AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Hei!! Har en baby på 2 mnd og jeg holder på å bli gal av mitt eget hodet. Jeg er så redd for å gi baby uvaner og gjøre meg selv bjørnetjenester. Jeg føler meg så dårlig hver gang jeg må bysse baby i søvn og frykter med en gang at han aldri vil klare å sovne uten byss. Synes nesten det er tøft å ha trillet en tur med han, fordi jeg er redd han ikke vil kunne sove stillestående. Han sover så godt når han er svøpt om natten, men jeg klarer nesten ikke slappe av og gruer meg allerede til svøpet må fjernes. Kan noen dele noen beroligende ord med meg? Vil en så liten baby som trenger bevegelse alltid trenge bevegelse? Vil det være greit å fjerne svøp når mororefleksen forsvinner? Anonymkode: 7e97f...2f2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Må du trilles i søvn, ts? Må du støpes? Å stille slike teite spørsmål til meg selv det første året(og enda forsåvidt) hjalp meg voldsomt. Min tre åring må ikke bysses eller trilles for å falle i søvn, selvom han var helt avhengi av det det første året. Gjør det som er riktig for deg, som gir deg en god magefølelse. Barna blir voksne en gang, så en må nyte mens man kan. Anonymkode: 466f9...75b 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Beste forå unngå uvaner er å slappe av å vise deg som n trygg person som ser ungen sin. Det går helt fint. Gode leggerutiner er greit fra første stund. Fikk selv tips av jordmor, skill godt mellom natt og dag. Så på dagtid sov ikke mine i seng. Men i vogn eller lekeginda. Gikk helt fint Anonymkode: 5590f...290 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Det er sikkert mange som har sagt det, men han er så liten at det er for tidlig for vaner! Enig i at det er lurt å ha en tanke for det, men eg tenker variasjon er lurare enn å alltid gjere ting "korrekt". La babyen sove på tur en dag, i armane en dag, i senga, i bilen, osv. Det kjem til å komme såpass mange endringar av etablerte rutiner framover, at det meste går seg til. Vi har ein på 8 mnd, og alltid hatt veldig tydelege kveldsrutiner. Det har gått som smurt, men no er det kaos! Berre av seg sjølv. Kvar gang vi føler vi forstår kva som foregår, så endrer ting seg igjen. Enig med forrige poster som sei gjer det som følest riktig og enkelt NO. Det er ikkje så kjekt å gjere ting på en måte som er heilt forferdelig i seks mnd, berre for å evt unngå to uker med å endre det... (Det er det eg sei til meg sjølv) Anonymkode: 955a1...94e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 I den alderen er de for små til uvaner og bjørnetjenester. De kan du vente en stund til med å tenke på. Anonymkode: 629e9...a40 4
myMa Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Behov, rutiner, faser kommer og går. Du må bare finne ut hva som fungerer der og da. Med mat, søvn og andre rutiner, for de endrer seg hele tiden. Det er i hvertfall min erfaring. 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 Tviler sterkt på at du kan gi en baby på to måneder uvaner.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 Bare slapp av! Han er altfor liten til å få uvaner nå. Anonymkode: 5b31d...bd6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 Tusen takk for svar dere. Dette hjalp faktisk. Tror jeg må ta et steg tilbake av og til, bare, men det er ikke så enkelt i babyboblen🙈 Jeg har et barn fra før og vet at alt går i faser uansett om man gjør «alt rett». Arh man blir jo helt gal av dette….. Anonymkode: 7e97f...2f2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 Tror det jeg er redd for er å gi baby unødvendige vaner…. Sov feks greit uten svøp, men enda bedre med……. Anonymkode: 7e97f...2f2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 Obs: Du bør slutte å svøpe så snart babyen viser tegn til å rulle. Anonymkode: a1c93...6de
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #12 Skrevet 9. august 2022 Kjære TS; jeg har en sovebaby som sovnet av seg selv helt frem til 10 måneder. Så plutselig snudde alt opp ned og hun måtte ammes og bysses i søvn i noen måneder. FØLG BABYEN! Slapp av! Anonymkode: 425ef...95a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå