AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Noen damer som krysser mine veier nå og da har tatt initiativ til å starte en klubb. Her skal det fjases med rødvin og sladres, i følge dem selv. Dette er noe jeg overhodet ikke har interesse av. En av damene, som forøvrig er hyggelig nok har spurt om jeg vil bli med i klubben og nå lurer jeg på hvordan jeg kan avslå på en fin måte. Slik at hun ikke tar det personlig og tror jeg har noe i mot akkurat henne. Noen tips? Jeg er en introvert person som misliker sterkt slike gruppemøter, og som sliten 3-barnsmor orker jeg heller ikke. Jeg vil bruke min fritid på trening, treff med venninner eller rett og slett egentid til noe jeg selv vil. Anonymkode: 21f31...206
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Åpne munnen og si: "Takk for at dere tenkte på meg, men det er ikke noe jeg ønsker å prioritere å bruke tid på." Anonymkode: 8f3de...9d6 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åpne munnen og si: "Takk for at dere tenkte på meg, men det er ikke noe jeg ønsker å prioritere å bruke tid på." Anonymkode: 8f3de...9d6 Men det høres jo veldig surt ut, og dette er damer jeg fra tid til annen treffer på. Vil ikke ha noe dårlig stemning. TS Anonymkode: 21f31...206 4
17.11 Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Jeg hadde sikkert sagt ja, og deretter meldt avbud hver eneste gang.. Har dessverre ingen gode forslag. 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Hamburger-metoden. Pakk inn det kjipe budskapet som en hamburger, dvs tredelt med noe positivt først, så det kjipe, så noe positivt igjen. F eks: «Det høres utrolig koselig ut, så hyggelig å bli spurt! For tiden har jeg mer enn nok med jobb og småbarnsliv og å få tiden til å strekke til, så jeg må nok dessverre takke nei. Men det hadde vært superkoselig å hive seg med evt når barna blir større!» Anonymkode: ad6aa...55f 21 2 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 «Ah, det høres koselig ut, men med full jobb, tre barn og hektisk kalender vet jeg ikke hvordan jeg skulle ha fått det til. « Anonymkode: b9ea9...265 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det høres jo veldig surt ut, og dette er damer jeg fra tid til annen treffer på. Vil ikke ha noe dårlig stemning. TS Anonymkode: 21f31...206 Det avhenger hvordan du framstår når du sier det. Anonymkode: 8f3de...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 Kanskje noe sånt: "så kjekt at dere tenkte på meg. Dagene mine er ganske travle allerede, og jeg har lite fritid og overskudd allerede. Jeg kan heller sende dere en melding dersom jeg plutselig kan være med en gang?" Eller glem det, si det som anonym 55f over skriver! Anonymkode: 9699a...ea8 2
Hannah80 Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hamburger-metoden. Pakk inn det kjipe budskapet som en hamburger, dvs tredelt med noe positivt først, så det kjipe, så noe positivt igjen. F eks: «Det høres utrolig koselig ut, så hyggelig å bli spurt! For tiden har jeg mer enn nok med jobb og småbarnsliv og å få tiden til å strekke til, så jeg må nok dessverre takke nei. Men det hadde vært superkoselig å hive seg med evt når barna blir større!» Anonymkode: ad6aa...55f Wow. Det syns jeg var et perfekt svar🥰 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det avhenger hvordan du framstår når du sier det. Anonymkode: 8f3de...9d6 Har fått forespørsel på mail, så må besvare skriftlig. Anonymkode: 21f31...206
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har fått forespørsel på mail, så må besvare skriftlig. Anonymkode: 21f31...206 Du har fått flere god forslag her i tråden. Poenget er at du må gi inntrykk av at du syns det er hyggelig å bli spurt, men at du ikke har tid/overskudd/energi til å prioritere dette nå. Anonymkode: 8f3de...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #12 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har fått forespørsel på mail, så må besvare skriftlig. Anonymkode: 21f31...206 Skriftlig er perfekt. Da er det enda enklere å avslå. Du får god tid til å formulere svaret ditt og å få rundet av dialogen på en fin og hyggelig måte. Anonymkode: ad6aa...55f 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #13 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hamburger-metoden. Pakk inn det kjipe budskapet som en hamburger, dvs tredelt med noe positivt først, så det kjipe, så noe positivt igjen. F eks: «Det høres utrolig koselig ut, så hyggelig å bli spurt! For tiden har jeg mer enn nok med jobb og småbarnsliv og å få tiden til å strekke til, så jeg må nok dessverre takke nei. Men det hadde vært superkoselig å hive seg med evt når barna blir større!» Anonymkode: ad6aa...55f Dette er jo en game changer! La oss alle hylle brukeren som idag lærte oss Hamburger-metoden! 🙌🙌🙌 Anonymkode: 0dc2d...9bd 15 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #14 Skrevet 9. august 2022 Jeg er for sliten i arbeidsdagene? Anonymkode: 62665...b28
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #15 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er jo en game changer! La oss alle hylle brukeren som idag lærte oss Hamburger-metoden! 🙌🙌🙌 Anonymkode: 0dc2d...9bd Ha ha! Værsågod. Jeg bruker metoden daglig 😊 Anonymkode: ad6aa...55f 1 1
Hannah80 Skrevet 9. august 2022 #16 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ha ha! Værsågod. Jeg bruker metoden daglig 😊 Anonymkode: ad6aa...55f Ingen som kan bli fornærmet når man bruker denne metoden🤭🤭 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #17 Skrevet 9. august 2022 Synes denne hamburgermetoden åpner for mye opp for å bli med i fremtiden. Skulle ønske verden var sånn at man bare kunne si at ikke alt passer for en introvert, istedenfor å finne påskudd til å utebli eller late som man egentlig vil. Anonymkode: e8e96...564 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #18 Skrevet 9. august 2022 er det ikke bare å si det du sa til oss da? Ikke vær så redd for å være ærlig, blir folk sure så går det over. Anonymkode: 46b76...a48 1
AprilLudgate Skrevet 9. august 2022 #19 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes denne hamburgermetoden åpner for mye opp for å bli med i fremtiden. Skulle ønske verden var sånn at man bare kunne si at ikke alt passer for en introvert, istedenfor å finne påskudd til å utebli eller late som man egentlig vil. Anonymkode: e8e96...564 Introverte kan ha lyst til å være sosiale med venner eller inviteres til noe 🤷♀️ Hamburgermetoden er det man kaller normal høflighet. »Så koselig forespørsel! Jeg sliter med tiden og energien nå om dagen, men tar gjerne en tur innom om det skulle bedre seg etterhvert. Håper dere får et fint treff!» 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #20 Skrevet 9. august 2022 Just now, DundreMilfin said: Introverte kan ha lyst til å være sosiale med venner eller inviteres til noe 🤷♀️ Hamburgermetoden er det man kaller normal høflighet. »Så koselig forespørsel! Jeg sliter med tiden og energien nå om dagen, men tar gjerne en tur innom om det skulle bedre seg etterhvert. Håper dere får et fint treff!» Men TS er ikke interessert i det hele tatt, da er det bedre å si det og slippe flere invitasjoner til denne typen arrangement. Men er enig i at man selvsagt bør si det er hyggelig å bli spurt, at man gjerne hadde blitt med på mindre sammenkomster eller denslags. Så lenge det er sant. Anonymkode: e8e96...564 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå