Gå til innhold

Dating som frivillig barnløs kvinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med det? 

Jeg har ikke datet siden jeg fant ut at jeg ikke vil ha barn, ganske lenge altså. 😅 

Vil "alle" menn på datingsider ha barn? 

Jeg er heller ikke interessert i fedre. 

Anonymkode: d3136...e54

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bare å skrive det i profilteksten da? Så ser du hvordan responsen blir. 

Er greit å være ærlig så luker du automatisk vekk de som er uaktuelle. 

Anonymkode: 9e4f5...824

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Ja, har erfaring. 

Skjønner ikke helt hva du lurer på? For nei, det er mange menn som ikke vil ha barn. Men det er også mange menn som vil ha barn, eller har barn fra tidligere forhold. Og der får du bare styre unna.

Trenger ikke å ta "praten om barn" på date nr 1, 2 eller 3. Men når man begynner å snakke om hvordan man ser for seg livet fremover, kan det være greit å snakke om barn. 

Jeg har aldri opplevd at menn tar det spørsmålet feil, men nå er jeg tydelig på at jeg aldri har hatt ett ønske om barn. Og det kommer ofte naturlig spørsmål om det når man er snart 30 uten barn. 

Anonymkode: 48ee6...ed4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Som mann kan jeg bare svare at nei, alle menn vil ikke ha barn. I alle fall ikke det virkelige liv og sannsynligvis ikke på datingsider heller, noe jeg ikke har all verdens erfaring med. Denne mannen har imidlertid funnet den frivillig barnløse kvinnen i sitt liv allerede :)

Anonymkode: c0e54...609

• Nyttig 2
Skrevet

Kommer an på alderen din. Jeg opplevde det som vanskelig, fra 20 til 30 var det mange menn som var ok med at jeg ikke ønsket barn i starten, for det gjorde ikke de heller akkurat da. Men så kom barneønsket hos dem, og sammen med det en forventning om at ville gjøre det hos meg også, og så kræsjet det i en megakonflikt og brudd når det viste seg at jeg mente det jeg sa helt i begynnelsen. Fra 30 til 40 var markedet fylt av enten rugeklare menn som hadde alt på stell og bare ville ha en babymama helst i går, eller nyskilte, livredde fedre som var på jakt etter en stemor til sine barn. Nå som jeg har passert 40 er det mer chill, de fleste menn som vil ha barn satser på noen yngre enn meg, og de på min alder som ikke har kastet seg rundt og formert seg tidligere har enten valgt det eller forstår at de er for sent ute. 

Anonymkode: e13ec...a63

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg skrev det i profilen, at jeg ikke ønsket egne barn, og heller ikke ønsket kontakt med noen som hadde barn fra før. 

Når jeg møtte noen utenom datingsider, så flettet jeg det inn på en naturlig måte uten "å ta den praten", for eksempel "jeg har katt, det er mer enn nok barn for meg", "jeg har en søster som har barn, jeg synes det er herlig se de vokse opp, og samtidig deilig slippe den jobben selv!", "venninna mi er gravid, jeg er glad jeg slippe det"   

Anonymkode: 354f4...d75

• Nyttig 2
Skrevet

Takk for mange gode svar! Beklager at HI kanskje var litt uklart. 

Jeg er selv 29 og vil helst ha en mann rundt egen alder. Det gjør det kanskje ekstra vanskelig? 

Tenker selvsagt å ta det opp tidlig, men tenkte at det kanskje ble litt for fort negativt vinklet å ha det i profilen? 

Går det greit å skrive noe: "har ikke lyst på barn, katten min er mer enn nok for meg" eller blir det for dumt? 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har ikke datet siden jeg fant ut at jeg ikke vil ha barn, ganske lenge altså. 😅 

Nei, har ikke erfaring med det, men tror det finnes menn som ikke vil ha barn som ville gjerne datet en dame som ikke er på jakt etter noen å gjøre henne gravid :)

• Liker 1
Skrevet

Mitt inntrykk er at det er flere menn som ikke vil ha barn enn som vil ha barn. Og at det også er mange menn som er litt sånn hipp som happ: hvis dama ønsker barn er det ok, men også ok om hun ikke vil det. 

Jeg sliter med å finne en mann som ønsker barn. 

Anonymkode: 39814...bfd

• Liker 3
Skrevet

Nei, synes mange skriver "jeg er ferdig reprodusert", "du kan gjerne ha barn, men jeg skal ikke ha egne" osv osv

Anonymkode: 99890...d29

Skrevet

Jeg har det skrevet tydelig i profilen min. Får få matcher, alle vil visst ha barn nå, ihvertfall de som kikker min vei/er på min alder 30++. Det er faktisk greit å bare være åpen om det først som sist, så slipper man å kaste bort tid og forelske seg i feil menn.

Anonymkode: c3822...bc9

• Liker 2
Skrevet

Dating er vel ikke noe problem? Menn har vel ikke noe problem med å ligge med noen selv om de ikke vil ha barn? Det er jo bare positivt. 

Men jeg mistenker at du faktisk er på jakt etter et forhold. Og det forundrer meg. For hva i jøssenavn er vitsen med det? Annet enn at samfunnet har fått deg til å tro at man må ha fast partner ellers er man mislykket.

Anonymkode: 370e3...fc6

Skrevet

Hadde absolutt skrevet det i profilteksten vs å kaste bort både egen og andres tid. Like greit å få det avklart..

Anonymkode: 44cb1...e68

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo mange verpesyke menn rundt 30, så du treffer vel på akkurat den gjengen der nå. De hvor alle kompisene har begynt å gifte seg og formere seg, og som kjenner på at det er på tide de gjør det samme. Så kan være greit å ha det i profilen eller si det på første date bare for å luke ut disse. Du er også i en alder hvor folk tror "alle" kvinner er klare for barn.

Det som har vært litt problematisk er at jeg har opplevd å ikke bli helt trodd på det, selv om jeg har vært veldig klar på at jeg ikke vil ha barn. Så når vi blir seriøse så kommer det frem at de jo håpte jeg ville ombestemme meg, eller at de har funnet ut de vil likevel. En kjeftet til og med nesten på meg - "men du må jo ha barn??!!". I starten tullet han med at jeg ikke måtte stikke hull på kondomet (siden jeg var et par år eldre og i alderen man liksom skal ha barn), har ikke tall på hvor mange ganger jeg forsikret han om at jeg ikke ville ha.. men det tar sørenmeg tid å synke inn hos noen altså.

Anonymkode: d340d...8b7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dating er vel ikke noe problem? Menn har vel ikke noe problem med å ligge med noen selv om de ikke vil ha barn? Det er jo bare positivt. 

Men jeg mistenker at du faktisk er på jakt etter et forhold. Og det forundrer meg. For hva i jøssenavn er vitsen med det? Annet enn at samfunnet har fått deg til å tro at man må ha fast partner ellers er man mislykket.

Syntes ikke det er så vanskelig forstå at man ønsker en fast partner, også selv om man ikke ønsker barn. Det er jo selskap i hverdagen, noen å være glad i, noen å dra på turer med, noen å leve med. Det ønsker mange uavhengig om de i tillegg ønsker barn eller ikke. 

Anonymkode: d4375...02b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
On 8/10/2022 at 9:12 AM, AnonymBruker said:

Trenger ikke å ta "praten om barn" på date nr 1, 2 eller 3. Men når man begynner å snakke om hvordan man ser for seg livet fremover, kan det være greit å snakke om barn. 

Anonymkode: 48ee6...ed4

Synes det er mest redelig å ta det tidlig om man ikke vil ha barn, gjerne 1. eller 2. treff.

Anonymkode: 04e17...30e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes det er mest redelig å ta det tidlig om man ikke vil ha barn, gjerne 1. eller 2. treff.

Anonymkode: 04e17...30e

Enig. Ser ikke vitsen i å trekke det ut i tid dersom man er sikker på at man ønsker barn, det er jo bedre å få avklart det så tidlig som mulig for begge to. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det finnes jo nok av menn med barn som ikke visste hva de sa ja til, og nå er det slutt med barnemor. Sikker på at du skal utelukke disse? Mange av de angrer nok, og har enten mindre samvær eller gjør det man må: ta ansvar for barna sine. 

Men barna blir jo større og mer selvstendige år for år, så det er ikke sånn at du blir bundet for alltid selv om han har barn. Kanskje blir noen av disse barna fantastisk gode mennesker som du blir glad i også? 

Kjærligheten skal jo vare livet ut, ikke la det at de er barnefedre (som kanskje til og med har blitt lurt til å få barn, uhell osv.) stoppe deg fra å bli kjent med dem. 

Anonymkode: 83988...347

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Syntes ikke det er så vanskelig forstå at man ønsker en fast partner, også selv om man ikke ønsker barn. Det er jo selskap i hverdagen, noen å være glad i, noen å dra på turer med, noen å leve med. Det ønsker mange uavhengig om de i tillegg ønsker barn eller ikke. 

Selskap i hverdagen - Venner!

Noen å være glad i - Venner!

Noen å dra på turer med - Venner! 

Og her kan man også variere mellom hvem man gjør det med. Ser altså virkelig ikke fordelen med å strupe livet såpass inn at man låser seg til et eneste menneske og alle ulempene det medfører. 

Det eneste positive jeg kan se er om man har dårlig lønn eller økonomi og trenger noen å dele et lån med. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 9.08):

Jeg er mann og ønsker ikke barn. Det er vanskelig å finne damer i samme situasjon.

M30

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...