Gå til innhold

Grusomt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har begynt på en ny medisin. Den heter remeron. Har gått på den i en måned. Problemet er at jeg blir så sulten av de. Også har jeg gått opp fem kilo siden jeg begynte på en måned.. Spiser så mye fordi jeg er så sulten. Har lyst til å slutte på de. Men jeg har prøvd fem forskjellige antideppressiva før remeron. Og de merka jeg ingenting på angsten og depresjonen min. Bare bivirkninger der også. Derfor vil jeg så gjerne se om remeron virker. Jeg er så desperat at jeg prøver alt av medesiner og hjelp. Synes dere jeg skal gå på remeron en uke til? For da har det gått fem uker? Jeg har hørt at de skal virke etter tre uker. Og hvis jeg går på de i fem uker så skulle jeg jo kjenne noe da. Jeg hørte også at bivirkninger er størst i begynnelsen den første uka, men jeg er like mye sulten nå som i begynnelsen. Det er grusomt å være sulten hele tiden. Hva synes dere jeg skal gjøre? Jeg vil ikke gå opp mere da jeg er overvektig fra før? Gikk også opp av andre antideppressiva også, det var zoloft.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal drøfte dette med legen din. Vi er ikke kompetente til å råde deg til noe ang. medisinbruk. Andre som evt. har brukt denne medisinen kan evt. fortelle deg om sine erfaringer, men det er bare du i samråd med legen din som kan avgjøre hva som er best for deg.

Skrevet

Syns du skal snakke med legen din.

Jeg er ikke kompetent til å snakke om medisinering, men jeg har akkurat vært i psykitri praksis og der var det også mange som hadde dette problemet. Det de gjorde på den institusjonen var å fokusere på sund mat og en sund livsstil

Kanksje du kan tenke på kosthold og mosjon..?

Spise mye frukt og grønt, gå deg en tur o.l.

Skrevet

Problemet er at jeg ikke kan ta kontakt med legen ennå. Fordi jeg må gå gjennom psykologen. Det er henne som har kontakt med legen. Og jeg har time hos henne om en uke, og da tar det enda en-to uker.

Hva hadde dere gjort?

Hadde dere fortsett med medisinen?

Det er jo legen som har sagt at jeg skal ta den, men ikke at jeg ble så sulten om jeg skulle ta den da?

Skrevet

Fortsett med medisinen, og sørg for å spise sunn mat! :)

Skrevet

Du må iallefall ikke bare slutte med antidepresiva, men trappe ned!

Skrevet

som sagt lengre opp er jeg ikke kompetent til å snakke om medisiner.

men.. Jeg syns absolutt ikke du skal slutte på dem, om du har mulighet til en samtale men psykologen din om en uke. Syns da bare skal passe p åhva du spiser så lenge..

Lykke til!

Skrevet

Men jeg er så sulten. Og nå har jeg spist og spist masse mat. Og selv om jeg er mett har jeg lyst på enda mere mat. Slitsomt. Jeg må vell bare fortsette på remeron da selv om jeg er et matvrak. Men jeg vil ikke gå opp edna mere i vekt? Uff, dette er vanskelig altså.

Skrevet

Spis ting som fyller opp, epler, appelsiner, havregryn, gulrot, osv.

Jeg kan nesten garantere deg at om du spiser en svær porsjon havregrøt til frokost, og bestemmer deg for at du skal spise en to kilopose med klementiner, og et kilo epler før du begynner på snop og lignende, så er det neppe plass til noe særlig med mat som du legger på deg av.

Litt kjedelig mat, men det fyller deg slik at du slipper å føle den verste sulten fram til du kommer deg til lege og får snakket med han/hun.

Som en kriseløsning kan det kanskje fungere?

Skrevet

Ja da får jeg putte i meg masse frukt til jeg sprekker.. :ler:

Skrevet
Ja da får jeg putte i meg masse frukt til jeg sprekker..  :ler:

Høres ut som en god ide det ja :-D (eller stopp nå rett før du sprekker da :ler: )

Skrevet

ja, du bør absolutt ikke slutte brått på pillene. Snakk med psykologen din, så kan hun kontakte legen som har skrevet ut pillene til deg. Kan rote veldig med systemet ditt hvis du bare slutter brått..

Hvis det påvirker deg så mye, så blir det sikkert vanskelig å fortsette på pillene uansett om de hjelper på angsten/depresjonen din. Men snakk med profesjonelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...