AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Del Skrevet 9. august 2022 Bruker folk hansker? Jeg klarer alltid å få smørt chilien utover fingre og hender.... Anonymkode: 1932d...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Del Skrevet 9. august 2022 Du blir ikke brent i hendene såfremt du ikke har åpne sår. Du unngår selvfølgelig å skifte linser eller tampong etterpå. Anonymkode: ddc8f...e2e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Del Skrevet 9. august 2022 Brent? Aldri opplevd å bli brent av chili, men det er umulig å vaske bort chilirester fra hendene, og jeg ender alltid med å putte fingrene i øynene eller noe🤪 Så ja, jeg bruker alltid engangshanske på den hånden som holder chilien når jeg hakker opp chili. Anonymkode: d675d...3bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Del Skrevet 9. august 2022 Jeg bruker en sånn, kjøpt på Enklere liv. Anonymkode: 9e13f...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Del Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bruker en sånn, kjøpt på Enklere liv. Anonymkode: 9e13f...557 En sånn har jeg også. Genial til hvitløk, chili og ingefær i alle fall hvis man vil h mer "paste". (men det tar evigheter å pirke ut av den da). Når jeg kakker rød norsk butikk Chile ruller jeg den under håndflaten mot kjøkkenbenken noen ganger førs, før jeg skjærer av "roten" og rister ut frøene i vasken. Så fileterer jeg den med en liten tynn og spiss kniv fø den finhakkes. Anonymkode: ddc8f...e2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #6 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du blir ikke brent i hendene såfremt du ikke har åpne sår. Du unngår selvfølgelig å skifte linser eller tampong etterpå. Anonymkode: ddc8f...e2e Jo det blir du. Les kommentarene under videoen, lassevis av desperate mennesker som har fått sterk chili på seg: https://www.youtube.com/watch?v=mH7vA2ZYhzg&ab_channel=eHow Ingen av rådene hans hjalp forresten, men aloe fra aloe vera-planten min hjalp! Anonymkode: 1932d...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #7 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En sånn har jeg også. Genial til hvitløk, chili og ingefær i alle fall hvis man vil h mer "paste". (men det tar evigheter å pirke ut av den da). Når jeg kakker rød norsk butikk Chile ruller jeg den under håndflaten mot kjøkkenbenken noen ganger førs, før jeg skjærer av "roten" og rister ut frøene i vasken. Så fileterer jeg den med en liten tynn og spiss kniv fø den finhakkes. Anonymkode: ddc8f...e2e Hvis du tar bort frøene er den ikke særlig sterk. Det er i frøene det virkelig sitter. Anonymkode: 1932d...0ef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #8 Del Skrevet 10. august 2022 Tykke engangshansker. Anonymkode: 59e63...fee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #9 Del Skrevet 10. august 2022 Jeg bruker alltid helt vanlige engangshansker. Da er det ikke noe problem. Anonymkode: ce627...78b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #10 Del Skrevet 10. august 2022 Engangshansker. Vrenger dem av etterpå, og vasker hendene grundig med såpe. Og prøver å holde fingrene borte fra øynene etterpå… Anonymkode: 9b837...c23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 10. august 2022 #11 Del Skrevet 10. august 2022 Virkelig aldri opplevd dette som et problem?? 🤔 Sliter med løk da. 😂 Bruker bare fingrene borti når jeg deler chilien i grove biter, og så hakker jeg med kniven videre uten å komme borti annet enn kniven? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 10. august 2022 #12 Del Skrevet 10. august 2022 Jeg har aldri hatt noe problem med å vaske bort verken chili eller hvitløk. Jeg vasker hendene godt med såpe og skrubb, slik jeg gjør etter håndtering av all mat med sterk smak eller lukt eller oljete mat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #13 Del Skrevet 10. august 2022 Ikke spesielt miljøvennlig, men bruker alltid engangshansker når jeg hakker opp chili. Aldri opplevd at det har brent på hendene, men jeg har jo som sikkert de fleste andre, klart å gni meg i øynene etterpå og "brent" de i stedet. Anonymkode: 64c6c...1ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #14 Del Skrevet 10. august 2022 Jeg bruker engangshansker, om ikke får jeg en sviende følelse i huden døgnet etterpå. Anonymkode: 82c9a...5f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #15 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du tar bort frøene er den ikke særlig sterk. Det er i frøene det virkelig sitter. Anonymkode: 1932d...0ef Dette er en rar myte Frøene smaker ingen verdens ting, men der de er festet er det mye "smak". Hvis du tror chili uten frø ikke er sterkt kan jeg anbefale å prøve en Carolina Reaper uten frø... Disse er vanvittig sterke. On topic er engangshansker veien å gå, utrolig vanskelig å vaske bort chili... Anonymkode: 1b386...d67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #16 Del Skrevet 10. august 2022 Taluno skrev (27 minutter siden): Jeg har aldri hatt noe problem med å vaske bort verken chili eller hvitløk. Jeg vasker hendene godt med såpe og skrubb, slik jeg gjør etter håndtering av all mat med sterk smak eller lukt eller oljete mat. Hvitløk går greit, men chili får man ikke bort. Selv om all lukt og farge er borte etter grundig håndvask så svir det fortsatt som besatt hvis man kommer borti øynene. Anonymkode: d675d...3bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #17 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er en rar myte Frøene smaker ingen verdens ting, men der de er festet er det mye "smak". Hvis du tror chili uten frø ikke er sterkt kan jeg anbefale å prøve en Carolina Reaper uten frø... Disse er vanvittig sterke. On topic er engangshansker veien å gå, utrolig vanskelig å vaske bort chili... Anonymkode: 1b386...d67 Jaså? Prøv å tygge et frø, så kan vi snakkes etterpå. Og den der er selvsagt sterk uten frøene. En cayenne eller bird's eye er ofte ikke det. Anonymkode: 1932d...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 10. august 2022 #18 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvitløk går greit, men chili får man ikke bort. Selv om all lukt og farge er borte etter grundig håndvask så svir det fortsatt som besatt hvis man kommer borti øynene. Anonymkode: d675d...3bc Mulig jeg er immun da, jeg har i alle fall ingen problemer med å for eksempel bytte linser etter håndtering av chili etterfulgt av skikkelig håndvask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #19 Del Skrevet 10. august 2022 Hæ? Du hakker jo først chilien opp i ringer og deretter finhakker du. Da trenger du jo ikke å røre noe annet enn "skallet" på chilien, og kniven. Har aldri opplevd hverken at det brenner eller at jeg blir rød på fingrene.. Så deg må det jo være noe spesielt med. Anonymkode: 481a1...da5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #20 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hæ? Du hakker jo først chilien opp i ringer og deretter finhakker du. Da trenger du jo ikke å røre noe annet enn "skallet" på chilien, og kniven. Har aldri opplevd hverken at det brenner eller at jeg blir rød på fingrene.. Så deg må det jo være noe spesielt med. Anonymkode: 481a1...da5 Det henger seg jo fast på kniven, så skal man finhakke det, så må man ta av det som klistrer seg på kniven også, og få hakket det med det andre. Og så strør jeg det direkte på maten, så jeg blir nødt til å håndtere det. TS Anonymkode: 1932d...0ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå