AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Jeg har lyst til å høre med de andre foreldrene i klassen til barnet mitt som begynner i 9 klasse om vi skal spleise på en mikro til klasserommet, de som har lyst til å være med såklart. Jeg regner med at vi er flere med barn som er matlei på skolen, og det hadde vært supert å kunne varme opp middagsrester eller annen mat som de ønsker varm. Kanskje det hadde gitt mer spiseglede enn at ungdommen går å kjøper boller på butikken eller ikke gidder å spise . Er dette innafor å foreslå? Eller blir det feil ovenfor de andre klassene da? Jeg blir så usikker, men jeg er sikker på at en mikro kommer til å bli brukt ihvertfall. Anonymkode: 3ab79...0bc
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Jeg ville i hvert fall forhørt meg med de andre foreldrene, samt lærerne, FØR ideen lanseres for barna. Ikke sikkert alle foreldrene digger at barna spiser mikromat hver dag. Ikke alle kommer til å ha med seg sunne middagsrester som kan varmes opp, og da blir det press på kjøping av usunn mikromat fra butikken. Anonymkode: fef34...1ab 19
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville i hvert fall forhørt meg med de andre foreldrene, samt lærerne, FØR ideen lanseres for barna. Ikke sikkert alle foreldrene digger at barna spiser mikromat hver dag. Ikke alle kommer til å ha med seg sunne middagsrester som kan varmes opp, og da blir det press på kjøping av usunn mikromat fra butikken. Anonymkode: fef34...1ab Takk for innspill, nevner ikke noe til barna såklart før jeg har snakket med lærer og de andre foreldrene 😊 Anonymkode: 3ab79...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har lyst til å høre med de andre foreldrene i klassen til barnet mitt som begynner i 9 klasse om vi skal spleise på en mikro til klasserommet, de som har lyst til å være med såklart. Jeg regner med at vi er flere med barn som er matlei på skolen, og det hadde vært supert å kunne varme opp middagsrester eller annen mat som de ønsker varm. Kanskje det hadde gitt mer spiseglede enn at ungdommen går å kjøper boller på butikken eller ikke gidder å spise . Er dette innafor å foreslå? Eller blir det feil ovenfor de andre klassene da? Jeg blir så usikker, men jeg er sikker på at en mikro kommer til å bli brukt ihvertfall. Anonymkode: 3ab79...0bc Hvem skal vaske mikroen? Læreren? Her må du snakke med skolen. Skolen har strenge regler med tanke på brann feks. Vedlikehold og vasking, hvem skal ta seg av det? Jobber selv på skole og mikroen blir ofte ødelagt. Den står forøvrig i kantina til elevene ettersom det er brannfarlig å ha den i klasserommene… Anonymkode: d3138...9dd 29
kmik Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Tror ikke det bare kan settes inn en mikro på klasserommet. Statsbygg/Eiendomsdrift/Huseier kan ofte ha restriksjoner på plassering av elektrisk utstyr hvor det kan være fare for brann o.l. Så det et nok opp til huseier å bestemme. Så som en tidligere her skriver, ta det opp med kontaktlærer først. 8 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Da min gikk i 7.trinn fikk de micro på trinnet. Den ble fort fjernet da 30++ stk skulle bruke den. Sistemann i køen fikk ikke varm mat før matpause var over. Anonymkode: 05396...744 19 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 Her har 3 klassingene micro. Funker bra. Anonymkode: ac77e...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Da min gikk i 7.trinn fikk de micro på trinnet. Den ble fort fjernet da 30++ stk skulle bruke den. Sistemann i køen fikk ikke varm mat før matpause var over. Anonymkode: 05396...744 Nettopp… Anonymkode: d3138...9dd 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Da min gikk i 7.trinn fikk de micro på trinnet. Den ble fort fjernet da 30++ stk skulle bruke den. Sistemann i køen fikk ikke varm mat før matpause var over. Anonymkode: 05396...744 Det tror jeg på. Må jo ha blitt en veldig ekkel matlukt i rommet av det. Jeg hadde sagt nei til mikro hvis det var mine barns klasser. Anonymkode: 61e57...d4e 8 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 Har de kantine på skolen? På ungdomsskolen der mitt barn går har de Mikro i kantina. Tipper det ikke er noe problem. Det er kanskje 7 av 25 som kommer til å bruke den uansett.. når den i tillegg er ny varmer den raskt. Jeg kjøpte meg en ny mikro i sommer. Betalte 699 på power. Varmer raskt opp. Merket Severin Anonymkode: 0811a...2be 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 Det vil stinke i klasserommet, og som andre sier, hvem skal stå for renhold og sørge for å passe på brannfaren. Anonymkode: e10f4...ce6 14
altflyter Skrevet 10. august 2022 #12 Skrevet 10. august 2022 Det er en dårlig ide. Send heller med matthermos. som andre har nevnt: hvem vasker den? Hvordan sikre at den ikke blir brannfarlig? Hvordan tenker du det skal gjøres i praksis når 30 elever skal varme mat i 2-6 minutter hver? Plutselig kommer noen fra nabokassen og vil låne også…. Det kommer til å bli kaos 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #13 Skrevet 10. august 2022 Det er ikke tillatt med mikrobølgeovn i klasserommet. Ferdig med den saken. Anonymkode: c7f7f...a69 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #14 Skrevet 10. august 2022 Jeg hadde satt pris på å ha mikro på skolen i den alderen. Haaatet "matpakka" og droppet heller å spise. Anonymkode: 3f2d1...efc 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #15 Skrevet 10. august 2022 Tror ikke vi er så godt tjent med å sy enda mer puter under armene på denne generasjonen. Mange har allerede Iphone i for ung alder, blir kjørt overalt, og de fleste “leker” altfor inne med en skjerm foran seg. Hva skal det bli av de om de ikke kommer seg gjennom barneskolen med varm mat på termos, eller Gud forby - romtemperert lunsjmat. Anonymkode: a30c3...a6e 9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #16 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da min gikk i 7.trinn fikk de micro på trinnet. Den ble fort fjernet da 30++ stk skulle bruke den. Sistemann i køen fikk ikke varm mat før matpause var over. Anonymkode: 05396...744 Skulle kjøpt flere, da 😆 Anonymkode: 0dbd3...42e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #17 Skrevet 10. august 2022 Vår datter fikk mikro i klasserommet i fjor, kjøpt av en forelder som ba om vipps fra de andre som var interessert. Læreren hadde sagt ja først. De første ukene var den såpass populær at de måtte lage ordninger. Fornavn A-L har mandag og onsdag, M-Å har tirsdag og torsdag og fredag kan alle bruke den. Etter litt tid har dette jevnet deg ut og Martine kan fint få bruke den på onsdag også hvis hun har behov for det. Ungene varmer stort sett middagsrester eller lager ostesmørbrød/toast i mikroen. De går på mellomtrinnet og har fortsatt ordenselever, så disse har ansvar for å vaske mikroen innimellom. Anonymkode: 8376e...8ed 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #18 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ikke tillatt med mikrobølgeovn i klasserommet. Ferdig med den saken. Anonymkode: c7f7f...a69 Joda, ferdig med den saken Anonymkode: b5422...04c 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #19 Skrevet 10. august 2022 I tillegg til det andre nevner (kø, hygiene, brannfare) så tenker jeg på hvor kjipt det må være for de som knapt har råd til å få med matpakke hjemmefra og kanskje ikke varmmat hver dag, og så stiller resten av klassen med pizza, gryterett, ostesmørbrød og annet. Det er så mye man kan lage uten at det trenger å varmes opp, syns ikke mikro er veien å gå. Da bør den i så fall heller stå i kantina om det finnes. Og så må jeg si, som voksen med mikro på pauserommet, at det slett ikke er så kjekt å kjenne andres matlukt tydelig når de har varmet seg noe. En del ting lukter sterkt og til dels ganske vondt, å måtte spise lunsjen sin i andres fiskekakestank er ikke kjekt, og de fiskekakene kunne de strengt tatt også spist kalde. Anonymkode: 4ce53...6e1 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #20 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I tillegg til det andre nevner (kø, hygiene, brannfare) så tenker jeg på hvor kjipt det må være for de som knapt har råd til å få med matpakke hjemmefra og kanskje ikke varmmat hver dag, og så stiller resten av klassen med pizza, gryterett, ostesmørbrød og annet. Det er så mye man kan lage uten at det trenger å varmes opp, syns ikke mikro er veien å gå. Da bør den i så fall heller stå i kantina om det finnes. Og så må jeg si, som voksen med mikro på pauserommet, at det slett ikke er så kjekt å kjenne andres matlukt tydelig når de har varmet seg noe. En del ting lukter sterkt og til dels ganske vondt, å måtte spise lunsjen sin i andres fiskekakestank er ikke kjekt, og de fiskekakene kunne de strengt tatt også spist kalde. Anonymkode: 4ce53...6e1 Er vel gjerne snakk om middagsrester, en skive med ost, og helt sikkert nudler. Synest jo det er trist om noen ikke har råd til matpakke hver dag, men er jo ikke nødvendigvis dyr mat som blir varmet. Å ha den i klasserommet med mat lukt hadde ikke jeg likt om det var meg. Anonymkode: cee2c...bee 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå