AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Jeg er 166cm og startvekten etter ferien (3uker siden) var 85,1. Jeg har spist lite (en del mindre kalorier enn det sommer lovlig å oppgi her). Er sulten, men det er håndterbart. Første to ukene rikket vekten seg bare 1kg. Men denne uken er jeg nå nede på 80,5☺️Er jo selvfølgelig superfornøyd og øyner at 68 er mulig å nå innen julaften:-) Hva troe dere? Pleier det stoppe opp etter en stund, eller kan jeg regne med ned 1kg i snitt fremover? Hilsen førstegangsslanker🙈 Anonymkode: 88afc...91f
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Det bremser nok kanskje litt opp. Men så flink du er! Jeg er 167 cm og har gått ned fra 75 kg tik 62 kg. Startet i februar. Spiste også litt mindre enn det som er lov å oppgi her. Så alt går jo, men min erfaring er at de siste kiloene gikk tregt. Gikk likevel ned hver uke, men noen ganger kun 0,2 kg feks. Og så kan man jo havne på vektplatå. Anonymkode: 993d7...e11
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det bremser nok kanskje litt opp. Men så flink du er! Jeg er 167 cm og har gått ned fra 75 kg tik 62 kg. Startet i februar. Spiste også litt mindre enn det som er lov å oppgi her. Så alt går jo, men min erfaring er at de siste kiloene gikk tregt. Gikk likevel ned hver uke, men noen ganger kun 0,2 kg feks. Og så kan man jo havne på vektplatå. Anonymkode: 993d7...e11 Så flink du har vært, gleder meg til jeg kommer dit du er☺️ Anonymkode: 88afc...91f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 Ja det er ganske vanlig når man ligger lavt i kaloriene. Et tips er å ikke ligge sånn altfor lavt lenge, for da er det vanligere å sprekke etterhvert (og gå opp mer enn man gikk ned). Husk at du skal lage vaner du kan ha resten av livet. Men 10kg på et halvt år er absolutt mulig:) Anonymkode: efc0f...a89
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 Ja, særlig om du går ned etter å ha gått opp i ferien. Man har gjerne spist en del salt/fet mat, som binder mye vann. Og det er mye lettere å gå fra noe som for deg er unormalt mye mat, mulig alkohol, til slik du vanligvis spiser. Enn å gå fra det man vanligvis spiser til mye mindre. Vil være tyngre når man når hva man veide før ferien. Da anbefales det også å bremse en del, for at kroppen skal bli vant med det, og man skal slippe sprekk. Anonymkode: 31519...4a2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #6 Skrevet 10. august 2022 Det kommer til å stoppe opp. Kroppen vil regulere seg selv etterhvert som du holder igjen på mat inntaket. Kroppen er smartere og jævligere enn man tror. Og den vil alltid kjempe for å overleve, ikke for at du skal gå ned i vekt. Hva med å spise god ren mat? Ikke saus eller ultraprosessert mat. Kjøp råvarer. Hold deg til å steke kylling/fisk/rødt kjøtt med grønnsaker? Ikke sukker, brus eller snop. Kjedelig kanskje men forskning viser gang på gang at dette er effektivt. Anonymkode: c3546...46f 1
klarinetta Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg er 166cm og startvekten etter ferien (3uker siden) var 85,1. Jeg har spist lite (en del mindre kalorier enn det sommer lovlig å oppgi her). Er sulten, men det er håndterbart. Første to ukene rikket vekten seg bare 1kg. Men denne uken er jeg nå nede på 80,5☺️Er jo selvfølgelig superfornøyd og øyner at 68 er mulig å nå innen julaften:-) Hva troe dere? Pleier det stoppe opp etter en stund, eller kan jeg regne med ned 1kg i snitt fremover? Hilsen førstegangsslanker🙈 Anonymkode: 88afc...91f Hvis du er kvinne (noe jeg antar) vil jeg råde deg sterkt til å ta hensyn til hormonsyklus når du slanker deg. Jeg har drevet med periodisk faste i over 8 år, og kan anbefale det som en trygg måte å miste vekt - om det gjøres forsvarlig, dvs ikke spise *for lite* i visse perioder av syklus. Det kan gjøre at du mister viktige vitaminer og mineraler, mister hår, mister mensen (ikke bra!) osv. Kroppsfettet vårt har også giftstoffer lagret, du vil ikke at det skal løses ut for mye gift på en gang. Noen navn du kan sjekke ut er dr Mindy Pelz, Jason Fung og Dave Asprey. Massevis på YouTube. Dette funker - men det er individuelt hvor kjapt man går ned. Er du for utålmodig vil det straffe seg på andre måter. Dessuten er ikke fasting en "diett" men en livsstil der man spiser sunt og næringsrikt (vekk med lett-produkter og vegetabilske oljer) med lengre pauser mellom måltidene. Lykke til
jabx Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det bremser nok kanskje litt opp. Men så flink du er! Jeg er 167 cm og har gått ned fra 75 kg tik 62 kg. Startet i februar. Spiste også litt mindre enn det som er lov å oppgi her. Så alt går jo, men min erfaring er at de siste kiloene gikk tregt. Gikk likevel ned hver uke, men noen ganger kun 0,2 kg feks. Og så kan man jo havne på vektplatå. Anonymkode: 993d7...e11 TS er ikke flink. TS burde heller satse på et lavere kaloriunderskudd og gå saktere ned i vekt. Da slipper vedkommende å gå rundt og være veldig sulten. Og det er lettere å gjøre dette over tid.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #9 Skrevet 10. august 2022 jabx skrev (2 minutter siden): TS er ikke flink. TS burde heller satse på et lavere kaloriunderskudd og gå saktere ned i vekt. Da slipper vedkommende å gå rundt og være veldig sulten. Og det er lettere å gjøre dette over tid. Hva er så galt med å være sulten? 'Sulten' er en følelse. Man bør fint kunne håndtere 'sulten' uten mat, men med selvkontroll. Jegere og sankere (vårt DNA) gikk vitterlig 'sultne' i mange dager i strekk uten å dø. Anonymkode: bbc71...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #10 Skrevet 10. august 2022 jabx skrev (3 minutter siden): TS er ikke flink. TS burde heller satse på et lavere kaloriunderskudd og gå saktere ned i vekt. Da slipper vedkommende å gå rundt og være veldig sulten. Og det er lettere å gjøre dette over tid. Det som er fasiten for en er jo ikke fasiten for en annen. Det har vært veldig enkelt for meg for eksempel som har gjort det samme som TS. Har ikke vært veldig sulten og nå spiser jeg hva jeg vil hver dag og holder vekten. Har gjort det samme før. Har kun gått opp i svangerskap fordi jeg har overspiser i svangerskapene. Men det har ikke vært et problem å gå raskt ned med kaloriunderskudd og å holde vekten. Dessuten er dette ikke en hyggelig måte å gi tilbakemelding til TS. Hva med å levere budskapet ditt litt hyggeligere? «Godt jobbet TS. Jeg har et tips jeg tror vil fungere enda bedre for deg: sats på et litt lavere kaloriunderskudd og gå litt saktere ned i vekt. Da tror jeg reisen din vil bli enda bedre fordi du slipper å føle deg så sulten dersom du sliter med dette. Da blir det lettere å gjøre over tid. Stå på og lykke til på reisen!» Anonymkode: 993d7...e11 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #11 Skrevet 10. august 2022 Det er helt normalt at det stopper opp litt. I starten mister du litt ekstra vann. Deretter er det slik at jo mindre man veier jo vanskeligere blir det, fordi kaloribehovet ditt blir lavere. Motivasjonen din er nok veldig høy nå i starten. Det kan være lurt å planlegge for hva du skal gjøre når du sprekker (for det skjer), og hva du skal gjøre hvis du når et vektplatå og vekten ikke rikker seg på dager/uker. Anonymkode: 01699...400
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #12 Skrevet 10. august 2022 Det vil nok stagnere for jo mer vekt du mister, jo mindre energi bruker du når du beveger deg. Så etterhvert vil kaolriinntaket bli større i forhold til forbruket enn det er nå. Husk å trene litt mens du går ned i vekt ellers vil kroppen først tære på musklene før det tar fettet. Keep up the good work👌 Anonymkode: d113d...ba4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #13 Skrevet 10. august 2022 Takk for svar alle sammen:-) TS Anonymkode: 88afc...91f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå