Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer selv i utlandet og har ikke hatt noe fadderuke. Kjæresten skal ha det nå om ikke så veldig lenge da han startet å studere i år. Lurer derfor på om noen vet hva som skjer under fadderuka? Har selv hørt mye som får meg til å overtenke, mange nevner at det er mye sex/alkohol/utroskap og at det er som russetiden omigjen. Vi har vært sammen i 5 år og jeg stoler på han. Lurer bare om ryktene jeg har hørt stemmer? Jeg skal være med han opp til studiet siden vi skal være sammen litt før jeg reiser igjen for å studere selv og vi ikke ses før jul. Vil bare ikke ende opp med å sitte alene i leiligheten og overtenke mens han er ute. Vet det er teit at jeg bare sitter og overtenker, kjæresten sa det selv. Men kan liksom ikke helt noe for det. Det er en ny ting for meg, vil jo at han skal få seg masse venner men vil ikke at han skal være ute og drikke seg full hver kveld liksom. Han har aldri drukket seg full med meg, men han pleide å drikke mer og feste før vi ble sammen.

Jeg lurer litt også: 
Hvordan var deres opplevelse med fadderuka? 
Kanskje spesielt for dere som har/hadde kjæreste.

Anonymkode: 14fc4...c92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var sosialt, men også slitsomt. Hadde kjæreste på lik linje med mange andre. I en typisk studentby. Kan ikke si det du beskriver hørtes kjent ut, men det blir litt mer alkohol enn vanlig da det er fest hver dag i fadderuka. 

Anonymkode: 82745...72a

• Liker 3
Skrevet

Tror jo det kommer litt an på hva person til person. Selv er jeg 30 år og har kjæreste, jeg har ingen planer om å delta på fadderuka. 

Anonymkode: 42ee9...00b

Skrevet

Tror jo det kommer litt an på hva person til person. Selv er jeg 30 år og har kjæreste, jeg har ingen planer om å delta på fadderuka. 

Anonymkode: 42ee9...00b

Skrevet

Fadderuke er på mange måter litt russetid runde to. Fyll og fest.

Men du sier du stoler på kjæresten din - så hva er problemet egentlig?

• Liker 4
Skrevet

Eksen var utro i fadderuken. Men så var han jo en utro type da. Det er ikke slik at ALLE er utro i fadderuken. Kun de umoralske. De som er troende til å være utro er nok større sjanse for å være utro i en setting hvor det er mye alkohol og man blir kjent med mange nye studenter som ikke kjenner noen fra før.

Anonymkode: 9e040...b93

• Liker 2
Skrevet

Jeg var selv kjæreste i fadderuken. Hun måtte bare stole på meg. Det var en del drikking og festing uken det sto på. Det er for å bli kjent med andre studenter. Hvis kjæresten din elsker deg går det nok helt fint. Kanskje det kan hjelpe å ta en god prat med han. Det er samtidig viktig at du ikke legger for mye bånd på han. Eksen min var veldig sjalu og ringte meg gjerne tidlig på kvelden og ville at jeg skulle gå hjem. La han få bli kjent med nye studenter men samtidig minn han på at at du savner han og bekymrer deg for at det skal bli for mye alkohol. Fadderuken er viktig for å bli kjent med andre studenter. Selv om de er mye fokus på alkohol er det også mange som ikke drikker. 

Skrevet

Jeg blir alltid trist når jeg leser om såpass unge mennesker i faste forhold og som har vart så lenge. Dere kaster jo bort den beste tiden av livet på å forringe livskvaliteten ved å ha dette forholdet. Hva er vitsen? Dere begge får jo et mindre spennende liv og færre erfaringer. 

Det beste med studietiden er jo sosial omgang, fester, opplevelser og å knulle spennende mennesker uten forpliktelser.

Anonymkode: cf27e...5a1

• Liker 1
Skrevet

Fadderuken var litt som russetid nr. 2 for meg, mye alkohol, mange fester og ble kjent med hundre nye mennesker. 

Noen ble jo ekstra godt kjent også, men det var ikke en orgie akkurat 😅 De fleste fikk bare nye venner :)

Selv lå jeg ikke med en eneste en hverken i russetid eller fadderuka, selv om jeg var singel og stort sett konstant full begge gangene. Og hadde ikke noe imot one night stands!

Skjønner egentlig ikke poenget med å være sjalu når kjæresten skal drikke alkohol. Du må jo ha tillit til han..

Anonymkode: cfae6...e5a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 11.00):

Jeg blir alltid trist når jeg leser om såpass unge mennesker i faste forhold og som har vart så lenge. Dere kaster jo bort den beste tiden av livet på å forringe livskvaliteten ved å ha dette forholdet. Hva er vitsen? Dere begge får jo et mindre spennende liv og færre erfaringer. 

Det beste med studietiden er jo sosial omgang, fester, opplevelser og å knulle spennende mennesker uten forpliktelser.

For noe tull. Mange liker å være singel men slett ikke alle. Livskvaliteten min øker betraktelig av å være i forhold, vi har vært sammen siden vi var 18. Har ikke noe behov for flere seksuelle erfaringer, og andre spennende ting i livet vil jeg oppleve med den jeg elsker. 

Anonymkode: c253b...8cd

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 3.27):

Det var sosialt, men også slitsomt. Hadde kjæreste på lik linje med mange andre. I en typisk studentby. Kan ikke si det du beskriver hørtes kjent ut, men det blir litt mer alkohol enn vanlig da det er fest hver dag i fadderuka. 

Anonymkode: 82745...72a

Signeres

Anonymkode: bfc88...18b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 1.01):

Jeg lurer litt også: 

Hadde samboer.

Eneste jeg husker fra fadderuka var at det ble delt ut masse gratis greier… mat etc.

Virker som at hele dette fadderuke greiene er sterkt overdrevet. 

Er ikke sånn at alle fester, drikker og puler liksom. Det er bare de få som henger igjen i russetiden. 

Anonymkode: 788ea...95a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 11.00):

Ikke alle drømmer om å pule rundt. Jeg elsket å være student og samboer. Ble kjent med masse spennende folk som jeg ikke knullet, og dro hjem og knullet min enda mer spennende samboer. Win-win. 

Anonymkode: 5e8ef...b4b

• Liker 2
Skrevet

Tenker at hvis dere skal ha et avstandsforhold, så må man ha tillit til hverandre, eller så kommer det ALDRI til å fungere. Hvis du stoler på kjæresten din, så ikke bruk tiden til å overtenke.. Det kommer til å gjøre deg gærn’ til slutt. 

Newflash: Typer som går etter andre damer mens de er i et forhold, de gjør det uansett - fadderuke eller ei. 

Skrevet
On 8/10/2022 at 11:00 AM, AnonymBruker said:

Herregud... 😓 

Anonymkode: 69275...64e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 1.01):

Jeg studerer selv i utlandet og har ikke hatt noe fadderuke. Kjæresten skal ha det nå om ikke så veldig lenge da han startet å studere i år. Lurer derfor på om noen vet hva som skjer under fadderuka? Har selv hørt mye som får meg til å overtenke, mange nevner at det er mye sex/alkohol/utroskap og at det er som russetiden omigjen. Vi har vært sammen i 5 år og jeg stoler på han. Lurer bare om ryktene jeg har hørt stemmer? Jeg skal være med han opp til studiet siden vi skal være sammen litt før jeg reiser igjen for å studere selv og vi ikke ses før jul. Vil bare ikke ende opp med å sitte alene i leiligheten og overtenke mens han er ute. Vet det er teit at jeg bare sitter og overtenker, kjæresten sa det selv. Men kan liksom ikke helt noe for det. Det er en ny ting for meg, vil jo at han skal få seg masse venner men vil ikke at han skal være ute og drikke seg full hver kveld liksom. Han har aldri drukket seg full med meg, men han pleide å drikke mer og feste før vi ble sammen.

Jeg lurer litt også: 

Du bør kreve at han tester seg før dere går til sengs igjen. 

Det beste er nok å gjøre det slutt før du drar. 

Anonymkode: c5f83...240

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...