Gå til innhold

Tips til inntekt når man ikke har jobb etter sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i full jobb som jeg måtte gå ned til 50% stilling i og etterhvert slutte i etter at jeg ble syk, er det dagpenger man skal søke om da, pratet med en som nevnte noe om sosiale ytelser uten at jeg er sikker på hva det er.

Takk for tips :)

Anonymkode: 7dfe2...2e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør hos NAV

Anonymkode: a701f...d34

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

Vanligvis går man til legen når man er syk, og får sykemelding, medisiner og henvisning til spesialister.  Hvis dette tar tid så vil du komme i kontakt med NAV.  Jeg forstår ikke at du bare sluttet å jobbe?

Hvis du ikke er frisk ennå, så kan du ha rett på AAP, så ta kontakt med NAV uansett.

Endret av Adobyen
Skrevet

Aldri si opp en stilling pga sykdom. Du har rett på 52 ukers sykmelding, deretter ev AAP. Skal du tilbake i jobb, må arbeidsgiver tilrettelegge for deg. Er du ute av stand til å jobbe, søk uførepensjon. 

Anonymkode: cdd15...e29

• Liker 1
Skrevet
Adobyen skrev (2 timer siden):

Vanligvis går man til legen når man er syk, og får sykemelding, medisiner og henvisning til spesialister.  Hvis dette tar tid så vil du komme i kontakt med NAV.  Jeg forstår ikke at du bare sluttet å jobbe?

Hvis du ikke er frisk ennå, så kan du ha rett på AAP, så ta kontakt med NAV uansett.

Ja jeg forstår det, prøvde med lege og sykemelding og spesialister men når behandlingen var ferdig så var jeg fremdeles syk og maktet ikke å stå opp fra sengen så det gikk den veien det gikk. 

Men skal høre med den nevnte instansen, takk for et godt svar

Skrevet

Kan være aap er det rette for deg, du trenger ikke være sykemeldt først.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja jeg forstår det, prøvde med lege og sykemelding og spesialister men når behandlingen var ferdig så var jeg fremdeles syk og maktet ikke å stå opp fra sengen så det gikk den veien det gikk. 

Hadde du ikke timer med legen når sykepengeperioden begynte å nærmere seg slutten? Det normale er at fastlegen og du tar opp hva som er veien videre for deg.

Er du fremdeles så syk at du oppfyller kravet om minst 50 % reduksjon i arbeidsevne, så har du krav på AAP.

Skaff deg legetime og time hos NAV fort som fy!

Du skal søke om AAP selv, også skal fastlegen (og evt andre spesialistuttalekser) sendes inn av dem.

Står du helt uten inntekt nå?

Da er det NAV sosial som skal hjelpe deg til du evt får innvilget AAP. Sosialpenger, nødpenger om du må ha penger til mat på dagen.

Anonymkode: a15e2...185

Skrevet

Det var trist å høre, det er virkelig ikke gøy å havne utfor arbeidslivet.. Dersom du er for syk til å være i jobb er AAP eller eventuelt uføretrygd det rette for deg. Ta kontakt med NAV-kontoret i din kommune. Håper alt ordner seg for deg! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Da skulle du gått over på 50% aap og 50% jobb.

Anonymkode: f3130...efe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...