Gå til innhold

Åpenhet rundt sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som er veldig åpen rundt sitt eget og hennes og mannens sexliv. Hun forteller det meste og har forsåvidt vært sånn hele tiden, også før hun ble gift. Det har vært mange muntre fortellinger fra ONS oppgjennom...

Hun har en datter på 18 år, som nå har fått seg kjæreste, og hun har begynt på samme måte. Dvs. moren forteller videre til meg om datterens sexliv . "I går hadde de prøv xxx..."

Jeg synes dette blir meget spesielt. Både at jenta forteller sin mor slik ting, og at moren forteller det videre til meg. 

Hvor åpen er dere til venner om deres sexliv? Og er det vanlig å snakke så åpent i familien om sex? Her i huset går rullegardina ned bare jeg minner om bruk av prevensjon.

Anonymkode: 33e4a...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det er langt mer åpent enn jeg hadde vært komfortabel med 😅

Anonymkode: d1f59...eea

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er drøyt . 

Folk må jo gjøre sin egen greie, men jeg syntes det er spesielt å dele noe så personlig, og respektløst ovenfor den man har sex med å utlevere videre. 

Jeg forteller aldri detaljer om mitt sexliv verken til venninner eller familie. Har noen venninner som er veldig grafiske og det synes jeg er ubehagelig. Da melder jeg meg litt ut av samtalen eller skifter tema . 

Anonymkode: eb23d...f7a

• Nyttig 1
Skrevet

Ungdommen i dag er mye mer åpen enn det "vi" voksne er vant med, jeg trodde jeg kunne snakke åpent om sex men når jeg hører dagens 17-18 åringer snakker så åpent om one night stands og kjønnssykdommer som jeg snakket åpent om hva jeg skal ha til middag eller har en forkjølelse på gang, så har tidene forandret seg. 

Skrevet

Jeg synes det er et tillitsbrudd at hun forteller det videre ja! Utrolig at hun ikke set det selv! 

Anonymkode: 636fa...cc3

• Nyttig 1
Skrevet

Hva man forteller fra sitt eget liv må man ta ansvar for selv, men man forteller ikke videre det man er fortalt i fortrolighet, enten det gjelder egne barn eller venner.

Anonymkode: 42bb7...33e

• Nyttig 1
Skrevet

Når det gjelder meg seg, forteller jeg litt til min aller beste venninne. Ikke om mannen min og hvordan han fungerer, men om mine egne følelser og opplevelser osv.

Anonymkode: 42bb7...33e

Skrevet

Man er forskjellig, og det trenger ikke ha noe med mor å gjøre. Vet om en som har 2 døtre, den ene skygger banen bare det er antydning til slik snakk og den andre forteller alle detaljer.

Sex er mer normalisert nå enn før, det er nok mye av grunnen.

Anonymkode: d7f1e...73a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...