AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Jeg har vært sammen med en person tidligere i 8 år. Den ene av oss er aseksuell mens den andre er glad i sex og trenger den formen for fysisk bekreftelse. Vi har begge hatt lyst til å prøve igjen, men er usikre på hvordan vi kan gjøre det når det seksuelle behovet er så ulikt. Den aseksuelle av oss er villige til å gå med på åpent forhold for den som har seksuelle behov, men den andre er ikke interessert fordi den trenger de romantiske følelsene for å ha sex. Det er vanskelig fordi det helt klart er følelser der, men skjønner ikke hvordan det skal gå rundt på dette området. Anonymkode: 21184...f07
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Er det sånn at den aseksuelle kan ha sex innimellom, eller er det ingenting? Jeg mistenker at min samboer er i nærheten av aseksuell, det kan gå månedsvis uten seksuell kontakt, han vil ikke ha bjs en gang. Nå er ikke jeg noe sexdyr heller, men kunne nok gjerne tenkt meg litt mer krutt. Synes likevel vi løser det greit med at vi begge er veldig kjærlige med hverandre både i ord og handling, og ikke minst at vi er flinke på å ha fysisk kontakt. Sovner i skje hver kveld enda etter 5 år. Det er vel i bunn og grunn parten med et seksuelt behov som må kjenne på om det å leve tilnærmet uten sex er noe en kan leve med. Anonymkode: 4bfa8...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det sånn at den aseksuelle kan ha sex innimellom, eller er det ingenting? Jeg mistenker at min samboer er i nærheten av aseksuell, det kan gå månedsvis uten seksuell kontakt, han vil ikke ha bjs en gang. Nå er ikke jeg noe sexdyr heller, men kunne nok gjerne tenkt meg litt mer krutt. Synes likevel vi løser det greit med at vi begge er veldig kjærlige med hverandre både i ord og handling, og ikke minst at vi er flinke på å ha fysisk kontakt. Sovner i skje hver kveld enda etter 5 år. Det er vel i bunn og grunn parten med et seksuelt behov som må kjenne på om det å leve tilnærmet uten sex er noe en kan leve med. Anonymkode: 4bfa8...7aa Den aseksuelle ønsker helst ingen seksuell kontakt, men setter pris på klem, kyss og kos. Den som liker sex derimot trenger sex for å føle anerkjennelse og å føle seg elsket og ønsket. Anonymkode: 21184...f07 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den aseksuelle ønsker helst ingen seksuell kontakt, men setter pris på klem, kyss og kos. Den som liker sex derimot trenger sex for å føle anerkjennelse og å føle seg elsket og ønsket. Anonymkode: 21184...f07 Det høres ikke levedyktig ut. Hadde den som liker sex vært i stand til å ha sex helt frikoblet fra følelser så kanskje. Men vedkommende gir jo avkall på noe stort og fint: å få være seksuell sammen med og ha god sex med den hen elsker. Anonymkode: e7555...f37 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres ikke levedyktig ut. Hadde den som liker sex vært i stand til å ha sex helt frikoblet fra følelser så kanskje. Men vedkommende gir jo avkall på noe stort og fint: å få være seksuell sammen med og ha god sex med den hen elsker. Anonymkode: e7555...f37 Nei, det er det som er så vanskelig. Vi har bodd fra hverandre de siste 4 årene og vi tenkte å prøve på nytt, men så har den ene innsett at hen er aseksuell og det gjør det veldig komplisert. Anonymkode: 21184...f07
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har vært sammen med en person tidligere i 8 år. Den ene av oss er aseksuell mens den andre er glad i sex og trenger den formen for fysisk bekreftelse. Vi har begge hatt lyst til å prøve igjen, men er usikre på hvordan vi kan gjøre det når det seksuelle behovet er så ulikt. Den aseksuelle av oss er villige til å gå med på åpent forhold for den som har seksuelle behov, men den andre er ikke interessert fordi den trenger de romantiske følelsene for å ha sex. Det er vanskelig fordi det helt klart er følelser der, men skjønner ikke hvordan det skal gå rundt på dette området. Anonymkode: 21184...f07 Jeg har vært gift med en aseksuell mann i 22 år. Han ble 100% impotent etter inngrepet. Det skjedde gradvis i etterkant. Det går helt fint så lenge du aksepterer situasjonen 110%. Det er det viktigste. For meg var det lett for jeg er ingen seksuell person. Syns sex er litt kjedelig egentlig. Har ingen drømmer eller fantasier. Så for deg så sier jeg gå nå før det blir for vanskelig lenger frem. Jeg vet ikke om jeg hadde valgt det samme for 20 år siden, men det er av helt andre grunner. Lykke til og stå ved valget ditt uansett hva det blir. Da blir du minst såret selv. Anonymkode: abfde...13e 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er det som er så vanskelig. Vi har bodd fra hverandre de siste 4 årene og vi tenkte å prøve på nytt, men så har den ene innsett at hen er aseksuell og det gjør det veldig komplisert. Anonymkode: 21184...f07 Huff, vond og vanskelig situasjon. Har vedkommende som liker sex hatt andre partnere i mellomtiden? Prøvd ut litt? Anonymkode: e7555...f37
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 Vil si at dere ikke er kompatible. Anonymkode: b7dab...4fc
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #9 Skrevet 10. august 2022 Hvis begge kan gjøre ting dere ikke liker så ja. Den aseksuelle må da ha sex en gang i blant. Den seksuelle må nøye seg med at det blir sjelden. Det går ikke at kun en av partene får det helt som den vil. Anonymkode: 83698...050
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #10 Skrevet 10. august 2022 Hvorfor må et forhold (sosialt monogami) hele tiden være synonymt med ekslusiv sex (seksuelt monogami) ? Det er jo særs lite som gjør at disse må henge sammen. Faktisk ingenting. Anonymkode: 89e68...f76
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #11 Skrevet 10. august 2022 Det høres ikke ut som dere er kompatible. Anonymkode: 80727...3fd
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #12 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor må et forhold (sosialt monogami) hele tiden være synonymt med ekslusiv sex (seksuelt monogami) ? Det er jo særs lite som gjør at disse må henge sammen. Faktisk ingenting. Anonymkode: 89e68...f76 Jeg forstår at du føler du må kommentere dette i hver eneste tråd om liknende tema, men her er det jo faktisk vurdert å dekke sexbehovet utenom men forkastet på grunnlag av følelser. Anonymkode: e7555...f37 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #13 Skrevet 10. august 2022 Helt bortkastet tid å prøve engang. Anonymkode: 9c45a...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #14 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har vært sammen med en person tidligere i 8 år. Den ene av oss er aseksuell mens den andre er glad i sex og trenger den formen for fysisk bekreftelse. Vi har begge hatt lyst til å prøve igjen, men er usikre på hvordan vi kan gjøre det når det seksuelle behovet er så ulikt. Den aseksuelle av oss er villige til å gå med på åpent forhold for den som har seksuelle behov, men den andre er ikke interessert fordi den trenger de romantiske følelsene for å ha sex. Det er vanskelig fordi det helt klart er følelser der, men skjønner ikke hvordan det skal gå rundt på dette området. Anonymkode: 21184...f07 Jeg ser ikke hvordan det skal funke, gitt at ikke begge parter da er enige i å finne en tredjeperson som den som er glad i sex med noen hen er glad i kan bli nettopp glad i. Er det noen spesiell grunn til at dere ikke bare kan være venner og utforske forhold utenfor vennskapet? Om dere ønsker å sambo ser jeg ingen grunn til å ikke sambo som venner. Anonymkode: 1b968...c1d 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #15 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har vært sammen med en person tidligere i 8 år. Den ene av oss er aseksuell mens den andre er glad i sex og trenger den formen for fysisk bekreftelse. Vi har begge hatt lyst til å prøve igjen, men er usikre på hvordan vi kan gjøre det når det seksuelle behovet er så ulikt. Den aseksuelle av oss er villige til å gå med på åpent forhold for den som har seksuelle behov, men den andre er ikke interessert fordi den trenger de romantiske følelsene for å ha sex. Det er vanskelig fordi det helt klart er følelser der, men skjønner ikke hvordan det skal gå rundt på dette området. Anonymkode: 21184...f07 Selvfølgelig går det. Man kan være lykkelig uten sex, selvom man ikke er aseksuell 💃🏼 Anonymkode: 02a17...090
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #16 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig går det. Man kan være lykkelig uten sex, selvom man ikke er aseksuell 💃🏼 Anonymkode: 02a17...090 Nei, det tror jeg ikke man kan dersom man ikke er aseksuell Anonymkode: ac934...cfd
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #17 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Den som liker sex derimot trenger sex for å føle anerkjennelse og å føle seg elsket og ønsket. Anonymkode: 21184...f07 Dette er lært. Man kan fint lære seg andre måter å få dekket behovet for anerkjennelse og for å føle seg elsket 🤷🏼♀️ Med litt innsats, så kan dette gå helt fint👍🏻 Anonymkode: 02a17...090
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #18 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det tror jeg ikke man kan dersom man ikke er aseksuell Anonymkode: ac934...cfd Jo det kan man 😊 Anonymkode: 02a17...090
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #19 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor må et forhold (sosialt monogami) hele tiden være synonymt med ekslusiv sex (seksuelt monogami) ? Det er jo særs lite som gjør at disse må henge sammen. Faktisk ingenting. Anonymkode: 89e68...f76 Sant. Jeg og samboer har aldri hatt det bedre en etter vi åpnet forholdet 💃🏼 Anonymkode: 02a17...090
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #20 Skrevet 10. august 2022 Min erfaring er at nei, det funker ikke. Om den sex-glade personen hadde fått muligheten til å forelske seg i noen andre, og samtidig opplevd hvordan det er å ha sex med noen man har sterke følelser for, og gjensidig nytelse; da tror jeg denne personen ALDRI ville tatt til takke med noe annet. Jeg var en seksuell kvinne som levde med en tilnærmet aseksuell mann. Det knuste hjertet mitt. Selvfølgelig vil ikke et åpent forhold være det samme. Og etter å ha gått igjennom det jeg har opplevd så vil jeg absolutt ikke anbefale en seksuell person å bli sammen med en aseksuell person. Det vil bli et evig savn, et evig tomrom som aldri vil fylles. Uansett hvor glade man måtte være i hverandre ellers. Og spesielt om man fortsatt er ung. Anonymkode: e0a00...02e 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå