Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har ikke kode på mobilen sin, og sist jeg var hos han, snoket jeg på den mens han var på kjøkkenet og laget frokost til oss.

Jeg mistenker ikke utroskap, men vet det er en dame han møtte i en kort periode før han traff meg. Hun ble litt besatt av han, sendte bla ekle meldinger til meg i et slags desperat forsøk på å sabotere forholdet vårt. Hun sendte og noen sms-er til han for et par år siden, skrev rare ting om meg som hun aldri har møtt en gang. En slags latterlig splitt og hersk hun prøvde på uten å lykkes. Kjæresten fortalte om disse meldingene. 

Da jeg kikket gjennom meldinger på tlf hans, rakk jeg ikke å komme så langt tilbake som et par år, så fikk ikke lest meldingene fra henne. Fikk litt panikk og tenkte på hva om han merker at jeg har vært inne på tlf hans?

Han har en android mobil, jeg har iPhone så for meg var tlf litt vanskelig å trykke seg rundt på. Han hadde alarm/klokke på når jeg trykket meg inn, men jeg klarte ikke å finne tilbake til den før jeg låste skjermen igjen. Har han kanskje merket at jeg har vært inne pga det, eller er ikke sånt noe man tenker over? 

Har lyst til å snoke mer på tlf hans ved neste anledning. Tips til hvordan jeg kan holde dette skjult? 

Anonymkode: 63ad0...c88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kodet på tlf eller ei, man går bare ikke inn på andre sine mobiltelefoner. 

• Liker 31
  • Nyttig 6
Skrevet

Tips: Ikke snok. Det er et tillitsbrudd.

• Liker 12
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ønsker du å snoke egentlig? Snoke gjør jeg selv, av nødvendighet dessverre. Hvorvidt det er vanlig, vet jeg ikke. Neg håper ikke det.

Jeg kan ikke se at du har god nok grunn til å snoke, ut fra det du beskriver. 

Anonymkode: 09b01...d3a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ønsker du å snoke egentlig? Snoke gjør jeg selv, av nødvendighet dessverre. Hvorvidt det er vanlig, vet jeg ikke. Neg håper ikke det.

Jeg kan ikke se at du har god nok grunn til å snoke, ut fra det du beskriver. 

Om det er nødvendig og snoke, så skjønner jeg ikke hvorfor dere er sammen.

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det heller slutt om du må snoke istedet for å spørre han.

Anonymkode: a2bb1...e26

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (Akkurat nå):

Jeg er nysgjerrig. 

• Liker 1
Skrevet

Hva skal du med det? Du mistenker ikke utroskap og meldingene er flere år bak i tid?

Jeg har forståelse for de som sjekker når alle varsellampene lyser og de må ha det bekreftet. Men dette er jo bare snoking.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (4 minutter siden):

Jeg sitter fast i gjelda hans, og kan ikke dra. Jeg må snoke for å forhindre ham i å pådra seg mer gjeld. Hadde jeg kunnet, ville jeg avsluttet forholdet tvert.

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk straffbart å snoke på andres mobil, på lik linje med å lese andres brev. 

Anonymkode: aa069...402

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Nei, du er syk i hodet. Oppsøk hjelp.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er faktisk straffbart å snoke på andres mobil, på lik linje med å lese andres brev. 

Anonymkode: aa069...402

Kan du dokumentere denne påstanden eller er det bare noe du tror?.

Anonymkode: 52b01...ee2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort, det er respektløst, slemt og overtramp, blir kvalm bare av tanken på å gjøre noe sånt! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

§ 205.Krenkelse av retten til privat kommunikasjon

Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som uberettiget

a. og ved bruk av teknisk hjelpemiddel hemmelig avlytter eller gjør hemmelig opptak av telefonsamtale eller annen kommunikasjon mellom andre, eller av forhandlinger i lukket møte som han ikke selv deltar i, eller som han uberettiget har skaffet seg tilgang til,
b. bryter en beskyttelse eller på annen uberettiget måte skaffer seg tilgang til informasjon som overføres ved elektroniske eller andre tekniske hjelpemidler,
c. åpner brev eller annen lukket skriftlig meddelelse som er adressert til en annen, eller på annen måte skaffer seg uberettiget tilgang til innholdet, eller
d. hindrer eller forsinker adressatens mottak av en meddelelse ved å skjule, endre, forvanske, ødelegge eller holde meddelelsen tilbake.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Nei! Det er ugreit og respektløst. Hadde forandret litt syn på mannen min, om han hadde gjort det.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

§ 205.Krenkelse av retten til privat kommunikasjon

Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som uberettiget

a. og ved bruk av teknisk hjelpemiddel hemmelig avlytter eller gjør hemmelig opptak av telefonsamtale eller annen kommunikasjon mellom andre, eller av forhandlinger i lukket møte som han ikke selv deltar i, eller som han uberettiget har skaffet seg tilgang til,
b. bryter en beskyttelse eller på annen uberettiget måte skaffer seg tilgang til informasjon som overføres ved elektroniske eller andre tekniske hjelpemidler,
c. åpner brev eller annen lukket skriftlig meddelelse som er adressert til en annen, eller på annen måte skaffer seg uberettiget tilgang til innholdet, eller
d. hindrer eller forsinker adressatens mottak av en meddelelse ved å skjule, endre, forvanske, ødelegge eller holde meddelelsen tilbake.

Hva har dette med å snoke på andre sin telefon å gjøre?, vennligst forklar.

Anonymkode: 52b01...ee2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. Det er kontrollerende og psykt. 

Anonymkode: 86602...a90

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk deg at du har en venninne. Et vennskap hadde ikke holdt hvis denne venninnen hadde lest alle tankene dine alle årene dere hadde vært venner. Heldigvis kan vi ikke snoke i hverandres tanker. Det er en grunn til at vi kan holde tankene våre private og selv velge hva vi vil dele med vennene våre og kjæresten vår. Mobilen vår er privat. Kun det vi ønsker å dele skal andre få se. De har ingen rett til å snoke. Hvordan hadde du følt deg hvis han hadde lest noe dumt du hadde skrevet om han i en melding til ei venninne en dag du var irritert på han? Tenk om han overtolket meldingen og så ble det slutt?

Anonymkode: c31df...a55

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg sitter fast i gjelda hans, og kan ikke dra. Jeg må snoke for å forhindre ham i å pådra seg mer gjeld. Hadde jeg kunnet, ville jeg avsluttet forholdet tvert.

Hvorfor svarer du som om du er ts? Det er du ikke.

Jeg er ts, og det er ingen pengeproblemer i vårt forhold.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
OlavKolsrud skrev (18 minutter siden):

Nei, du er syk i hodet. Oppsøk hjelp.

Skal ikke mye til for å bli stemplet som psyk her på kg ser jeg. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...