Gå til innhold

Vet ikke om jeg klarer å møte opp til gynekolog timen i morgen, noen som har noen trøstende ord eller litt motivasjon jeg kan fåå?❤️

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er tidligere utsatt for overgrep, har ptsd og sliter med disse timene. Føler meg også nå litt overbehandlet, for jeg har noen hormonelle plager vi prøver finne ut av. Jeg vet om en prevensjon som fungerer for meg, men gynekolog vil teste ut alt annet først 😩 det har nå pågått i 1 år. Jeg har blitt konisering pga celleendringer for mange år siden, men denne gynekologen vil fortsette ta celleprøver ofte, som gjør ting verre for meg… har en spiral gynekologen nekter ta ut, samme med en annen gynekolog jeg har vært hos

Napper den snart ut selv jeg altså…

Nå ligger jeg bare her i senga og vrir meg siden jeg gruer meg sånn 😩 Men jeg VIL gjennomføre, da det er en dyr privattime jeg må betale for uansett! Og utsetter jeg, blir det en ny time å grue seg til uansett.. 

Vil bare operere ut alt for å få en slutt på det..:

Jeg har så negativ tankegang nå og sliter med å se noe positivt i det. Kan noen hjelpe meg eller har noen råd?

Anonymkode: 209ee...eb8

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette går helt fint! 💖🤗 Du har forhåpentligvis fortalt om traumene og overgrepene dine, så de tar hensyn? Evt har du noe beroligende medisin du kan ta?

Å nappe ut spiralen selv høres uansett tusen ganger verre ut enn en kjapp og smertefri GU. Får helt noia av tanken.😅 Det hele er over på få minutter, heldigvis. 🤗

AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en Paracet og Ibux en time før du  ska i stolen. Om du har noe beroligende så kjør på med det også. Dette går fint,heier på deg. 🙌🏼

Anonymkode: a21c8...1ef

AnonymBruker
Skrevet
charlotte0 skrev (4 minutter siden):

Dette går helt fint! 💖🤗 Du har forhåpentligvis fortalt om traumene og overgrepene dine, så de tar hensyn? Evt har du noe beroligende medisin du kan ta?

Å nappe ut spiralen selv høres uansett tusen ganger verre ut enn en kjapp og smertefri GU. Får helt noia av tanken.😅 Det hele er over på få minutter, heldigvis. 🤗

Jooo de har tatt hensyn, men nå i det siste hvor jeg prøver fortelle at nå er det nok eksperimenter med medisiner og sjekker, så skal de bare prøve ut eeeeeeen ting til ☹️ Så jeg blir på en måte overtalt til å fortsette… har vell sagt ifra 5 ganger ansikt til ansikt at jeg vil at den spiralen skal ut. 

Kan ikke ta beroligende, for skal kjøre dit 😟 

Ja, håper det går fort 😕 

ts

Skrevet

Er det smerter du er redd for? Eller blottleggelsen og kroppskontakten? Har du fortalt gynekologen om hva du er redd for og at du har vært utsatt for overgrep? :hjerte::klemmer:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta deg en Paracet og Ibux en time før du  ska i stolen. Om du har noe beroligende så kjør på med det også. Dette går fint,heier på deg. 🙌🏼

Anonymkode: a21c8...1ef

Skal ta litt smertestillende, var ikke klar over at det kunne hjelpe 🙈 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det går så fint!!! Har vært utsatt for det samme, og måtte ha mange gynekologundersøkelser pga pcos for å få barn. Gruet meg veldig, men det er som en tannlege som ser på tenner eller en frisør som klipper hår. Måtte også føde barnet, men det gikk fint det også. Du klarer dette. Det er en viktig time, ikke la overgrepet gjøre at du skal kunne bli syk ❤️

Anonymkode: 0c081...848

Skrevet
sosiale skrev (Akkurat nå):

Tenk så glad gynekologen blir for å se deg.

Skjerp deg

AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (Akkurat nå):

Er det smerter du er redd for? Eller blottleggelsen og kroppskontakten? Har du fortalt gynekologen om hva du er redd for og at du har vært utsatt for overgrep? :hjerte::klemmer:

Har fortalt om det, og de er forsiktige med meg, men føler at jeg ikke helt blir hørt når jeg sier nok er nok… 

Det er smerter jeg er mest redd for ja. Og alt styret rundt det. Jeg vil ha minst mulig med meg-der-nede å gjøre 🙈 alle timene og behandlingene er traumatiserende. Selve blottleggelsen går greit, men det er verre at jeg føler jeg legger meg i en veldig sårbar situasjon, og det er ingen flukt mulighet. Enn å si stopp, men svaret tilbake er alltid ‘’liiiiit til’’

Hun er en super dyktig gynekolog altså, og jeg føler ikke at hun gjør noe feil, men jeg tror ikke hun forstår hvor triggende det er for meg

ts

AnonymBruker
Skrevet
sosiale skrev (3 minutter siden):

Tenk så glad gynekologen blir for å se deg.

😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det går så fint!!! Har vært utsatt for det samme, og måtte ha mange gynekologundersøkelser pga pcos for å få barn. Gruet meg veldig, men det er som en tannlege som ser på tenner eller en frisør som klipper hår. Måtte også føde barnet, men det gikk fint det også. Du klarer dette. Det er en viktig time, ikke la overgrepet gjøre at du skal kunne bli syk ❤️

Anonymkode: 0c081...848

Tusen takk ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Dette klarer du. Tenk på de som skal bli omskjært i Somalia i morgen. Statistisk sett en god del. Grusomt å tenke på, men kanskje det setter ting i perspektiv. 

Anonymkode: 8f0cc...804

AnonymBruker
Skrevet

Føler så med deg, jeg har også store problemer med gynekologer. 

Jeg trøster meg med at det går fort, at de er forsiktige, og at det bare er jobben deres. Jeg føler det utrolig ubehagelig, men jeg vet jo fra mitt eget yrke, at de ikke tenker noe mer over det, enn hva de skal ha til middag f.eks😅 Jeg har selv en jobb hvor jeg daglig ser andre menneskers underliv, og tenker aldri på det annet enn at det er jobben min. Og at jeg selvsagt gjør alt for å gjøre det greit for mennesket jeg jobber med.

Sist jeg var hos gyn. fikk jeg skikkelig panikkanfall, og klarte ikke gjennomføre.  Snakket med legene på sykehuset, og fastlege, så nå får jeg timer hos dagkirurgi, så får jeg lett narkose/sedering for å slippe panikken. Så om du ikke klarer å gjennomføre, snakk med legene om det, du kan sikkert få samme hjelpen som jeg får. 

Lykke til, jeg heier på deg❤️

Anonymkode: 09acd...361

Skrevet

Takk alle sammen, sitter her nå på venterommet 😰 Kan ikke snu nå 😅

ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette klarer du. Tenk på de som skal bli omskjært i Somalia i morgen. Statistisk sett en god del. Grusomt å tenke på, men kanskje det setter ting i perspektiv. 

Anonymkode: 8f0cc...804

Din løk!

Anonymkode: 6b6d6...b06

Skrevet

JEG KLARTE DET!!!!

Fikk tatt ut spiralen og får begynt på en prevensjon som tidligere har fungert bra for meg 😄 Men har HPV 18 og om denne celleprøven kommer tilbake positiv, må jeg igjennom en ny konisering, selv om det bare er 2 år siden forrige og jeg har tatt hpv vaksinen i mellomtiden 😟

Kan hpv vaksinen gjøre at det slår ut positivt på en Celleprøve test? Glemte spørre gynekologen… 

ts

• Hjerte 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...