Gå til innhold

Kjæresten styrer på med prosjekter om kvelden så jeg får ikke sove

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og kjæresten er b-mennesker men han er verre enn meg, og ofte utsetter han ting han skulle gjort til sent på og styrer på rundt i leiligheten for han fungerer med lite søvn.

I går kveld var jeg trøtt og sliten og ønsket å legge meg før klokken 23, mens han begynte å montere en hylle i gangen som MÅTTE gjøres der og da, fordi han ikke hadde tid til å gjøre tidligere på dagen.

Han trengte at jeg hjalp han og jeg sa at det er altfor sent å begynne med et sånt prosjekt nå, for jeg trenger å sove for jeg skal opp tidlig i morgen og må være uthvilt.

Jeg har en hodeskade som gjør at jeg trenger 8 timer søvn hver natt, og hvis jeg ikke får det blir jeg veldig sliten, kvalm og svimmel og klarer ikke å fungere.

Kan legge til at jeg er ufør og ikke jobb pga dette, og er avhengig av trening og behandling for å holde meg gående. 

Jeg sovnet ikke før klokken var 03 fordi jeg var sliten i hodet og ble vekket 8 da han stod opp frisk og rask, for han trenger ikke søvn.

I dag er dagen ødelagt og jeg får ikke gjort en dritt.

Jeg er så irritert og hadde jeg kunnet legge meg på et annet rom så hadde jeg gjort det.

Han mener jeg bare kan legge meg og sove igjen etter at jeg har blitt vekket, men sånn fungerer ikke min kropp.

Jeg kan ikke legge meg ned å sove klokken 8- 9 om morgenen, for da er hjernen klar til å stå opp.

F*** jeg er så sint, sur og møkk lei!

Jeg tror han har adhd.

Anonymkode: 134cd...742

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja kansje han har det? 

Men han har jo også lite empati, om han ikke forstår at du skal sove når du har lagt deg i sengen? Forstår han at du skulle sove? og synes ikke naboene at det er kjipt om dere borrer i veggene klokka 11 om kvelden?

• Liker 1
Skrevet

Du er nok veldig påvirket idag av hans prosjekter. Du både skriver at du er sint, og det kommer tydelig frem i teksten.

Dere må nesten snakke sammen da, for det er dessverre sånn det er å være samboer. Dere MÅ jo ikke bo sammen, men om dere skal, så må man ta hensyn til hverandre. Kanskje han burde få seg en hobby bod ute om det er mulig? 

Skrevet

Dette må du jo bli enig med han om. Alle par legger seg jo til ulik tid innimellom, så det normale er jo å ta hensyn. 

Vi bråker selvfølgelig ikke når den andre sover, uansett når det er. TVen står på lavt, det spilles ikke musikk, det støvsuges ikke. Den som vil være oppe lengre henter ut ting man eventuelt trenger på soverommet. Den som legger seg sist gjør seg helt klar på badet, og skrur ikke på lyset på soverommet. Den som står opp sist slumrer selvfølgelig ikke, men kommer seg rett ut døra. Og så videre. 

Anonymkode: d45d9...29b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

I går kveld var jeg trøtt og sliten og ønsket å legge meg før klokken 23, mens han begynte å montere en hylle i gangen som MÅTTE gjøres der og da, fordi han ikke hadde tid til å gjøre tidligere på dagen.

Han trengte at jeg hjalp han og jeg sa at det er altfor sent å begynne med et sånt prosjekt nå, for jeg trenger å sove for jeg skal opp tidlig i morgen og må være uthvilt.

Da forvandler du deg til en drage og kjefter på ham til han stopper. Gjør han ikke det, så avslutt forholdet. 

Anonymkode: 04f6e...37a

• Liker 2
Skrevet

Ts her.

Jeg blir et monster når jeg får for lite søvn for da fungerer jeg ikke.

I dag skulle jeg gått på styrketrening men det er jeg overhodet ikke i stand til, heller ikke å gå meg en tur og trene kondisjon.

Jeg har hatt influensa i 2 uker og ikke fått gjort noe som helst, så i går kjente jeg at kroppen begynte å fungere igjen, og planla meg at jeg skulle kunne trene igjen.

Dette fortalte jeg til han i går, men likevel styrer han på sent om kvelden for han klarer ikke å la ting ligge når han først har bestemt seg for å gjennomføre noe.

Han sier også han er trøtt med lite søvn, men i dag spratt han opp klokken 8 og så veldig frisk og opplagt ut.

Han sa han følte seg så bra og han var så giret og glad, så jeg ble bare enda surere😐

Jeg trener ikke for å få sprettrumpe eller å forme kroppen, men jeg trener for ikke å bli krøpling og sengeliggende.

• Liker 1
Skrevet
anon01 skrev (1 minutt siden):

Du er nok veldig påvirket idag av hans prosjekter. Du både skriver at du er sint, og det kommer tydelig frem i teksten.

Dere må nesten snakke sammen da, for det er dessverre sånn det er å være samboer. Dere MÅ jo ikke bo sammen, men om dere skal, så må man ta hensyn til hverandre. Kanskje han burde få seg en hobby bod ute om det er mulig? 

Han ville vel henge opp hyllen, og "måtte" gjøre det, fordi han orket ikke vente lengre. Spontanitet, tenker ikke klart over konsekvenser. Hva er konsekvensene av å borre i vegg klokka 11 på kvelden? jo sure naboer, sur samboer. 

Synes også at det er rart at TS og samboeren er så forvirret over hverandres sovevaner og helse. virker som de ikke kommuniserer, det er jo kjemperart for han vet vel at hun har en hodeskade og er ufør. Da er han vel nyskjerrig på hvordan han kan tilrettelegge. 

Er han ikke det, så er jo det ikke liv laga. Så da forstår jeg ikke hvorfor de velger å bo sammen.  å være separert er også er trist liv, men forskjelligen er at man ikke har en usensitiv klovn som borrer i veggen og skråler om kvelden når man hviler.

Skrevet
lillevill skrev (10 minutter siden):

Ja kansje han har det? 

Men han har jo også lite empati, om han ikke forstår at du skal sove når du har lagt deg i sengen? Forstår han at du skulle sove? og synes ikke naboene at det er kjipt om dere borrer i veggene klokka 11 om kvelden?

Han borret ikke

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han borret ikke

Ts

Banka med spiker da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette må du jo bli enig med han om. Alle par legger seg jo til ulik tid innimellom, så det normale er jo å ta hensyn. 

Vi bråker selvfølgelig ikke når den andre sover, uansett når det er. TVen står på lavt, det spilles ikke musikk, det støvsuges ikke. Den som vil være oppe lengre henter ut ting man eventuelt trenger på soverommet. Den som legger seg sist gjør seg helt klar på badet, og skrur ikke på lyset på soverommet. Den som står opp sist slumrer selvfølgelig ikke, men kommer seg rett ut døra. Og så videre. 

Tror vei skal vise han det du har skrevet, for han gjør omtrent alt det du skriver man ikke skal gjøre.

Hvis han får beskjed om å ta hensyn gjør han et stort nummer av det.

Ts

Skrevet
lillevill skrev (3 minutter siden):

Han ville vel henge opp hyllen, og "måtte" gjøre det, fordi han orket ikke vente lengre. Spontanitet, tenker ikke klart over konsekvenser. Hva er konsekvensene av å borre i vegg klokka 11 på kvelden? jo sure naboer, sur samboer. 

Synes også at det er rart at TS og samboeren er så forvirret over hverandres sovevaner og helse. virker som de ikke kommuniserer, det er jo kjemperart for han vet vel at hun har en hodeskade og er ufør. Da er han vel nyskjerrig på hvordan han kan tilrettelegge. 

Er han ikke det, så er jo det ikke liv laga. Så da forstår jeg ikke hvorfor de velger å bo sammen.  å være separert er også er trist liv, men forskjelligen er at man ikke har en usensitiv klovn som borrer i veggen og skråler om kvelden når man hviler.

Det var en stor reol og ikke en vegghylle.

Ts

Skrevet

Dette må dere bare kommunisere bedre om. Min samboer har også enorme mengder med lakenskrekk og en imponerende evne til å prokastinerer. Han begynner helst med alt mulig rart når jeg er på vei i seng.

Jeg har begynt å si ifra til han tidligere på kvelden «hvis du/vi skal få gjort det og det i dag, må vi begynne nå». Hvis han da utsetter det til det er leggetid kan jeg med rette si at dette har jeg allerede sagt ifra om, og nå må du nesten vente til i morgen.

Det funker ganske bra!

Anonymkode: d11c4...9c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tror vei skal vise han det du har skrevet, for han gjør omtrent alt det du skriver man ikke skal gjøre.

Hvis han får beskjed om å ta hensyn gjør han et stort nummer av det.

Ts

Men da respekterer han deg jo ikke. Dette må være et problem må mange andre områder enn søvn? Jeg mener, om man ikke følger vanlige kjøreregler i et forhold, og i tillegg ikke evner å lytte når den andre tar opp et problem. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Dette må dere bare kommunisere bedre om. Min samboer har også enorme mengder med lakenskrekk og en imponerende evne til å prokastinerer. Han begynner helst med alt mulig rart når jeg er på vei i seng.

Jeg har begynt å si ifra til han tidligere på kvelden «hvis du/vi skal få gjort det og det i dag, må vi begynne nå». Hvis han da utsetter det til det er leggetid kan jeg med rette si at dette har jeg allerede sagt ifra om, og nå må du nesten vente til i morgen.

Det funker ganske bra!

Anonymkode: d11c4...9c4

Han blir ikke sur?

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...