Myrmica Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Har en liten hageflekk, og klipper gresset med en elektrisk kantklipper. Burde jeg rengjøre denne etter bruk? Og i så fall hvordan? Den blir jo full av seigt, fuktig gress som liksom kaker seg inni klipperen og rundt trådsnella, og er innmari vanskelig å børste bort. Får skrapt bort noe, men langt ifra alt. Ser ikke ut som jeg kan ta av plastskjermen/andre deler heller, for å gjøre det enklere å børste. Har mest lyst til å spyle den etter bruk, men regner med at det ikke er særlig lurt... 🙈 Noen som har noen tips?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Jeg pleier å banke klipperen litt i bakken, så løsner det noe. Er det umulig å få bort alt, så bruker jeg en pinne f.eks og skraper vekk. Har også skylt av med vannslangen, men det er gressklipperen. Så du kan jo sikkert gjøre det med kantklipper også. Anonymkode: 74a92...376 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Jeg fjerner batterier og så koster jeg med en børste som jeg tror egentlig er til å koste grill men jeg synes den fungerer bra til slikt for den har litt stiv bust. Hender også at jeg spyler med lavt trykk i hageslangen. Anonymkode: 3da23...595 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 som med gressklippere anbefaler jeg at du ikke klipper når gresset er vått. Da slipper du denne guffa som setter seg fast overalt. Eller rengjør jeg begge deler når sesongen er ferdig. Anonymkode: d517a...2c3
Myrmica Skrevet 11. august 2022 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): som med gressklippere anbefaler jeg at du ikke klipper når gresset er vått. Da slipper du denne guffa som setter seg fast overalt. Eller rengjør jeg begge deler når sesongen er ferdig. Anonymkode: d517a...2c3 Jeg passer alltid på å ikke klippe vått gress, venter til det har vært flere dager med tørt og sol - men gresset her er så kraftig og frodig, at det blir skikkelig fuktig gress i klipperen når det kuttes uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå