AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Har nettopp kommer til alle på jobb etter en lang periode der jeg har vært sykmeldt. Ingen som « Ååå så fint å se deg» her må man jobbe seg inn igjen for å være «inne» igjen. Jeg har vært åpen med kollegaene mine om hvorfor jeg har vært sykmeldt, da de kan få mer forståelse. får de ikke vite noe blir det snakk og spekulasjoner. Får de vite hvorfor blir det også snakk.. fått vite av en kollega at folk har snakket dritt om meg. Veldig kjedelig. Jobber i barnehage… og folk lurer på hvorfor barn mobber d eks? Anonymkode: 7496c...56c 1 9
-Missi- Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Desverre ikke uvanlig ❤damer er generelt for glade i baksnakking. Sender deg en god klem ❤ 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Så trist! Er heldigvis ikke slik hos oss. Nesten bare damer her også. Anonymkode: 1125a...ee4 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 Kanskje du skulle bedt om et kort møte etter jobb, og så vært direkte med dem. Jeg ville sagt rett ut at jeg syntes det var trist å høre at det ble snakket stygt om meg fordi jeg var sykmeldt. Spurt hva som var grunnen til det. Sånt er en uting, og kan i verste tilfelle føre til ytterligere sykmelding, eller at folk slutter. De har bare godt av å bli konfrontert. Si at du vet det ikke gjelder alle, men at du har fått vite at noen gjør dette. Anonymkode: a0832...4b5 2 1 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 Er det slik at alle som blir syke blir baksnakket, eller kun noen? For det kommer utviltsomt til å bli flere sykmeldinger i en slik jobb… Anonymkode: d1f28...5e0
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #6 Skrevet 10. august 2022 Begynner å lure på barnehageyrket, det er så mye konflikter, baksnakking og dålige miljøer runt om kring. Anonymkode: c8fff...2ee 8 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 Samme her også. Vi har i mange år jobbet 80%. I fjor fikk alle tilbud om å få 100%. Alle takket ja. Etter ei stund ble ei sykemeldt og var borte nesten 1 år. De har snakket mye om henne.😡 At hun burde ikke takket ja når helsen ikke var helt bra. Anonymkode: eb643...727 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 Jeg tenker at det kommer litt an på hvor hyppig du er sykemeldt. Dersom du til stadighet er sykemeldt, da er du en ustabil arbeidstaker, og leder må stadig få inn vikarer for deg. Det er jo hennes eller hans jobb, men samtidig mye merarbeid. Har selv vært sykemeldt noen uker, så det kan godt være at noen har snakket stygt om meg også. Men jeg vet veldig godt at det var vanskelig for mine kolleger da jeg var borte, selv om jeg ikke kunne noe for det. De måtte jobbe inn mitt også, og det er ingen god følelse. Jeg har vært tydelig på at jeg synes det var vanskelig. Min kollega er veldig ofte borte. Hun ser overhodet ikke at det fører til merarbeid, og er imot at teamet vårt endelig har fått inn nye folk, slik at vi ikke skal være så sårbare ved sykdom som vi har vært. Hun går hardt ut, og er klar alltid for å stå på som hun sier, og overvurderer kapasiteten sin, slik at sjefen tror på henne - gang på gang. Så blir hun sykemeldt i månedsvis, og vi er ute og kjører igjen. Veldig slitsomt og det fører til stor irritasjon. Hvis du er litt sånn som henne, så skjønner jeg at kolleger blir trøtte og lei. Anonymkode: cdef1...5c0 8 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #9 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Samme her også. Vi har i mange år jobbet 80%. I fjor fikk alle tilbud om å få 100%. Alle takket ja. Etter ei stund ble ei sykemeldt og var borte nesten 1 år. De har snakket mye om henne.😡 At hun burde ikke takket ja når helsen ikke var helt bra. Anonymkode: eb643...727 Men det er jo litt sant. Hun burde ikke takket ja dersom hun har dårlig helse. Det er slik min kollega også er. Har minimalt med arbeidskapasitet, men vil jobbe mest mulig for å få mest mulig lønn. Det klarer hun ikke, men det er bare hun selv som ikke skjønner det. Anonymkode: cdef1...5c0 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #10 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Begynner å lure på barnehageyrket, det er så mye konflikter, baksnakking og dålige miljøer runt om kring. Anonymkode: c8fff...2ee Har erfaring fra barnehage, SFO, sykehus etc. Min erfaring er at det i ALLE arbeidsmiljøer som er typiske kvinneyrker, er enormt med baksnakking, også fra lederne sin side. Det er så mye misunnelse og styr, at jeg valgte tilslutt et yrke med mange menn. Eksisterer ikke baksnakking. Anonymkode: dea49...449 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #11 Skrevet 10. august 2022 Jobbet et sted der det tydeligvis var ei som mente å ha enerett på sykmelding. Jeg jobbet på sømfabrikk. Og fikk plutselig mage kramper, jeg pesten og svetten piplet fra pannen. Så sjefen kjørte meg til legen. Fikk sykmelding i en uke. Kom tilbake, til sure miner. Ikke et spm om hvordan det har gått eller en kommentar, på så fint å se deg tilbake.etter det var jeg utfryst. Iht et team på 9 ansatte. Jeg hadde aldri vært sykmeldt før ei heller egendager fra før. Og alle så jo ar jeg ble syk. Men jeg vet jo hva som gikk galt, jeg har jo hørt hvordan denne damen som knapt selv er på jobb snakket om andre med sykt barn ol. Men da gikk det over etter ca en uke ned baksnakking. Jeg skjønner ikke poenget heller. Anonymkode: 463f0...f83 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #12 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Begynner å lure på barnehageyrket, det er så mye konflikter, baksnakking og dålige miljøer runt om kring. Anonymkode: c8fff...2ee Pga det er kvinnedominert yrke, kvinner elsker å baksnakke å trykke andre ned. Jobbet selv som pedagogisk leder. Nå er jeg i et annet yrke! For det der orket jeg ikke mer, bare slarving om andre sitt liv heletiden. I dag skal jeg ikke ha venner via jobb, jobben er i arbeidstiden. Fikk meg jobb i et firma der jeg er eneste kvinnen, er SÅ mye bedre å jobbe her. Litt griseprat bryr meg ikke, heller det enn kvinnehysteriet. Anonymkode: 3e191...8dd 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #13 Skrevet 10. august 2022 Det spørs jo hva du mener er baksnakking. Det må faktisk være lov å sukke over mangel på folk og mangel på kjente for de som er igjen på jobb, det er knalltøft å jobbe hver bidige dag med laber kompetanse fordi Gudrun og Kari er borte nok en gang. Det blir mye merarbeid på de som er igjen, og det har de sin fulle rett til å snakk om. Det betyr ikke at de baksnakker deg, de snakker om sin hverdag. Anonymkode: df38d...3d6 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #14 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har nettopp kommer til alle på jobb etter en lang periode der jeg har vært sykmeldt. Ingen som « Ååå så fint å se deg» her må man jobbe seg inn igjen for å være «inne» igjen. Jeg har vært åpen med kollegaene mine om hvorfor jeg har vært sykmeldt, da de kan få mer forståelse. får de ikke vite noe blir det snakk og spekulasjoner. Får de vite hvorfor blir det også snakk.. fått vite av en kollega at folk har snakket dritt om meg. Veldig kjedelig. Jobber i barnehage… og folk lurer på hvorfor barn mobber d eks? Anonymkode: 7496c...56c Dessverre virker dette mot sin hensikt, i de aller fleste tilfeller. Hadde jeg vært deg, hadde jeg vært takknemlig til kollegaen som sa ifra, og prøvd å finne meg en annen jobb. Veldig mye stygge folk der ute. Sender deg en klem Anonymkode: 06c61...94a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #15 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det spørs jo hva du mener er baksnakking. Det må faktisk være lov å sukke over mangel på folk og mangel på kjente for de som er igjen på jobb, det er knalltøft å jobbe hver bidige dag med laber kompetanse fordi Gudrun og Kari er borte nok en gang. Det blir mye merarbeid på de som er igjen, og det har de sin fulle rett til å snakk om. Det betyr ikke at de baksnakker deg, de snakker om sin hverdag. Anonymkode: df38d...3d6 Nei, det må gå an å la være å henge ut folk spesifikt. Det er nok å anerkjenne situasjonen. Å lage syndebukk er en skikkelig uting. Anonymkode: 06c61...94a 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #16 Skrevet 10. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker at det kommer litt an på hvor hyppig du er sykemeldt. Dersom du til stadighet er sykemeldt, da er du en ustabil arbeidstaker, og leder må stadig få inn vikarer for deg. Det er jo hennes eller hans jobb, men samtidig mye merarbeid. Har selv vært sykemeldt noen uker, så det kan godt være at noen har snakket stygt om meg også. Men jeg vet veldig godt at det var vanskelig for mine kolleger da jeg var borte, selv om jeg ikke kunne noe for det. De måtte jobbe inn mitt også, og det er ingen god følelse. Jeg har vært tydelig på at jeg synes det var vanskelig. Min kollega er veldig ofte borte. Hun ser overhodet ikke at det fører til merarbeid, og er imot at teamet vårt endelig har fått inn nye folk, slik at vi ikke skal være så sårbare ved sykdom som vi har vært. Hun går hardt ut, og er klar alltid for å stå på som hun sier, og overvurderer kapasiteten sin, slik at sjefen tror på henne - gang på gang. Så blir hun sykemeldt i månedsvis, og vi er ute og kjører igjen. Veldig slitsomt og det fører til stor irritasjon. Hvis du er litt sånn som henne, så skjønner jeg at kolleger blir trøtte og lei. Anonymkode: cdef1...5c0 Du høres akkurat ut som kollegene til TS! Kanskje dere skal begynne med å adressere problemet der der hører hjemme og ikke være så jævlige kjærringer? Anonymkode: 39e51...e30 6 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #17 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Begynner å lure på barnehageyrket, det er så mye konflikter, baksnakking og dålige miljøer runt om kring. Anonymkode: c8fff...2ee Det er sånn det er i yrker der det samles utelukkende damer eller menn. De begynner å hakke på hverandre. Derfor bør man som mann søke seg over i «kvinne»-yrker og som kvinne over i «manne»-yrker. Så er sjansen for harmoni større. Anonymkode: d91d2...53d 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #18 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tenker at det kommer litt an på hvor hyppig du er sykemeldt. Dersom du til stadighet er sykemeldt, da er du en ustabil arbeidstaker, og leder må stadig få inn vikarer for deg. Det er jo hennes eller hans jobb, men samtidig mye merarbeid. Har selv vært sykemeldt noen uker, så det kan godt være at noen har snakket stygt om meg også. Men jeg vet veldig godt at det var vanskelig for mine kolleger da jeg var borte, selv om jeg ikke kunne noe for det. De måtte jobbe inn mitt også, og det er ingen god følelse. Jeg har vært tydelig på at jeg synes det var vanskelig. Min kollega er veldig ofte borte. Hun ser overhodet ikke at det fører til merarbeid, og er imot at teamet vårt endelig har fått inn nye folk, slik at vi ikke skal være så sårbare ved sykdom som vi har vært. Hun går hardt ut, og er klar alltid for å stå på som hun sier, og overvurderer kapasiteten sin, slik at sjefen tror på henne - gang på gang. Så blir hun sykemeldt i månedsvis, og vi er ute og kjører igjen. Veldig slitsomt og det fører til stor irritasjon. Hvis du er litt sånn som henne, så skjønner jeg at kolleger blir trøtte og lei. Anonymkode: cdef1...5c0 Men det er ikke sånn at man kan hjelpe for at man blir syk på en slik måte at man blir sykmeldt, med mindre man insisterer på å drive ekstremsport på fritiden der man stadig blir skadet. Man kan ikke bare si opp jobben heller, hva skal man da leve av? Anonymkode: c6289...09e 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #19 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er det slik at alle som blir syke blir baksnakket, eller kun noen? For det kommer utviltsomt til å bli flere sykmeldinger i en slik jobb… Anonymkode: d1f28...5e0 Alle blir snakket om når de er sykmeldt. Rart hun klarer det og det da?? Når hun liksom er syk.. Vi har faste flinke vikarer, så det går ikke utover bemanningen. Hvis en kollega er sykmeldt pga ryggen er det det vi kanskje får beskjed om. Men ofte er det ryggen kombinert med kanskje depresjon/ utmattelse? Eller andre ting, som ikke blir sagt. Vi andre har ikke noe med det heller. Folk må få lov å være syk om man er syk. Enkelte sier også: det er sikker hun selv som ber om sykmelding, for legene skriver ho ut i hytt og pine.. bare det å si slikt? Folk kjenner jo selv om de trenger en sykmelding og prater med legen om dette og blir enig. Vi har bare ei helse, og den må vi ta vare på. Om noen ikke «skjønner» grunnen til at noen er borte, fordi de selv ikke hadde vært borte for samme grunn er jo heilt teit å si.. fordi vi mennesker er forskjellig. Det er jo ikke hendelsen i seg selv en blir sykmeldt av, men funksjonsnivået i ettertid. min venninne ble sykmeldt lenge etter ei bilulykke. En annen person hadde ka skje gått på jobb igjen når de verste smertene var over.. men venninnen min havnet i depresjon som følge av ulykken. Ja det finnes de som sykmelder seg noen uker for å slappe av og få ei pause, men de fleste gjør ikke det, og de fleste har høy arbeidsmoral. En vet ofte ikke hva folk strever med, og baksnakking skaper bare misnøye. Anonymkode: 7496c...56c 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #20 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Du høres akkurat ut som kollegene til TS! Kanskje dere skal begynne med å adressere problemet der der hører hjemme og ikke være så jævlige kjærringer? Anonymkode: 39e51...e30 Adressere problemet der det hører hjemme? Som å si til min kollega at hun er et stort problem for oss? For det er hun - det ser alle. Anonymkode: cdef1...5c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå