AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 Var det spennende? Mye jobb? Og hva gjorde dere etter endt studium? Har dere gått ut i arbeid (hvilket yrke), eller har dere studert videre? Anonymkode: a1923...84e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 Veldig spennende, ikke så mye jobb med mindre man har ambisjoner om å lese og skrive notater til hele pensum. Semesteroppgaver el. er kanskje litt vanskelig helt i begynnelsen da det tar litt tid før man knekker koden mtp. akademisk skriving. Etter bachelor søkte jeg vel 50 jobber bare for å se hvordan arbeidsmarkedet var. Fikk intervju på noen vikariater som typ veileder hos NAV og arkivmedarbeider i kommunen, men ikke noen jobb. Byttet fagfelt på master for å få jobb, men du får nok *noe* greit etter hvert med master i historie også. Mye lettere hvis du vil bli lærer. Anonymkode: c0c3e...eea
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig spennende, ikke så mye jobb med mindre man har ambisjoner om å lese og skrive notater til hele pensum. Semesteroppgaver el. er kanskje litt vanskelig helt i begynnelsen da det tar litt tid før man knekker koden mtp. akademisk skriving. Etter bachelor søkte jeg vel 50 jobber bare for å se hvordan arbeidsmarkedet var. Fikk intervju på noen vikariater som typ veileder hos NAV og arkivmedarbeider i kommunen, men ikke noen jobb. Byttet fagfelt på master for å få jobb, men du får nok *noe* greit etter hvert med master i historie også. Mye lettere hvis du vil bli lærer. Anonymkode: c0c3e...eea Hvilket fagfelt byttet du til? Og måtte du ta noen ekstra emner for å få innpass på den masteren? Anonymkode: a1923...84e
SPOCA Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 (endret) Jeg tok det som en del av etterutdanning, jobber som lærer (er lærerutdannet, er lektor m/opprykk). Lett å få jobb for min del, men har mye utdanning. Samboer har master i historie og PPU (lærer), men jobber i dag med arkivsystem. Endret 11. august 2022 av SPOCA
Eplekakepåpizza Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 14 hours ago, SPOCA said: Jeg tok det som en del av etterutdanning, jobber som lærer (er lærerutdannet, er lektor m/opprykk). Lett å få jobb for min del, men har mye utdanning. Samboer har master i historie og PPU (lærer), men jobber i dag med arkivsystem. Likte hun ikke lærer jobben?
Entern Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 Det typiske er å bli lærer. Arkivar pleide å være et sterkt alternativ men ikke så mye lenger. Vi blir gode på dokumentlesing. Er for øvrig arkivar.
SPOCA Skrevet 12. august 2022 #8 Skrevet 12. august 2022 Eplekakepåpizza skrev (8 timer siden): Likte hun ikke lærer jobben? Han likte lærerjobben, men likte også jobbe med dokumenter/arkiv. Han tok PPU før master (den gang det var mulig), så jobbet som lærer, tok master og måtte søke jobb på nytt. Tror det var litt tilfeldig hvor han endte opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå