Gå til innhold

Sover for mye

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har et lite problem/spørsmål, som kanskje dere kan gi meg svar på.

Jeg føler at jeg sover altfor mye, og er likevel ikke opplagt når jeg skal stå opp neste morgen. Inatt sov jeg i nesten 10 timer, greide likevel ikke å komme ut av senga idag morges. Kom på jobb et par timer forsinket.

Hva er det som foregår? Hvorfor må jeg sove så mye? Mangler jeg noen mineraler eller vitaminer? Håper noen kan hjelpe. Jeg trener ikke for øyeblikket, blir mer enn nok å gjøre på jobben og hjemme.

Håper på noen gode svar

Hilsen sovepus

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg har det på akkurat samme måten.. søve 10-11 tima kvar natt..

for min del trur eg at det e pga at eg e inne i eksamensperioden, VEIT

at når eg står opp må eg rett til lesinga, og det e jo booooring, bedre å sove:)

Gjest Madeline
Skrevet

Sover du skikkelig da? Det er flere ting som påvirker søvnen din og gjør at du sover dårlig. Snorking og søvnapné er en ting. Allergi kan være en annen.

Ellers kan du også ha mangel på noe. Du bør sjekke jernlageret ditt. Det samme med B12.

Får du nok lys? Mangel på dagslys på denne tiden av året kan gjøre folk trøtte. Lysterapi kan da hjelpe.

Spiser du variert og sunt og får i deg nok vann?

Du kan ikke være gravid?

For høyt stoffskifte?

Skrevet

Jeg var inne i en slik periode i over ett år. Sov i nesten 10 timer, men var likevel trøtt da jeg sto opp, og trøtt utover dagen også. ble utrolig sliten og lei av dette, det ble en ond sirkel.

Jeg har funnet ut at for min egen del bør jeg ikke sove mer enn 7 timer pr natt. Da sover jeg effektivt, og er trøtt når kvelden kommer igjen. For min del hjelper det også å trene, slite ut kroppen fysisk.

Jeg tror det kommer mye an på hvor effektiv soveøkta er. Man kan ligge hele dagen i senga og slumre, uten at man blir mer opplagt av det.

Så: tving deg opp når vekkerklokka ringer, kom deg ut og tren så blir du skikkelig trøtt når kvelden kommer og synker raskt inn i en dyp og effektiv søvn. Det er iallefall slik jeg fungerer mhp søvn.

God natt! :sove:

Skrevet

Det KAN være en indikasjon på at du mangler jern, men dette må du evt sjekke ved å få tatt en blodprøve først.

Skrevet

Kanskje du sover for mye? Jeg trenger 7-8 timer per natt for å være opplagt gjennom en dag,men de dagene jeg sover riktig lenge så våkner aldri kroppen helt så jeg forblir slapp og sliten gjennom dagen. Kanskje det er det som skjer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...