Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg og samboer har 1 barn på 5 år. Har siden nr 1 «hoppet av i svingen» og ikke vært særlig forsiktig da vi gjerne vil ha flere. Nå planlegger vi barn og jeg lurer…. Noen som har erfaring med å bli gravid etter å ha hoppet av i svingen så lenge? Spøker jo for at det er noe galt med meg eller mannen 😩

Anonymkode: da955...d48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har jo fått til ett barn, så alt var i orden da. Dessuten så funker jo å hoppe av i svingen hvis han har stålkontroll, og i tillegg ikke har noe «forhåndslekasje» før utløsning. 

Så lykke til, du skal se spiren sitter som et skudd når dere har samleie 1-2 dager før eggløsning.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hoppet av i svingen i mange år, og alle våre barn er likevel planlagte ☺️

Anonymkode: b46df...7ec

AnonymBruker
Skrevet

Dere har jo et barn allerede. Snakk om å ta sorgene på forskudd når dere har prøvd å unngå å få barn og ikke fått det.

Anonymkode: 08299...43b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hoppet av svingen i mange år. Da vi bestemte oss for å få barn, sluttet vi å hoppe av svingen. Jeg tok i tillegg eggløsningstester for å se at vi traff eggløsning. Har blitt gravid innen 1-3 prøverperioder 4 ganger (mistet en gang, og har tre barn).

Anonymkode: 135a8...821

Skrevet

Vi hoppet av i svingen i ett år, med mye sex rundt eggløsning. Ble gravid tredje måned han kom inni meg. 

Anonymkode: 9c306...5bb

Skrevet

Legen vi gikk til for utredning av infertilitet sa at å hoppe av i svingen fungerte ganske godt som prevensjon så lenge en faktisk hoppet av. Vi hadde altså utfordringer. Men da vi sa at vi hadde hoppet av i svingen to av de årene vi hadde vært uten prevensjon, sa han at det regnet han som prevensjon. 

Jeg har ei venninne som ikke tåler hormonprevensjon, og som hoppet av i svingen i 10 år uten å bli gravid før de fikk to barn uten problemer da de begynte å prøve. Jeg har hørt mange historier om det motsatte også, at de har hoppet av i svingen og blitt uplanlagt gravid. Det er mulig det er sikrere for noen enn andre. 

Anonymkode: 47c29...bab

Skrevet

Vi hoppet av i svingen i 9 år️ 🫣Bestemte oss for å prøve å få barn, og fikk det på første pp. Hun er 8 mnd nå 

Anonymkode: 1c247...3eb

Skrevet

i har hoppet av siden 2013, kun blitt gravid da han satt på hele svingen i 2018 og i fjor :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...