Gå til innhold

Folk som ikke skriver takk, når man gratulerer med dagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venn hadde bursdag for noen dager siden, og jeg skrev da melding og gratulerte. Er det ikke normalt å skrive takk?

Anonymkode: e47a9...eb3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En venn hadde bursdag for noen dager siden, og jeg skrev da melding og gratulerte. Er det ikke normalt å skrive takk?

Jo, eller jeg tror nå det. Selv er jeg mest forbauset av å ikke få takk for pengegave jeg ga til en 18-åring🤨Ikke at det plager meg, men litt dårlig folkeskikk. Men jeg er steingammel; har passert 40 år🥸

Anonymkode: 815d6...184

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

direktemelding eller på facebook-veggen?

Anonymkode: 9c1a5...7c1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

direktemelding eller på facebook-veggen?

Anonymkode: 9c1a5...7c1

Sms.

• Nyttig 1
Skrevet

Mange som kan lese en melding å glemme å svare, men er likevel dårlig å ikke svare, ja.

• Liker 4
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Jeg hadde tenkt de ikke brydde seg om de ikke kunne skrive, takk. Det tar liksom to sekund. 

AnonymBruker
Skrevet

Sendte en gang et smykke i gave (fra gullsmed) til en nær slektning som fylte år. Hørte aldri noe takk. Senere har jeg også gratulert h*n hvert år på facebook men får aldri noe respons. Trist med så lite folkeskikk og takknemlighet.

Anonymkode: 59b79...192

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

svarte vedkommende med like eller hjerte? noen skriver en felles takk til alle. Er enklere det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sms.

åja sms ja da burde personen skrevet takk

• Liker 2
Skrevet

Synes det er uhøflig.

Jeg ga en gang en dyr bryllupsgave til en bekjent som skulle gifte seg, men fikk ingen takk. Skjønner jo at det er en ren forglemmelse, men likevel irriterte det meg en god stund at de ikke hadde såpass oversikt at de takket alle som ga dem gave.

Det skjer mye rundt bursdagsfeiringer, brylluper osv., så forglemmelser kan skje. Like fullt er det dårlig stil.

Anonymkode: 04814...bcf

• Liker 1
Skrevet

Slikt fører jeg ikke regnskap over 😅

Livet er for kort til å gå rundt å være fornærmet over forglemmelser, eller at ikke alle er så opptatt av akkurat dette med takking. 

Anonymkode: c0be9...268

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Livet er for kort til å gå rundt å være fornærmet over forglemmelser, eller at ikke alle er så opptatt av akkurat dette med takking. 

Personlig så får jeg så mange gratulasjoner, kan ikke bruke hele dagen på å takke folk, er jo faktisk min dag  :P
Er enig med 👆

• Liker 4
Skrevet
Solnexy skrev (9 minutter siden):

Personlig så får jeg så mange gratulasjoner, kan ikke bruke hele dagen på å takke folk, er jo faktisk min dag  :P
Er enig med 👆

Jeg begynte faktisk å reflektere over motivasjonen til de som er opptatt av dette.

Gir man oppmerksomheten og gratulerer bare for å bli anerkjent, og fremstå som en bedre person? Selv gir jeg gaver og gratulerer fordi jeg genuint mener det. 

Det blir litt som da jeg via-via fikk høre at noen var så fornærmet over at jeg ikke hadde takket for noe man stilte opp med i min mors begravelse.... Altså, da lurer jeg virkelig på motivasjonen for å gjøre noe i utgangspunktet. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg liker å si takk til alle og en hver som gir gratulasjoner jeg, for jeg blir jo glad ^^, De forskjellige personene skal selvfølgelig få en personlig takk. Skulle bare mangle ^_^ 

• Liker 2
Skrevet

Skjer det meg så gidder jeg ikke gratulere neste år. Kan være at folk ikke sjekker meldingene sine men likevel. Da får det være, enveiskomunikasjon gidder jeg ikke. 

Anonymkode: f8108...dfd

• Liker 3
Skrevet

Enig!

Har noen nieser vi får gave fra hvert år, men får aldri noen takk. I år fikk ikke vårt barn julegave fra dem en gang, så nå blir det ikke flere gaver fra oss. Virker ikke som de registrerer at de får gaver fra oss uansett, så kan like gjerne droppe det. 

Anonymkode: d1c5b...4d2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

På sms burde du helt klart fått et takk tilbake. 

Anonymkode: 5ddda...07f

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig!

Har noen nieser vi får gave fra hvert år, men får aldri noen takk. I år fikk ikke vårt barn julegave fra dem en gang, så nå blir det ikke flere gaver fra oss. Virker ikke som de registrerer at de får gaver fra oss uansett, så kan like gjerne droppe det. 

*som vi gir gave til* selvfølgelig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt enig. 

Skrevet

Det spørs hvor mye du la i den gratulasjonen.

skrev du bare : gratulerer med dagen 

da tenker jeg du kunne latt være p sende i det hele tatt, er jo en tom høflighets kommentar

men skrev du:

gratulerer med dagen, håper du får en fin dag😊

ja da er det mer verdt å svare

Nylig fikk en jeg gratulasjon på Messenger der det bare stod:

gratulerer med dagen

Så ser jeg at vedkommende skriver overstrømmende til andre med blomster, smilefjes, hjerte osv, men ikke til meg. Selv om vi egentlig skulle være nærere «venner». Så da gidder jeg ikke å svare. Skjønner ikke hvorfor vedkommende skrev til meg i det hele tatt.

Anonymkode: 440c6...ee5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...