AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Del Skrevet 9. august 2022 Vi skal bygge hus og vil ha peis. Vi skal ha vannbåren varme, så kommer egentlig ikke til å trenge peisen for varme. Jeg synes det er kos med peis en time eller to på kveldstid, men vil ikke legge meg når den er på. Derfor tenker jeg gasspeis er lurt. Men er det uforholdsmessig dyrt? Anonymkode: cfc8b...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 9. august 2022 #2 Del Skrevet 9. august 2022 Koster fort 40-50k ferdig installert. Litt usikker på hvordan man gjør det med propantank og slike ting, og om det er kostnader som kommer i tillegg. Enkleste er vel bare å ringe et firma som driver med slikt. Og gasspriser er på tidenes topp akkurat nå, så ikke billig å bruke for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Del Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal bygge hus og vil ha peis. Vi skal ha vannbåren varme, så kommer egentlig ikke til å trenge peisen for varme. Jeg synes det er kos med peis en time eller to på kveldstid, men vil ikke legge meg når den er på. Derfor tenker jeg gasspeis er lurt. Men er det uforholdsmessig dyrt? Anonymkode: cfc8b...702 Ville aldri hatt en gasspeis, for det første er gassen veldig dårlig for klimaet, for det andre så er det en mye større sjanse for at ulykker kan skje (gasslekasje, eksplosjon etc). Og det skal ikke så veldig mye til for at slike ting skal skje heller. Mange som enda ikke har fått med seg at vi beveger oss inn i et skifte, så på lang sikt lønner det seg med vedfyring. Anonymkode: d1510...e39 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Del Skrevet 9. august 2022 jeg hadde valgt vedfyring uten tvil. Gass er mer tvilsomt Anonymkode: 328de...289 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 10. august 2022 #5 Del Skrevet 10. august 2022 Helt klart vedfyring. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #6 Del Skrevet 10. august 2022 Vedfyring helt klart. Det er ikke farlig å legge seg selv om det er fyr i den så lenge døra er igjen og spjeldet er oppe. Anonymkode: df334...817 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 10. august 2022 #7 Del Skrevet 10. august 2022 Vedfyring uten tvil! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #8 Del Skrevet 10. mars 2023 Vedfyring er helseskadelig, 1700 mennesker dør årlig i Norge pga vedfyring. Så vennligst hold deg unna vedfyring hvertfall. Anonymkode: eb89b...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #9 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vedfyring er helseskadelig, 1700 mennesker dør årlig i Norge pga vedfyring. Så vennligst hold deg unna vedfyring hvertfall. Anonymkode: eb89b...db2 Er det du igjen 😂 Slapp av. Flytt i skogen du å lev langt unna vedovner og mennesker🤓 Anonymkode: c8061...df6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #10 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vedfyring er helseskadelig, 1700 mennesker dør årlig i Norge pga vedfyring. Så vennligst hold deg unna vedfyring hvertfall. Anonymkode: eb89b...db2 Aldri hørt om at noen har dødd av vedfyring… har du kilder på det?😆 Anonymkode: c8061...df6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endorfin Skrevet 10. mars 2023 #11 Del Skrevet 10. mars 2023 Synes vedfyring er mye mer koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #12 Del Skrevet 10. mars 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vedfyring er helseskadelig, 1700 mennesker dør årlig i Norge pga vedfyring. Så vennligst hold deg unna vedfyring hvertfall. Anonymkode: eb89b...db2 Tror ikke det er så sunt å søke opp gamle tråder om vedfyring hvis du ikke tåler vedfyring 😉 Anonymkode: f5ad9...022 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #13 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg liker ikke gass. Jeg hater en gang tanken på å ha gassfyring eller noe annen «gass» i hus, har ikke en grill en gang for jeg takler ikke tanke på det. Jeg ser bare en eneste brannfelle, noe som kommer til å eksplodere eller noe. Jeg hadde valgt vedovn, ingen tvil. Anonymkode: 4f24a...367 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #14 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror ikke det er så sunt å søke opp gamle tråder om vedfyring hvis du ikke tåler vedfyring 😉 Anonymkode: f5ad9...022 Litt folkeopplysning skader ikke, vedfyring derimot skader mange. Anonymkode: eb89b...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #15 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Aldri hørt om at noen har dødd av vedfyring… har du kilder på det?😆 Anonymkode: c8061...df6 Selvfølgelig har jeg det. Evt så kan du fort finne det ut via google. https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/BynBg/hvor-er-de-1700-vedroeyk-korsene Anonymkode: eb89b...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #16 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Selvfølgelig har jeg det. Evt så kan du fort finne det ut via google. https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/BynBg/hvor-er-de-1700-vedroeyk-korsene Anonymkode: eb89b...db2 Du har åpenbart ikke lest artikkelen selv, og ts vurderte nok aldri å sette inn en gammel peis i huset. Sitat Kakkelovner og etasjeovner samt helt nye lukkede ildsteder som er i handelen i dag, forbrenner veldig bra, med utslipp på bare en sjettedel av de dårligste ovnene. Det finnes altså god teknologi på markedet som kan tas i bruk – straks. Anonymkode: 31ae9...58f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 11. mars 2023 #17 Del Skrevet 11. mars 2023 Jeg har vedfyring, kjempe fornøyd med det. Jeg ville ikke hatt gassfyring. Om jeg skulle hatt gassfyring, så ville jeg hatt narkosealarm så jeg ikke stryker med ved en evt gasslekkasje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #18 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har åpenbart ikke lest artikkelen selv, og ts vurderte nok aldri å sette inn en gammel peis i huset. Anonymkode: 31ae9...58f Joda, har lest artikkelen selv, opptil flere ganger. Har du? Her som jeg bor er det ikke noen nye rentbrennende ovner, kun gamle hus med gamle peiser. Skikkelig slitsomt for lunger. Anonymkode: eb89b...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11. mars 2023 #19 Del Skrevet 11. mars 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Vedfyring er helseskadelig, 1700 mennesker dør årlig i Norge pga vedfyring. Så vennligst hold deg unna vedfyring hvertfall. Anonymkode: eb89b...db2 Det er vel mer riktig at de får en for tidlig død, på grunn av noen alvorlige underliggende sykdommer. Tviler på at så mange friske bare faller om fordi noen i nabolaget fyrer i peisen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #20 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Joda, har lest artikkelen selv, opptil flere ganger. Har du? Her som jeg bor er det ikke noen nye rentbrennende ovner, kun gamle hus med gamle peiser. Skikkelig slitsomt for lunger. Anonymkode: eb89b...db2 Har du vært inne i alle husene og sett på hva slags peis/vedovn de har, altså? 😂 Anonymkode: 31ae9...58f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå