Celine.ea Skrevet 9. august 2022 #1 Del Skrevet 9. august 2022 Har sett på og adoptere en katt fra dyrebeskyttelsen som har epilepsi, men jeg kan ikke så mye om epilepsi. Den må ta medisiner morgen og kveld stakkar. Fikk sånn sympati for katten med en gang jeg så den, har veldig lyst til å kunne gi den et godt og trygt hjem❤️Har prøvd og lese litt om det og det står at katten må på jevnlige dyrlege besøk for oppfølging. Lurer da på om det er veldig veldig dyrt med dyrlege besøk for oppfølging? Evt om medisiner for epilepsi er dyrt? Og om katter med epilepsi lever mye kortere enn friske katter? Mulig det er litt dumme spørsmål men vil bare prøve å finne ut om jeg kan gi den søte pusen et godt hjem<3 håper på svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Del Skrevet 9. august 2022 https://www.anicura.no/fakta-og-rad/katt/epilepsi-hos-katt/ https://www.agria.no/spor-veterinaren/spor-veterinaren-katt/hjerne-og-nervesystem/epilepsi/krampeanfall-og-epilepsi/ Anonymkode: 82603...d07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Del Skrevet 9. august 2022 Hunden min (gammel) får anfall og vi fikk en type epilepsi medisin. Den var ikke dyr. Vi må tilbake om et anfall varer mer enn i 1 minutt, for dyrlegen har medisin som kan hjelpe til med å få dyret ut av anfall Er dyret stabilt og det ikke er noen endringer i kattens sin helse og anfall, så tviler jeg på at det blir ofte kontroll hos dyrlege En eks av meg hadde en ung hund med epilepsi, hunden gikk fast på medisiner og hadde 1 anfall i året. Da var det under stressende perioder som utløste anfallet, som å være alene hjemme. Kan godt hende din katt ikke kan være en utekatt. Exen min sin hund fungerte så bra på medisinen, så de var aldri til kontroll ila de 2 åra jeg var sammen med han Det jeg prøver å si, er at om man har funnet en medisin som funker bra, så trenger man ikke stresse katten med veterinær besøk for ofte. Siden stress kan utløse anfall Anonymkode: f4a97...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Del Skrevet 9. august 2022 Og forresten, har du sett et dyr med epilepsi? Det kan være ganske skumle greier. Man får jo ikke forklart de hva som foregår etterpå heller 😕 også pleier det å ta noen dager før de føler seg helt som seg selv igjen. Dagene etter et epilepsi anfall så skal man være et rolig sted, det å se på tv og høye lyder kan være både skremmende eller føre til at de faller inn i et nytt anfall. Så overtar du katten, så er det lurt å frastå å sitte å se på tv de første døgnene… Og i ift oppfølgning ift epilepsien, er større sjanse for at du må til dyrlegen fordi katten har fått anfall og falt ned fra en høyde og skadet seg. Anonymkode: f4a97...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Del Skrevet 9. august 2022 Vet du hvilket type epilepsi anfall katten får? Anonymkode: f4a97...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Del Skrevet 9. august 2022 Her er en video av forskjellige epilepsi anfall hos katt. Noen har store anfall, men bla deg også igjennom til de som har mindre anfall, for noen katter sitter stille og bare beveger på hodet. Nå håper ikke jeg at jeg skremmer deg, og om du vil gi den katten et hjem så har du er hjerte av gull ❤️❤️❤️ Men det er bare greit å vite hva man får, og om du skal være helt forberedt så er det greit å vite hvilke type epilepsi anfall katten har 😅 Anonymkode: f4a97...98f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #7 Del Skrevet 10. august 2022 Vi hadde katt med epilepsi, hun ble 19 år ❤️ Fikk pille morgen og kveld. Anonymkode: 7704d...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå