Gå til innhold

Jeg trenger ryddehjelp, ikke vaskehjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt rundt for meg, så mye rot! Kan ikke noen komme en times tid i uka og bare ryddet og ordnet for meg? Så kunne jeg saktens fått mannen til å.sveipe over badet. 

Anonymkode: 755ff...7d0

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går helt rundt for meg, så mye rot! Kan ikke noen komme en times tid i uka og bare ryddet og ordnet for meg? Så kunne jeg saktens fått mannen til å.sveipe over badet. 

Jeg driver med sånt, så det finnes sikkert flere

Anonymkode: 6b6c2...787

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også! Er så mye rot! Vil ha noen som rydder og lager middag før jeg kommer hjem, det hadde vært fantastisk!

Anonymkode: d735c...71f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere får ansette hushjelp.

Anonymkode: 26878...889

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kvitt deg med ting. Du har helt sikkert masse saker du har samlet opp og som aldri brukes. Gjør du det så blir det veldig mye enklere å rydde og holde det ryddig.

Anonymkode: 2125e...67c

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å sette av 4 timer per hus per uke. Jeg sorterer skuffer, skap, setter ting i system. Jeg finner nye muligheter til å plassere ting så det blir bedre plass. Om huseier er tilstedet så står de å forteller hva som kan taes vare på og hva som kan kastes. 

På kjøkken rydder jeg alle skuffer og skap. Jeg setter et bedre system i skapene og vasker innvendig/utvendig. Så rydder jeg kjøleskapet, setter i system etter kjøleskapet er vasket. Jeg går igjennom alle datoer, tømmer bokser å kjører oppvaskmaskinen. Jeg sørger for at kjøkkenet ser helt nytt ut etter jobben er gjort. Tilleggsjobber jeg tar i ny og ne er sluk og vifte. 

Stuen så går jeg igjennom skuffer og skap der jeg får lov. Ordner små bokser å ha ting i, setter lapper på hva som er hvor for den som har behov for det. Jeg vasker alle flater og fjerner alt av støv. Jeg avslutter med å støvsuge gulv og sofaer. For faste kunder tar jeg vinduspuss inne 2 ganger i året og utvendig 1 gang i året. 

Jeg sorterer og rydder i klær og sko med huseier tilstedet. Vi kaster det som trengs, bretter klær på plass og henger opp det som skal henges. Jeg setter et lettere system som passer hver enkelt. Hos noen kunder stryker jeg også skjorter. 

I gangen og andre rom av huset foregår det samme. 

Når det kommer til å rydde og å kaste så gjøres det i samråd med huseier. Når alt de trenger er i huset så er jeg da kjent med hvordan de liker å ha det og utfører ut fra det. 

Tilleggsjobber forekommer i blant, etter hver kundes behov. For noen er det å stryke skjorter, hos andre er det å legge på nytt sengetøy. 

Prisen på dette inkl moms er 550,- i timen det er ikke noe alle ønsker å betale eller har mulighet til å betale. Men dette finnes. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg pleier å sette av 4 timer per hus per uke. Jeg sorterer skuffer, skap, setter ting i system. Jeg finner nye muligheter til å plassere ting så det blir bedre plass. Om huseier er tilstedet så står de å forteller hva som kan taes vare på og hva som kan kastes. 

På kjøkken rydder jeg alle skuffer og skap. Jeg setter et bedre system i skapene og vasker innvendig/utvendig. Så rydder jeg kjøleskapet, setter i system etter kjøleskapet er vasket. Jeg går igjennom alle datoer, tømmer bokser å kjører oppvaskmaskinen. Jeg sørger for at kjøkkenet ser helt nytt ut etter jobben er gjort. Tilleggsjobber jeg tar i ny og ne er sluk og vifte. 

Stuen så går jeg igjennom skuffer og skap der jeg får lov. Ordner små bokser å ha ting i, setter lapper på hva som er hvor for den som har behov for det. Jeg vasker alle flater og fjerner alt av støv. Jeg avslutter med å støvsuge gulv og sofaer. For faste kunder tar jeg vinduspuss inne 2 ganger i året og utvendig 1 gang i året. 

Jeg sorterer og rydder i klær og sko med huseier tilstedet. Vi kaster det som trengs, bretter klær på plass og henger opp det som skal henges. Jeg setter et lettere system som passer hver enkelt. Hos noen kunder stryker jeg også skjorter. 

Når det kommer til å rydde og å kaste så gjøres det i samråd med huseier. Når alt de trenger er i huset så er jeg da kjent med hvordan de liker å ha det og utfører ut fra det. 

Tilleggsjobber forekommer i blant, etter hver kundes behov. For noen er det å stryke skjorter, hos andre er det å legge på nytt sengetøy. 

Prisen på dette inkl moms er 550,- i timen det er ikke noe alle ønsker å betale eller har mulighet til å betale. Men dette finnes. 

Hvor holder du til? Prøvd å søke på nettet, men finner bare pakker på 10.000 kr som jeg synes blir litt vel mye.. 

Anonymkode: b5c0d...803

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvor holder du til? 

AnonymBruker
Skrevet

Tingen er vel å ha minst mulig ting og en fast plass til alt?

Her merker jeg hvertfall at alt som flyter over er de tingene som ikke har en fast plass.

Anonymkode: 44fb2...f05

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er dette "rotet"så mange prater om?Hva slags ting er det som ikke har en fast plass?

Anonymkode: 7098c...0c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

1) Kast eller gi bort alt du ikke bruker eller elsker

2) Gi alle ting du deretter har igjen et hjem (alt MÅ bo et sted)

3) Legg ALLTID tilbake ting du har brukt MED EN GANG du er ferdig med å bruke tingen

4) Vips! Du har et hjem som alltid er ryddig

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor holder du til? Prøvd å søke på nettet, men finner bare pakker på 10.000 kr som jeg synes blir litt vel mye.. 

Anonymkode: b5c0d...803

Jeg holder til ved Telemark og Buskerud. 

Skrevet

Vi har hushjelp/nanny! 
Beste investeringen i forholdet og orden i hjemmet! 😃

Hun passer bare mini 5 timer hver uke. (Henter tidlig i barnehagen og passer til vi er hjemme fra jobb) 

Så rydder og vasker hun 5 timer i uken. 
Totalt 10 timer i uken. 

Anonymkode: 6fd84...ef3

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 21.15):

Kvitt deg med ting. Du har helt sikkert masse saker du har samlet opp og som aldri brukes. Gjør du det så blir det veldig mye enklere å rydde og holde det ryddig.

Det er ikke alltid slik dessverre.

TS, jeg kunne også tenkt meg 1t ryddehjelp på kjøkken og vaskerom et par ganger i uka :D

Dette vil frigjøre tid for meg selv etter at barna har sovnet :D Eller kanskje 1t ekstra jobb på kvelden de dagene jeg er hjemme med sykt barn.

Skrevet

Ryddet for reklame.

Chantielle mod.

Skrevet

Det kunne jeg også ha ønsket meg, men mere en engangshjelp til å skille ut og gi bort, kaste, beholde, omtrent som de gjør det i tv-programmene, men uten tv på slep. Syns det er veldig vanskelig å ha et menneske gå igjennom alt mitt, det blir for tett, derfor fortsetter jeg å kjempe kampene mine i rotete omgivelser. Jeg har altfor mye lagret "sånn i tilfelle" noe skjer og jeg får bruk for det. Er jeg en slags "prepper" av ting?  :( 

Anonymkode: 8758b...da1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
On 8/9/2022 at 7:18 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor skal han gjøre det?
Skal du bare sitte der å se på som vanlig eller?
Han burde forlate deg.

Skrevet

Der er jeg motsatt.

Er jeg i telefonen rydder jeg. Går jeg fra et rom til et annet rydder jeg. Står jeg og venter på at kaffemaskinen skal lage kaffen min rydder jeg. Så her er det alltid ryddig.

Men vasking 🤮

Anonymkode: 6818d...fe2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kunne jeg også ha ønsket meg, men mere en engangshjelp til å skille ut og gi bort, kaste, beholde, omtrent som de gjør det i tv-programmene, men uten tv på slep. Syns det er veldig vanskelig å ha et menneske gå igjennom alt mitt, det blir for tett, derfor fortsetter jeg å kjempe kampene mine i rotete omgivelser. Jeg har altfor mye lagret "sånn i tilfelle" noe skjer og jeg får bruk for det. Er jeg en slags "prepper" av ting?  :( 

Anonymkode: 8758b...da1

Hvis du ser på Insta så er det haugevis av folk som driver med sånn. Rydde og sortere .Men det koster jo penger da. Det blir billigere om du følger råd de legger ut og gjør jobben selv. 

Anonymkode: 83498...e48

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 22.16):

Hva er dette "rotet"så mange prater om?Hva slags ting er det som ikke har en fast plass?

Anonymkode: 7098c...0c5

For min del så er det mannen og våre tre barn som overhodet ikke har problem med rot eller at ting flyter. Selv rydder jeg trolig i en klokketime hver eneste dag. Og mannen blir alltid sur når jeg sier at han skal bidra og være et godt forbilde for barna. Han bryr seg rett og slett ikke om hvordan det ser ut. For hans del kunne vi ha oppbevart bildekk og presenninger i stua uten at han hadde brydd seg. Det er ufattelig slitsomt og jeg skulle ønske at jeg hadde tenkt mer gjennom dette når jeg valgte ektemann for 15 år siden. Han kommer fra fattige kår og bærer preg av det. 

Anonymkode: b9bcf...39a

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...