor tv virker å forsterke problemer med synsinntrykk for meg, som sliter litt med sånt generelt.

Men ellers er det uansett en god vane å ta en pause innimellom :)

Mario kart er jo et spill hvor hver runde ikke tar så lang tid, så en kan fint legge inn en ‘løpe rundt huset’-pause hver femte runde eller noe.

Anonymkode: 95c3d...586

• Liker 2
Skrevet

Sjekket synet? En annen ting er at noen ett og slett blir fortere kvalme enn andre. Fiskere kan slite med sjøsyke etter hver periode på land. Den beste måten å unngå det på er å gjøre litt hver dag. Men sjekk synet først!

Skrevet

Jeg blir også kvalm/svimmel av tv-spill! Gjelder ikke de gamle 2D-spillene, kun sånne nyere spill. Blir også kvalm av å huske/disse, samt se på barna når de snurrer rundt.

Anonymkode: 568ab...8e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...