AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 89.5 for å være korrekt. Før var jeg 60-65 og fornøyd. Nå går terskelen opp føler jeg. Hva blir det neste.. 95? 100? Jeg eser ut.. Jeg er 165 cm. Jeg har forsøkt mye.. Men holder ut en-to uker. Så på igjen med godteri og kaker osv… Hva i alle dager kan jeg gjøre!?? Anonymkode: 83522...d0c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Spis mellom 1700-1850 kcal per dag, minimum 20gr protein per måltid. Tren tung målrettet styrketrening med god teknikk 3 ganger i uka (legday mandag, overkropp onsdag, fullkropp fredag), gå mellom 3-7 turer i uka med moderat intensitet, prioriter søvn, få i deg nok vann og aldri skeie ut to dager på rad. Om du driter på draget én dag har det ingenting å si i lengden, men om du utsetter å være sunn og prioritere deg selv fordi du alltid skal «starte igjen på mandag» blir du stående å stampe i myra uten fremgang. Og ikke minst, vær snill med deg selv underveis. Aksepter det faktum at ting er som de er akkurat nå selv om det er kjipt, og prioritér din egen livskvalitet foran alt annet. Helse og velvære er livets viktigste invistering. Og ikke hør på de som sier at du skal spise 1200-1500 kalorier, det er ikke bærekraftig i lengden. Slow and steady wins the race. Anonymkode: ecdda...46b 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Forsøk å kutte ut ultraprosseserte matvarer, sett ett spisevindu som du kan spise i, f. Eks fra 10 om morgenen til 18 om kvelden, utenom dette kan du kun drikke vann og svart kaffe eller te. Følg Marit Kolby på insta for mye inspirasjon. Anonymkode: 9c4f5...41d 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spis mellom 1700-1850 kcal per dag, minimum 20gr protein per måltid. Tren tung målrettet styrketrening med god teknikk 3 ganger i uka (legday mandag, overkropp onsdag, fullkropp fredag), gå mellom 3-7 turer i uka med moderat intensitet, prioriter søvn, få i deg nok vann og aldri skeie ut to dager på rad. Om du driter på draget én dag har det ingenting å si i lengden, men om du utsetter å være sunn og prioritere deg selv fordi du alltid skal «starte igjen på mandag» blir du stående å stampe i myra uten fremgang. Og ikke minst, vær snill med deg selv underveis. Aksepter det faktum at ting er som de er akkurat nå selv om det er kjipt, og prioritér din egen livskvalitet foran alt annet. Helse og velvære er livets viktigste invistering. Og ikke hør på de som sier at du skal spise 1200-1500 kalorier, det er ikke bærekraftig i lengden. Slow and steady wins the race. Anonymkode: ecdda...46b Dette var et skikkelig godt og nyttig svar! Tusen takk! Så styrke er viktig for å gå ned? Anonymkode: 83522...d0c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Forsøk å kutte ut ultraprosseserte matvarer, sett ett spisevindu som du kan spise i, f. Eks fra 10 om morgenen til 18 om kvelden, utenom dette kan du kun drikke vann og svart kaffe eller te. Følg Marit Kolby på insta for mye inspirasjon. Anonymkode: 9c4f5...41d Ja, spisevindu var lurt. Marit Kolby har jeg hørt om, må sjekke ☺️ Takk❤️ Anonymkode: 83522...d0c 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Hva det som skjer som gjør at du sprekker? Anonymkode: 672bb...a77
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva det som skjer som gjør at du sprekker? Anonymkode: 672bb...a77 Det har jeg og lurt på mange mange ganger.. Har vel igjen viljestyrke. Eller ønske? Frister for mye med noe godt! Anonymkode: 83522...d0c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette var et skikkelig godt og nyttig svar! Tusen takk! Så styrke er viktig for å gå ned? Anonymkode: 83522...d0c Langtidsforbrenningen økes, og man former kroppen ved å bygge muskler. Bonus er også endorfiner, mestringsfølelse og mental styrke. I teorien kan man drite i alt av trening og aktivitet bare man er i kaloriunderskudd, men det er så mange fordeler med å heller være aktiv. Det er veldig befriende å være i god form, og absolutt verdt det. Hardt arbeid lønner seg. Husk å ta masse førbilder, og underveisbilder, man kan se seg blind på egen framgang. Om du er uerfaren med styrketrening, så har de fleste treningssentre oppstartstime som er gratis om du trenger veiledning. Styrketrening kan også fremme en annen motivasjon enn å bare tenke på utseende, det at du merker fremgang ved at du blir sterkere er overraskende givende. Og å gå masse turer forbrenner godt, du får frisk luft og har mulighet til å høre på fin musikk eller en podcast. jeg syns også det er mye lettere å prioritere et godt kosthold når man i tillegg er aktiv. Det er pes å telle kcal og protein, men man blir fort vandt med det Anonymkode: ecdda...46b 1
Topsi Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 Gå til legen og hør om det er noen medisiner du kan få 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 Man må bare komme i gang, vet det høres idiotisk ut, men det er den eneste måten. Jeg er 166 og veide 90 kg 1. juli, nå veier jeg 84,9. Det har vært et helvete å kutte ned på godis og drittmat. Kan jo bare si hvordan jeg begynte (siden jeg står midt oppi det nå), bestemte meg på forhånd at jeg skulle begynne å trene. Startet på en Chloe Ting challenge 1. juli, presset meg gjennom treningen i 2 uker før jeg begynte å endre kostholdet. Merket at jeg var blitt sterkere i kroppen etter treningen og det motiverte til å kutte ned på sjokolade og annet tull. Gikk gradvis over til en form for lavkarbo. Spiser mye rent kjøtt og grønnsaker, men kan også et kakestykke eller to dersom jeg er i bursdag f. Eks. Har fremdeles mange mange kilo jeg må ned, men jeg tror det gjorde mye for motivasjonen min at jeg begynte å trene. Growwithjo på YouTube har også treningsvideoer som er morro å trene til, mer overkommelig enn Chloe Ting. Dette er hvordan jeg kom i gang, kanskje trenger du en annen metode, men tenkte jeg bare skulle fortelle likevel. Anonymkode: ff4f1...540 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 Jeg har en metode som garantert vil føre til at man mister noen kilo. Kort sagt - man låser alt av godteri og usunn mat et sted der man kan bruke en hengelås med nøkkel, og denne nøkkelen skjuler man i postkassen eller et annet sted ute, gjerne noen minutter utenfor inngangsdøren. Og regelen er at hver gang man ønsker å åpne dette skapet og hente nøkkelen, må man gjøre dette uten en tråd på kroppen. Fører til garantert vektnedgang. Anonymkode: 362b5...c88 3
I Grosny Skrevet 10. august 2022 #12 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): 89.5 for å være korrekt. Før var jeg 60-65 og fornøyd. Nå går terskelen opp føler jeg. Hva blir det neste.. 95? 100? Jeg eser ut.. Jeg er 165 cm. Jeg har forsøkt mye.. Men holder ut en-to uker. Så på igjen med godteri og kaker osv… Hva i alle dager kan jeg gjøre!?? Anonymkode: 83522...d0c Før spiseloggbok. Bytt ut sukker og hvetemel i stor grad. Bytt ut øl, juice, brus og vin med vann og kefir. Du bruker trolig godteri og kake til rekreasjon og avslapping. Finn ut noe annet du kan bytte ut kakene med. Skal du ha noe annet inn i munnen så kan det være vann elller svart kaffe. Men det kan godt være en aktivitet. Gå tur er et godt valg. Før logg på aktiviteter også. Og ta med vekt. Se hvordan vekta utvikler seg sett i forhold til logg på aktivitet og spising. Sett deg treningsmål, som f.eks en aktivitet hver dag på minimum 30 minutter, gjerne mer. Før logg. Bytt ut tid ved dataskjerm med å gå tur. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #13 Skrevet 10. august 2022 Hva med å bare kutte ut godteri og kaker? Men få lov til å spise så mye mat du ønsker. Altså ingen andre endringer. Prøv dette noen uker. Når dette er blitt en vane kan du se litt på HVA du spiser: prøve å øke mengden proteiner, spise mer rene råvarer, litt mindre porsjoner. Etter noen uker kan du feks kutte ut drikke med kalorier og gå noen turer i løpet av uken. Anonymkode: 04ace...0bd
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #14 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): 89.5 for å være korrekt. Før var jeg 60-65 og fornøyd. Nå går terskelen opp føler jeg. Hva blir det neste.. 95? 100? Jeg eser ut.. Jeg er 165 cm. Jeg har forsøkt mye.. Men holder ut en-to uker. Så på igjen med godteri og kaker osv… Hva i alle dager kan jeg gjøre!?? Anonymkode: 83522...d0c Tipper du kjører alt for hardt disse ukene, og gir opp. Jeg har tro på sakte vektnedgang og ikke ekstrem diett. Unn deg lørdag der du koser deg. Spis deg mett, men vær nøye på hva du spiser deg mett på. Er forskjell på om du blir mett på kaloririk mat, eller kalorifattig mat. Rør deg mer Anonymkode: fa7f2...656 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #15 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tipper du kjører alt for hardt disse ukene, og gir opp. Jeg har tro på sakte vektnedgang og ikke ekstrem diett. Unn deg lørdag der du koser deg. Spis deg mett, men vær nøye på hva du spiser deg mett på. Er forskjell på om du blir mett på kaloririk mat, eller kalorifattig mat. Rør deg mer Anonymkode: fa7f2...656 Det er nok rett det du sier at jeg går for hardt ut.. Anonymkode: 83522...d0c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 21.36): Det har jeg og lurt på mange mange ganger.. Har vel igjen viljestyrke. Eller ønske? Frister for mye med noe godt! Anonymkode: 83522...d0c Det blir umulig å stå i mot hvis du sulter deg i dagevis. Mye bedre med livsstilsendring Anonymkode: 672bb...a77
jabx Skrevet 26. august 2022 #17 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 21.19): Ja, spisevindu var lurt. Marit Kolby har jeg hørt om, må sjekke ☺️ Takk❤️ Anonymkode: 83522...d0c Marit Kolby driver feilinformasjon, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #18 Skrevet 2. september 2022 jabx skrev (På 26.8.2022 den 23.08): Marit Kolby driver feilinformasjon, dessverre. Tenker folk får prøve og finne ut dette selv, bedre enn å bli opphengt i kcal hvertfall, for det er bare stressende og veie og loggføre all mat. Enkleste er å spise når du er skikkelig sulten, spis ett stort måltid basert på råvarer, og det skal holde deg mett lenge, slik at du slipper å gå sulten og tenke på mat. Anonymkode: 9c4f5...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå